درمان فوری کبد چرب با سرکه انگبین دکتر خیراندیش

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
یلدا

یلدا

کاربر نمونه
Ms
تاریخ ثبت‌نام
11/10/23
نوشته‌ها
323
پسندها
522
امتیازها
93
مدال ها
4
جنسیت
خانم👩
InShot   copy 1024x971 copy 1024x971


طرز تهیه سرکه انگبین برای کبد چرب دکتر خیراندیش در طب سنتی و خانگی
بهترین درمان برای کبد چرب چیست؟
انواع سرکه انگبین چه خواصی دارند؟
درمان کبد چرب با سرکه انگبین در طب سنتی

سرکه انگبین از قدیمی‌ترین شربت‌های مفید و البته صددرصد ایرانی بوده که ترکیبات اصلی آن، سرکه انگور و عسل است. ترکیب آن‌ها شربتی شفابخش و گوارا را تشکیل می‌دهد که از گذشته‌های دور خواص متعدد آن مورد توجه اطبا طب سنتی قرار گرفته و همچنان امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرکه انگبین برای بسیاری بیماری‌های دیگر هم تجویز می‌شود. یکی از درمان‌های ساده برای کبد چرب، مصرف روزانه «شربت سکنجبین» است. دقت کنید که درمان‌های طب سنتی درمانی تک‌بعدی نیستند و باید با مصرف یک ترکیب دارویی باشد.

بلکه برای درمان و حصول نتیجه باید پرهیز و تدابیر توصیه ‌شده دقیق اجرا شود. مثلا برای درمان کبد چرب در کنار مصرف شربت سکنجبین، باید از آب یخ پرهیز کرد و هر لقمه غذا حدود 20 مرتبه جویده شود.

✔️سکنجبین با عسل (سرکه انگبین) که سرکه انگور با عسل هست را بصورت روزانه به شکل شربت مصرف کنید

عرقیات مفید برای درمان کبد چرب:
●مصرف روزانه یک لیوان سرکه انگبین
●عرق کاسنی
●عرق خارشتر
●عرق بید
●عرق شاه تره


انواع سرکه انگبین برای درمان کبد چرب

انواعی که این جا میگوییم طبق نظر استاد خیراندیش است:

✔️سرکه انگبین با عرق نعناع و عسل
طرز تهیه : 2 واحد عسل +2 واحد عرق نعناع + 1 واحد سرکه مخلوط کنید.

✔️سرکه انگبین با عرق کاسنی باید 2 واحد عرق کاسنی استفاده کرد.

✔️سرکه انگبین با عرق رازیانه باید از 2 واحد عرق رازیانه استفاده کرد.

✔️سرکه انگبین با آب زرشک 1 واحد آب زرشک استفاده می کنیم.
طرز تهیه سایر سرکه انکبین‌های مفید برای کبد چرب را در لینک آبی زیر مشاهده کنید. کافی است بر روی آن کلیک کنید:
_________________________________________________
درمان کبد چرب در طب سنتی دکتر خیراندیش

پیش از هر چیز تغذیه‌تان را اصلاح کنید.غذاهای خیلی سرد و خیلی گرم را با هم نخورید. مثلا همراه با ماست غذاهای خیلی گرم نخورید و غذاهای سرد همراه با غذاهای گرم را حذف کنید.آب و مایعات سرد را بین غذا ننوشید.خوردن آب یخ یا غذای سرد بعد از غذای گرم ممنوع است. مثلا سوسیس و کالباس چون همراه با ادویه‌جات است، باعث تشنگی می‌شود و خیلی از افراد آن را با نوشیدنی می‌خورند که کاملا اشتباه است.

درمان فوری کبد چرب نسخه دکتر خیراندیش

بهترین درمان فوری کبد چرب استفاده از سکنجبین است. یک واحد سرکه، دو واحد عسل و دو واحد عرق نعنا (برای زنان نصف واحد سرکه) ترکیب کرده با دو برابر آب مخلوط کنید و روزی یک لیوان آرام آرام بنوشید. این درمان باید بین چهار تا شش ماه ادامه داشته باشد. همچنین هر دو ماه آنزیم‌های کبدی چرب را باید اندازه‌گیری کنید. پیاده‌روی و غذای سر شب و ترک ناهار هم توصیه می‌شود.
_________________________________________________
کبد چرب و درمان آن از زبان دکتر کرد افشاری

پرهیز از انواع سس‌ها، غذاهای چرب، غذاهای شور و ترشیجات بسیار مفید است. بهتر است ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید. برای آن‌که بتوانید بیماری کبد چرب را درمان کنید، بهتر است از میل کردن سرخ کردنی دوری کنید.عرق کاسنی شاتره: نصف تا یک لیوان در روز به مدت سه ماه هر روز به صورت ناشتا استفاده شود.دم کرده آویشن به جای چای مصرف شود.مصرف سکنجبین عنصلی که از پیاز عنصل درست شده است، سه تا پنج ماه استفاده شود.دوای بلغم امام صادق: مصطکی + سیاه دانه + زنیان + آویشن با سه الی چهار برابر عسل معجون تهیه شود یا با پودر نبات مخلوط شده و بعد از هر وعده غذایی خورده شود. به اندازه دو یا سه نخود صبح و عصر استفاده شود. این ترکیب چربی و رطوبت‌های کبد را از بین میبرد.
_________________________________________________
درمان کبد چرب از نظر دکتر روازاده


برای درمان بیماری کبد چرب چهار راه‌کار را که مورد تایید دکتر روازاده است معرفی می‌کنیم.
برای درمان کبد چرب روغن ارده کنجد مصرف کنید.سکنجبین با عسل (سرکه انگبین) که سرکه انگور با عسل هست را بصورت روزانه به شکل شربت مصرف کنید.شیره انگور به صورت شربت استفاده شود.برای درمان کبد چرب با خاکشیر، یک تا دو قاشق غذاخوری خاکشیر به صورت جوشانده را ناشتا مصرف کنید.
_________________________________________________

چند درمان آسان کبد چرب دکتر ضیایی


1. خوردن روزانه یک مشت برگه زردآلو
2. خوردن روزانه ۷برگ کاسنی یا یک استکان دمکرده کاسنی
3. خوردن دمکرده شاطره
4. خوردن نیم گرم زعفران
5. ۱۰۰گرم کرم بروکلی
6. قوی ترین درمان هپاتیت نوعb که ویروسیه، یک لیوان آب، یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق چایخوری پودر نعناع و یک قاشق غذاخوری سکنجبین باهم مخلوط میکنیم میخوریم.

7. سکنجبین عنصلی. پیاز موش یا پیاز دشت را در سکنجبین باشعله کم می جوشونیم و روزی یک یا. دوقاشق غذاخوری با فاصله۱۲ساعت میخوریم.
_________________________________________________

درمان کبد چرب در طب اسلامی دکتر تبریزیان

تدابیر دارویی

درمان کبد چرب در طب اسلامی طبق نظر آیت الله تبریزیان به شرح زیر می باشد:

✔️خوردن دم کرده سنای مکی-تمام چربی های بدن و شکم را دفع می کند. خوردن سنای مکی بصورت پشت سر هم، یبوست شدید می آورد و باید با فاصله سه روز تا یک هفته باشد.

