دستور تهیه ترافل خرما مقوی و خوشمزه برای روزهای ماه مبارک رمضان

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
23485728 4885 b  4029

ترافل خرما سرشار از خواص است حتی اگر با ساده ترین مواد آن را ترکیب کنیم. خود خرما به تنهایی می توانید یک میان وعده عالی و مقوی باشد که نیاز بدن را تامین کند، حالا اگر با انواع مغزیجات ترکیب شود معجونی بسیار مقوی خواهد بود. ترافل بهترین گزینه برای ایام ماه مبارک رمضان است که انرژی شما را در طول روز می توانید حفظ کند، لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مواد لازم ترافل خرما

_ خرما ۲۰۰ گرم
_ گردو ۳۰ گرم
_ بیسکوییت پتی بور ۶ عدد
_ کنجد، پودر پسته و نارگیل به میزان لازم

طرز تهیه ترافل خرما

مرحله اول

ابتدا پوست روی خرماها را کاملا می گیریم و بعد هسته های آنها را خارج می کنیم و کنار می گذاریم. آنوقت بیسکوییت پتی بور را همراه با خرماها داخل میکسر می ریزیم و گردوها را همان لحظه مغز می کنیم و به آنها می افزاییم و دستگاه را روشن می کنیم تا کاملا پودر شوند.
نکته: به جای گردو می توانید از انواع مغزهای دیگر نیز استفاده کنید و کاملا سلیقه ای می تواند باشد.

مرحله دوم
سپس به هر میزان که تمایل داریم پسته مغز می کنیم و همراه با پودر نارگیل به مخلوط خرما اضافه می کنیم و مجددا میکسر را روشن می کنیم تا دوباره مواد ترکیب شوند و حالت خمیری و منسجم به خود بگیرند.

مرحله سوم
آنگاه کمی پودر پسته و یا پودر نارگیل و کنجد، در کاسه هایی مجزا می ریزیم و کنار دستمان قرار می دهیم. دستمان را تمیز می شوییم و از مواد خمیری به اندازه یک بادام بر می داریم و با دست به آن حالت دایره می دهیم و در پودر پسته و یا کنجد آنها را می غلطانیم تا روی ترافل ها کاملا با مغزیجات کاور شود.

نکته: ترافل ها را می توانید به هر فرمی که دوست دارید حالت بدهید.

نکته: از هر گونه مغزیجاتی می توانید برای زیباتر شدن ترافل ها استفاده کنید.

مرحله چهارم
بعد هر کدام از ترافل خرماها را داخل کپسول کاغذی می گذاریم و همگی آنها را به ترتیب در ظرف سرو می چینیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا منسجم تر شوند. نوش جان
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا