در رابطه ایی که خیانت باشد ،رفتار چگونه خواهد شد

  • نویسنده موضوع مهرانه عسلی : )
  • تاریخ شروع
مهرانه عسلی : )

مهرانه عسلی : )

ارزشمند
تاریخ ثبت‌نام
16/11/22
نوشته‌ها
2,019
پسندها
2,591
امتیازها
113
مدال ها
4
تغییر در امور روزمره و عادی زندگی: هر گونه تغییر در رفتارهایی که بخشی از زندگی زناشویی تان بوده است، می تواند نشانه ای از وجود یک عامل، خارج از محیط خانه باشد: به عنوان مثال مرد یک دفعه تصمیم می گیرد خودش لباس هایش را بشوید، فردی که مدام جلوی تلویزیون لم می داد و معتاد آن بوده به عضویت باشگاه درمی آید؛ شریک زندگی تان دیگر حلقه ازدواجش را نمی اندازد یا تازگی ها کشوی دراورش را قفل می کند و پنهان کاری هایش زیاد شده است. عاداتش به سرعت در حال تغییر است بدون آنکه با شما در میان بگذارد.

تغییر در روابط جنسی: ممکن است تغییرات کوچک و ظریفی در تعداد و نحوه ی انجام رابطه ی جنسی به وجود بیاید که نباید نادیده گرفته شود. اگر کارهایی از شما می خواهند که تا پیش از این هرگز نخواسته بودند، احتمالاً این خواسته متاثر از حضور فرد تازه وارد است. همچنین در برخی موارد دیگر حتی رابطه ی جنسی هم نمی خواهند.

تغییرات ظاهری: رژیم غذایی جدید، لباس های جدید و سایر تغییرات ظاهری که در گذشته وجود نداشته است.

سفرهای کاری: افزایش غیرمترقبه سفرهای کاری بیش از میزان معمول، عدم دعوت شما در رویدادهای کاری، مخفی نگه داشتن زمان برنامه های کاری، عدم ارائه اطلاعات در مورد مکان های مقرر و میزان فعالیتشان.

دستپاچگی و آشفتگی: وقتی تلفن زنگ می زند یا وقتی نام فرد خاصی از همکاران او را به زبان می آورید دچار دستپاچگی می شود، همچنین خلق و خوی آشفته و پریشان و افزایش انتقادهایش از شما زیاد می شود. به طور کلی حال و احساس خوبی از او دریافت نمی کنید و اکثراً دچار آشفتگی و پریشانی است.

تغییر مکالمات و نحوه حرف زدن: اگر شریک زندگی تان در محل کارش با کسی ارتباط برقرار کرده باشد، در لا به لای حرف هایش راجع به اخبار و اتفاقات آن روز به نام آن فرد اشاره می کند مثلاً می گوید: ((با فلانی ناهار خوردیم)) یا ((امروز با فلانی صحبت کردم)) اما به توضیح نمی پردازد یا به طور کلی از صحبت کردن و گفتگو با شما طفره می رود. از گفتگو کردن و وقت گذراندن با شما لذت نمی برد.

تغییرات در انجام کارهای جزئی: ناگهان متوجه می شوید شریک زندگی تان به جای تلفن زدن به شما ایمیل می فرستد یا وقتی زنگ می زند مکالماتش کوتاه است، بدون خداحافظی و ناگهان گوشی را قطع می کند یا خیلی آرام و پچ پچ کنان با شما حرف می زند، همه اینها نشانه این است که ممکن است او در حضور فرد دیگری است. زمانی که کنارش هستید از انجام کارهایش خودداری می کند. در کنار شما قرار نمی گیرد و در حال فرار از شماست.

نکته ای که در تشخیص خیانت و نشانه های مورد نظر قابل ذکر است این است که این موارد را با توجه به موقعیت رابطه ی خود بسنجید، به تکرار و تعدد آنها دقت کنید. ذکر این موارد بدین معنا نیست که با دیدن کوچک ترین نشانه ای، اعتماد خود را از دست دهید. این نشانه ها در زمان بروز مشکل در رابطه به تشخیص شما کمک می کند تا سرانجام بتوانید به حل موضوع خیانت بپردازید.




  • چگونه می توان از خیانت در رابطه جلوگیری کرد؟
با خودتان صادق باشید و به خود خیانت نکنید: یکی از موارد مهمی که به شما در جلوگیری از خیانت کمک می کند این است که به خود احترام بگذارید. بی احترامی به خود و همچنین عدم احساس ارزشمندی شکلی از خیانت و ناراستی نسبت به خود است.
لازم است برای این احساس ارزشمندی به پذیرش خودتان برسید و هر جایی از زندگی به خود و دیگری خیانت کرده اید را شناسایی کنید و به بازساری و جبران آن بپردازید.

این مورد مهم به شما در جلوگیری از خیانت در زندگی و روابطتان کمک می کند.

از مشکلات رابطه ی خود فرار نکنید: مطمئناً در هر رابطه ای مشکلاتی وجود دارد، از این مشکلات فرار نکنید و آنها را به آینده موکوال نکنید بلکه برای حل آنها تلاش کنید و با آنها رو به رو شوید حتی اگر خودتان در راس این مسائل قرار داشته باشید. فرار هیچ گاه چاره نبوده است فقط به مشکلات شما می افزاید و حتی شما را با خیانت رو به رو می کند بنابراین از فرار و انکار در رابطه بپرهیزید.

شریک زندگی خود را در اولویت های زندگی خود قرار دهید: یکی از تمرکزها و اولویت های زندگی تان را، شریک عاطفی خود قرار دهید و این مورد مهم را در گزینه های آخر اولویت های خود قرار ندهید و نادیده نگیرید.

با هم گفتگو کنید: در رابطه با مسائل روزمره با هم صحبت کنید، مسائل محرمانه خود را با هم در میان بگذارید و مشکلات خود را با گفتگو حل کنید. زوج هایی که با هم به گفتگو می پردازند، کم تر در معرض ابتلا به خیانت قرار می گیرند.
 
بالا