✔️خوردن سرکه انگبین شبها (۴۰ تا ۱۲۰ روز)

✔️مصرف سرکه عنصلی در صورت مصرف الکلابنابسطام یا رب سفرجل، مرکب یک، ۲۲ بسته (برای تأثیردهی حتماهمراه خورشت زیرباجه مصرف شود)

تدابیر غذایی
●خورشت زیر باجه (گوشت کبوتر یا سردست سمت راست بره نر به انواع میوه جات خشک به خصوص آلو سیاه + زعفران + ادویه جات گرم مثل دارچین و میخک و عسل یا شکر قهوه ای + روغن کنجد پخته و میل شود.)
●نان جو با سبوسکاسنی
●آب ولرم خوردن
●اصلاح روغن مصرفی
●خودداری از مصرف نوشابه

تدابیر یداوی
●درصورت چربی حاد کبد، حجامت روی کبد
●حجامت عام (در صورت مصرف سرکه انگبین بعد از ۳ ماه، دو مرحله)پیاده روی
_________________________________________________

پیشگیری و درمان کبد چرب با طب سنتی


گوارش درست یکی از راه‌های پیش‌گیری از کبد چرب است. برای مثال جویدن درست لقمه کمک بسیار بزرگی برای پیش‌گیری است. به صورت نه افراط (60بار جویدن) نه تفریط (نجویده قورت دادن).

کبد چرب و آب یخ

مصرف نکردن از آب یخ و کلیه غذاهای خیلی سرد مثل بستنی موثر است. البته نمی‌شود گفت اصلا بستنی نخوریم، بلکه بستنی محلول بخوریم، مثل آب هویج بستنی یا بستنی که کمی آب شده و رو به خنکی است، میل کنید و آرام آرام از آن بخورید که سردی یخ آن حنجره و معده را درگیر نکند. آب را سعی کنیم با دمای معمولی مصرف کنیم. علت اینکه بعد از بستنی خوردن تشنگی ما زیاد می‌شود و میل به خوردن آب داریم یا وقتی تشنه هستیم و آب یخ می‌خوریم و دوباره میل به خوردن آب یخ داریم، چیزی نیست جز اینکه صفرای معلق در کبد، به سمت جداره نزدیک و به معده فراخوان می شود.

در نتیجه حرارت در معده دوچندان شده و دوباره این میل زیاد می‌شود. ولی وقتی آب در درجه حرارت خنک (نه گرم نه یخ) نوشیده شود، تشنگی فروکش می کند.

چون همراه با آب گرم رطوبت می‌آید و حرارت بیشتری را جذب نمی‌کند. بلکه این رطوبت، صفرای موجود را پاک کرده و صفرای معلق در کبد را فراخوان نمی‌کند.

به همین دلایل است که در شهرهای گرمی مانند کاشان برای اینکه بتوانند گرمای آنجا را برای فعالیت‌های کشاورزی تحمل کنند، ارده شیره می خورند تا بتوانند گرمای موجود را تحمل کنند.

همچنین در شهرهای جنوبی در فصل تابستان (به اصطلاح خرما پزان)، خرما می‌خورند که بتوانند گرما را تحمل کنند.

تدابیر اصلاحی دیگر در طب اسلامی
پرهیز از آب یخ خوردن
پرهیز از بستنی خوردن
پرهیز از درهم خوردن
پرهیز از سردی های شدید را با گرمی خوردن
ترک سردی ها
ترک آب یخ دربین غذا
پیاده روی شبها
انجام حجامت عام
ترک وسط غذا آب خوردن
خودداری از نوشیدن آب در حالت ایستاده در شب
خوددداری از زیاد در دستشویی نشستن
خوردن آب به صورت مکیدن
خوردن آب با سه نفس و خودداری از خوردن آب بدون فاصله و پیوسته
_________________________________________________

چند روش موثر برای درمان فوری کبد چرب

درمان فوری کبد چرب ؟ بله درست شنیدید در این قسمت چند روش میگوییم که میتوانید استفاده کنید و نتیجه خود را ببینید ولی پیشنهاد میکنیم خودتان را سر گرم این روش های عادی نکنید محصولی که در انتهای این مقاله معرفی کردیم به درمان فوری و درمان قطعی کبد چرب خودتان کمک خواهد کرد و تنها پس از مدتی مصرف میتواند تعقییرات خود را ببینید .

