درخواست اینترنتی برگ گذر موقت اربعین 1401 فراهم شد

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,426
امتیازها
113
مدال ها
6
عدم صدور گذرنامه‌ اربعین در پی بسته‌شدن مرز
توقع بر این بود که زیرساخت‌های مربوط به حمل و نقل، امداد و نجات، تغذیه و پذیرایی و مخصوصا آبرسانی را مهیا کنند که شرایط مهیا نشد.
رییس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد اربعین از توقف صدور گذرنامه اربعین تااطلاع ثانوی خبر داد.به گزارش ایسنا، سردار شرفی با اشاره به جلسه بامدادی ستاد مرکزی اربعین در پی بروز مشکلاتی برای زائران، گفت: متاسفانه در ۱۶ شهریور به لحاظ عدم تمهیدات لازم از طرف کشور عراق، تعداد قابل ملاحظه ای از زائران عزیز در مرز خسروی ما دچار مشکلات تنفسی شدند و بعد از این موضوع شب گذشته هم شرایط بدی در مرز مهران داشتیم، هم زائران عزیزی که به سمت عراق رفته بودند و هم زائرانی که در پایانه بودند به دلیل تراکم جمعیت و عدم پذیرش مناسب زائران توسط عراق تعداد قابل توجهی از آنها دچار ناراحتی های تنفسی شدند و شرایط خوبی نبود.
وی بااشاره به جلسه وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین با مقامات عراقی گفت: تعهداتی داده شده اما به مرحله عمل نرسید، توقع بر این بود که زیرساخت‌های مربوط به حمل و نقل، امداد و نجات، تغذیه و پذیرایی و مخصوصا آبرسانی را مهیا کنند که شرایط مهیا نشد.
رییس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد اربعین با بیان اینکه ستاد مرکزی اربعین در ساعت یک بامداد جلسه ای را در مرز مهران به ریاست وزیر کشور و سایر اعضا تشکیل داد، گفت: جمع‌بندی جلسه این شد که ما بخاطر سلامت، امنیت و کرامت زائران خودمان محدودیت‌هایی اعمال و بسته شدن مرزها را منعکس کنیم که این تصمیم عملیاتی شد.

وی درباره تکلیف زائرانی که در پایانه‌ها حضور دارند نیز گفت: به شرط اینکه بتوانیم با طرف عراقی وارد مذاکره شویم و به شرط تامین سلامت و امنیت ، این زائران اهسته به سفر عتبات عالیات می‌روند.

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌های تردد در محورهای منتهی به مرزهای اربعین از همه زائران درخواست کرد که فعلا به سمت مرزهای عراق حرکت نکنند، زائران عزیزی که بلیت اتوبوس تهیه کردند بلیت‌ آنها هم لغو شد و هزینه آن عودت می‌شود.

شرفی همچنین اعلام کرد که نیروی انتظامی نیز از چاپ گذرنامه ویژه اربعین و تمدید گذرنامه فعلا خودداری می‌کند تا شرایط تغییر کند.
افراد می‌توانند با مراجعه به سایت epolice.ir درخواست برگ گذر ویژه اربعین خود را داشته باشند. به گزارش تصویر زندگی به نقل از مهر، سردار مهدی حاجیان سخنگوی فراجا در گفت و گو با خبر ساعت ۱۴ گفت: افرادی که تاکنون درخواست صدور گذرنامه خود را در دفاتر پلیس ۱۰+ ثبت نکرده اند یا هنوز گذرنامه آنها به دستشان نرسیده است می‌توانند با مراجعه به سایت epolice.ir درخواست برگ گذر ویژه اربعین خود را داشته باشند. وی افزود: این برگ گذر ویژه‌ها تا ۷۲ ساعت بعد از درخواست برای متقاضیان ارسال خواهد شد.
قبل از اینکه با نحوه درخواست این برگه آشنا شوید، مطالعه نکات زیر می‌توانید راهنمای شما باشد:

مهلت برگه گذر ویژه تا کی هست؟
این برگه تا پایان تاریخ ۳ مهر ماه سال ۱۴۰۱ اعتبار دارد و تنها فقط برای یکبار خروج از کشور به مقصد عراق است و قبل از ۲۸ صفر می‌بایست برای ورود به کشور عراق از آن استفاده کنید.
این برگه برای سفرهای زمینی و هوایی قابل استفاده می‌باشد.
طلاب و دانشجویان عزیزی که به خدمت سربازی نرفته‌اند نمی‌توانند از این برگه استفاده کنند و برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حتماً باید گذرنامه داشته باشند.

برای گرفتن برگ گذر ویژه اربعین بایستی در سامانه سخا ثبت نام کنید
برای ثبت درخواست صدور برگه ویژه اربعین، به پایگاه اینترنتی خدمات الکترونیک انتظامی به نشانی epolice.ir مراجعه و وارد بخش خدمات اینترنتی و یا نشانی https://sakha.epolice.ir/portal بشوید.
پس از ثبت‌نام و یا ورود به سامانه، مطابق تصویر زیر از منوی کناری، بخش گذرنامه و سپس درخواست گذرنامه را انتخاب نمایید. در صفحه‌ای که نمایان می‌شود در صورتی که درخواست گذرنامه خود را در دفاتر پلیس+۱۰ ثبت کرده باشید می‌توانید گزینه برگه تردد ویژه اربعین را برگزینید. پس از انتخاب این گزینه روی عبارت موافقم کلیک کنید و مراحل بعدی نشان داده شده را تا انتها انجام داده و در پایان درخواست خود را نهایی کنید.در صورت وجود هرگونه پرسش در خصوص سامانه می‌توانید با تلفن ۰۲۱۸۱۲۴۰۰۹۰ در ارتباط باشید.
نحوه گرفتن برگ گذر موقت برای فرزندان زیر ۱۸ سال
با توجه به اینکه امکان خرید سیم کارت به نام فرزندان زیر ۱۸ سال نیست و برای ثبت نام در سامانه سخا و درخواست برگه تردد ویژه اربعین بایستی سیم کارت به نام متقاضی باشد. سرپرست (پدر یا مادر) این افراد در سامانه ثبت نام کرده و از بخش درخواست گذرنامه ———> ثبت آشنایان / بستگان برای فرزندان خود درخواست صدور برگه موقت کنند.
 

موضوعات مشابه

اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
121
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
90
اعتصامی
اعتصامی
تابان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
37
تابان
تابان
تابان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
64
تابان
تابان
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
34
اعتصامی
اعتصامی
بالا