در مورد کاشت ابرو چی می دونید؟

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6

تقریباً همه انسان ها با افزایش سن شاهد ریزش و نازک تر شدن موها و ابروها هستند، اما تعدادی دیگر به دلیل مشکلاتی مثل بیماری، برخی داروها، ژنتیک و حوادث در سنین پایین دچار ریزش ابروها می شوند. کاشت ابرو طبیعی این امکان را به همه افراد با چنین شرایطی می دهد تا ابروهای پرپشتی داشته باشند و آنها را به هر مدلی که بخواهند حالت دهند؛ البته برای انجام پیوند ابرو مانند هر جراحی دیگر نیاز به داشتن شرایطی دارد که تنها با مشاوره با پزشک متخصص از داشتن آنها مطمئن خواهید شد.

روش های کاشت ابرو همانند کاشت مو شامل برداشت فولیکول های مورد نیاز از نواحی مقاوم در برابر ریزش مانند پشت سر و حدفاصل بین دو گوش و پیوند آنها به نواحی دچار ریزش در ابروها می باشد. روش های جدید کاشت ابرو حداقل عوارض را به همراه دارد و به دلیل استفاده از بی حسی موضعی، متقاضی در حین پیوند هیچ دردی را حس نمیکند و پس از یک روز میتواند به روال عادی زندگی خود بازگردد اما باید حداقل تا یک هفته از دستورالعمل های مراقبتی توصیه شده پزشک خود پیروی کند. مزایای مهمی که کاشت ابرو برای افراد دارد اینکه می توان آن را روی ابروهایی که از قبل تاتو یا هاشور دارند و کسانی که به دلیل حادثه دچار اسکار شده اند نیز انجام داد. همچنین بعد از رشد ابروهای کاشته شده، علاوه بر اینکه ظاهری کاملاً طبیعی دارند، می توان آنها را رنگ کرد و به هر مدلی که دوست دارید حالت دهید.

5 نکته مهم درباره کاشت ابرو که باید بدانید
همانطور که گفته شد در کاشت ابرو از فولیکول های مو خود فرد برای پیوند استفاده می شود که علاوه بر سازگاری بیشتر با ابروهای فعلی، احتمال رد کردن آنها توسط بدن تقریباً صفر شده و تمام فولیکول ها با موفقیت پیوند زده خواهند شد.

1- کاشت ابرو دائمی است.

همانطور که گفته شد فولیکول های مورد نیاز برای کاشت ابرو از پشت سر و بالای گوش های فرد متقاضی پیوند استخراج می شود، دلیل انتخاب این ناحیه به عنوان بانک مو این است که موهای این بخش شباهت زیادی به ابروها داشته و مهم تر از آن اینکه در برابر ریزش مقاوم هستند. میزان ضخامت مو و عمر موهای طبیعی هر فرد منحصر به فرد است و نمیتوان در آنها تاثیری ایجاد کرد، به همین دلیل موهایی که به طور موفق در ابروها کاشته شوند تا آخر عمر به رشد خود ادامه می دهند، به این معنی که نتایج کاشت ابرو دائمی است.

2- بهترین سن برای کاشت ابرو

سن مناسب برای کاشت مو و کاشت ابرو به عوامل مختلفی از جمله شرایط جسمی، وضعیت سلامتی فرد و روند ریزش مو بستگی دارد؛ البته کاشت ابرو هیچگونه محدودیت سنی ندارد و برای تمام خانم ها و آقایان با هر سنی قابل انجام است. انجام دادن کاشت مو یا کاشت ابرو برای افراد زیر 25 کاری بیهوده است زیرا ممکن است با افزایش سن الگوی ریزش و یا نازک شدن ابروی آنها گسترش یافته و ابروهای کاشته شده نیز دستخوش تغییرات شوند. به همین دلیل سنین بالای 30 سالگی را بهترین سن برای کاشت ابرو می دانند، حداکثر سن مناسب کاشت ابرو را نیز 60 سالگی در نظر میگیرند زیرا در صورت انجام پیوند بعد از این سن ممکن است بانک موی کافی برای پیوند وجود نداشته باشد و یا شرایط جسمی شخص برای پیوند ابرو مناسب نباشد.

3- نتیجه نهایی کاشت ابرو بعد از 4 تا 6 ماه.

بعد از اینکه بهبودی خود را بعد از پیوند ابرو بدست آوردید، در ماه دوم خواهید دید که ابروهای کاشته شده می ریزند، این امر یک واکنش طبیعی بدن و به دلیل شوک جابجایی فولیکول ها می باشد. نباید از این ریزش ابرو نگران شوید چرا که ریشه فولیکول ها در زیر پوست قرار دارند و بعد از حدود دو تا سه ماه مجددا رشد می کنند. روند رشد ابروها مانند سایر موهای بدن کند است و بلافاصله بعد از پیوند ابرو نمیتوانید نتیجه آن را مشاهده کنید، در ماه های سوم و چهارم بعد از کاشت ابرو، فولیکول های پیوند شده شروع به رشد می کنند و با توجه به شرایط جسمی هر فرد، مراقبت های بعد از کاشت مو و رژیم غذایی می توانید در ماه های چهارم تا ششم نتیجه نهایی کاشت ابرو را ببینید. سرعت رشد ابروها و اینکه نتایج نهایی کاشت ابرو را چه زمانی ببینید به عوامل مختلفی بستگی دارد و از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ بسیاری از پزشکان از داروهای موضعی تقویتی مانند ماینوکسیدیل برای افزایش رشد ابروها و سرعت بخشیدن به آن ها بعد از پیوند ابرو استفاده می کنند.

4- خواب ابرو مهمترین نکته در ظاهر طبیعی

بعد از اینکه پزشک متخصص فولیکول های مورد نیاز برای کاشت ابرو را از ناحیه اهدا کننده برداشت کرد، باید آنها را در ناحیه ابرو پیوند کند، اما نحوه ، جهت و عمق قرار دادن این گرافتها در ابرو بسیار اهمیت دارد.

در مرحله دوم کاشت ابرو، جراح ابتدا شیارهای بسیار ریزی در ابروها برای قرارگیری گرافت ها آماده می کند، سپس هر فولیکول مو به صورت جداگانه در این شیارها در عمق و زاویه مناسبی قرار میگیرد تا بعد از رشد با سایر تارهای ابرو هماهنگ باشد. در واقع این عمق و جهت قرارگیری خواب ابروهای کاشته شده را زمان مشاهده نتیجه نهایی مشخص می کند و به دلیل اینکه خواب ابروهای کاشته شده تاثیر مستقیمی در طبیعی بودن ظاهر آن دارد، پزشک باید تسلط لازم را بر نحوه پیوند فولیکول ها داشته باشد.

5- انتخاب کلینیک معتبر

داشتن ابروهایی پرپشت و زیبا می تواند تاثیر مستقیم و زیادی بر زیبایی صورت، بیان احساسات و جوانتر نشان دادن چهره افراد داشته باشد، به همین دلیل انتخاب یک کلینیک معتبر و یک پزشک ماهر برای کاشت ابرو اهمیت فراوانی دارد. برای انتخاب یک کلینیک معتبر کاشت ابرو باید عوامل بسیاری را در نظر بگیرید، از جمله حضور پزشک مجرب و تکنسین آموزش دیده، در اختیار داشتن تجهیزات متناسب با روش های روز دنیا، انجام مشاوره قبل و پیگیری بعد از کاشت ابروبه صورت رایگان و رضایت مراجعین قبلی.
 
بالا