درمان فوری کبد چرب با قهوه

مصرف حداکثر سه فنجان قهوه در طول روز بر خلاف رژیم غذایی ناسالم و ضررهای ناشی از مصرف زیاد الکل است. قهوه از کبد محافظت و پاکسازی می کند.

درمان فوری کبد چرب با چای سبز

دمنوش های گیاهی می توانند برای پاکسازی کبد چرب بسیار موثر باشند. کبد چرب یک بیماری است که با داروهای گیاهی قابل درمان است. با مصرف 3 بار در روز چای سبز می توانید کبد خود را ترمیم کنید.

اگر کبد شما به دلیل چربی آسیب دیده است، می توان تمام این آسیب ها را با چای سبز برطرف کرد. اگر کبد چرب غیر مرتبط با الکل دارید، با خیال راحت چای سبز مصرف کنید. چای سبز همچنین به عملکرد بهتر کبد، پاکسازی خون و پاکسازی ریه کمک می کند.

درمان فوری کبد چرب با چای بابونه

یک راه حل موثر برای پاکسازی کبد چرب است. چای بابونه برای کسانی که مشکلات کبد چرب دارند بسیار مفید است. زیرا چای بابونه با آنزیم ها و ارزش غذایی خود باعث ترمیم کبد شده و از هر گونه آسیب به کبد جلوگیری می کند. با مصرف منظم چای بابونه، روزی 2 بار می توانید از شر کبد چرب خلاص شوید. اگر چای بابونه به طور منظم مصرف شود، نتایج موثرتری می دهد و این گونه شکایت ها را برطرف می کند.

درمان فوری کبد جرب با مصرف آب فراوان

مهم ترین راه درمان کبد چرب ، مصرف حداقل 6 تا 8 لیوان آب در طول روز است. جدای از این، آب که برای سلامت کلیه ها بسیار مهم است، به بدن کمک می کند همیشه مرطوب باشد. آب آشامیدنی؛ مهم ترین راه پاکسازی کبد چرب، پاکسازی خون و پاکسازی ریه است.

درمان فوری کبد چرب با سرکه سیب

سرکه سیب به عنوان یکی از روش های درمان گیاهی کبد چرب میباشد ، دوست کبد است. سرکه سیب کبد را ترمیم می کند و یکی از روش های گیاهی بسیار موثر برای پاکسازی کبد چرب، پاکسازی خون و پاکسازی ریه است. اگر سرکه سیب به طور مرتب مصرف شود، شکایت هایی مانند کبد چرب از بین می رود و احساس بهتری خواهید داشت. سرکه سیب یکی از غذاهای طبیعی است که به کاهش وزن نیز کمک می کند.

درمان فوری کبد چرب با لیمو

لیمو به عنوان یک آنتی اکسیدان کامل برای بدن عمل می کند. در عین حال از لیمو برای کسانی که از کبد چرب رنج می برند استفاده می شود. لیمو نیز یک غذای طبیعی بوده که حاوی مقدار زیادی ویتامین C است. از جمله محلول های گیاهی موثر برای کبد چرب همراه با ویتامین C موجود در آن است. کارشناسان می گویند که لیمو برای پاکسازی کبد چرب مفید است. لیمو که تمام سموم مضر بدن را دفع می نماید از چربی کبد نیز جلوگیری می کند. بنابراین، کبد سالم تری خواهید داشت. لیمو را می توانید دو بار در روز مصرف کنید.

درمان فوری کبد چرب با قاصدک

قاصدک که یکی دیگر از روش های گیاهی موثر برای پاکسازی کبد چرب بوده، گیاهی است که به شمارش فواید ختم نمی شود. قاصدک به عنوان یکی از مقوی های موثر برای کبد چرب شناخته شده است. قاصدک که چربی اطراف کبد را آب کرده و احساس بهتری در فرد ایجاد می کند، در کبد چرب غیر مرتبط با الکل بسیار موثر است. با مصرف یک عدد قاصدک که به یک لیوان آب گرم در روز اضافه می‌کنید، چربی کبد خود را از بین ببرید.





 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا