خوب است بدانیم :کشور اردن

  • نویسنده موضوع اعتصامی
  • تاریخ شروع
اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,831
پسندها
22,605
امتیازها
113
مدال ها
6
Amman Jordan 696x464

اُردُن با نام رسمی پادشاهی اُردُن هاشمی (به عربی: اَلمَمْلَکَة اَلأُرْدُنِیَّة اَلهَاشِمِیَّة) از پادشاهی‌های عرب در خاورمیانه و غرب آسیا است که در شرق رود اردن قرار دارد. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر اردن شهر اَمّان است. اردن از شمال با سوریه از جنوب با عربستان سعودی و از سوی خاور با عراق و از باختر با اسرائیل و فلسطین همسایه است. جمعیت این کشور حدود ۱۰٫۲ میلیون نفر است و ۹۸ درصد مردم آن عرب هستند. نوع حکومت اردن پادشاهی مشروطه و پادشاه کنونی آن ملک عبدالله دوم است. واحد پول اردن دینار اردن است
در ادامه با تعدادی از مکان های دیدنی کشور اردن آشنا می شویم.
506 216czrcnlk5f1c

آمفی تئاتر رومی
(به انگلیسی: Roman Theatre) است که ممکن است در زمان حکومت امپراتور روم آنتونیوس پیوس در قرن دوم پس از میلاد ساخته شده باشد. این یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی و گردشگری شهر امان است و شامل حدود 6000 صندلی است که در سه سطح اصلی توزیع شده اند. شایان ذکر است که باند فرودگاه تحت عملیات بازسازی و تعمیرات زیادی قرار گرفت. به روی گردشگران و بازدیدکنندگان باز شود.
C9f8a538 0d72 4d95 b8b2 34703cee326a
ارگ امان

(به انگلیسی: Amman Citadel) یکی از مهم ترین بناهای باستان شناسی شهر عمان به شمار می رود و این قلعه در گذشته در منطقه ای که تحت فرمانروایی امپراتوری روم بوده، قرار داشته و متمایز است. با موقعیت فوق‌العاده‌اش، مشرف به بیشتر نقاط دیدنی شهر امان، و همچنین بناهای بسیاری، محوطه تاریخی باستانی قلعه را احاطه کرده است و بازدیدکنندگان و گردشگران می‌توانند از محوطه باستان‌شناسی بازدید کنند و ویژگی‌های شگفت‌انگیز آن را ببینند.
8e204558c8ed8a7cf9eeb434b65d4bb4u5

موزه اردن
موزه جردن (به انگلیسی: Jordan Museum) یکی از مهم ترین موزه های خاورمیانه است. این شامل آثار تاریخی بسیاری است که تاریخ اردن و تمدن هایی را که به طور متوالی بر منطقه حکومت می کردند را نشان می دهد و برجسته ترین نمایشگاه ها طومارهای دریای مرده، مجسمه های انسان باستانی و غیره هستند.

King abdullah mosque

مسجد ملک عبدالله اول
مسجد ملک عبدالله اول یکی از برجسته ترین مکان های دیدنی شهر امان و یکی از مشهورترین مساجد منطقه است. این شهر به دلیل طراحی معماری فوق‌العاده‌اش مشهور است، زیرا رنگ فیروزه‌ای آن با رنگ شنی بقیه شهر در تضاد است و ترکیبی شگفت‌انگیز از طراحی و معماری اسلامی را تشکیل می‌دهد.

پل دره ابدون
پل دره ابدون پل وادی عبدون (به انگلیسی: Wadi Abdoun Bridge) که در سال 2002 میلادی بر فراز منطقه وادی عبدون ساخته شد، یکی از مهم ترین نقاط دیدنی شهر عمان اردن به حساب می آید و این منطقه را با بقیه نقاط متصل می کند. این پل با طراحی معماری فوق العاده اش که سبک مدرن مدرن را شبیه سازی می کند، متمایز است.
14 2

سرزمین پترا
پترا، شهر گمشده، مهم ترین مکان گردشگری در اردن است . همچنین یکی از 7 عجایب "جدید" جهان است. پترا پایتخت سابق پادشاهی نبطیان است . هم اکنون سایت باستان‌شناسی حفاظت‌شده به وسعت ۶۰ کیلومتر مربع است که شامل دره‌ها، ساختمان‌های کنده‌شده از دیوارهای سنگی، آمفی‌تئاترهای نبطی، صومعه‌های مسیحی، و بلوارهای وسیع است.
پترا به عنوان شهر گمشده شناخته می شود زیرا قرن ها برای جهان غرب ناشناخته (یا گم شده) بود. این سایت هنوز هم اسرار خود را تا به امروز فاش می کند زیرا باستان شناسان بخش های جدیدی از شهر باستانی و تقاطع مهم در جاده ابریشم باستانی در داخل پترا را کشف می کنندیک مسافر سوئیسی به نام یوهان لودویگ بورکهارت به دنبال شهر اصلی کشور باستانی Nabatea رفت. او از تحقیقات خود می دانست که این شهر عرفانی تقریباً در کجا قرار دارد. او موفق شد مخفیانه راه خود را به شهر برساند و اولین غربی بود که قرن ها این کار را انجام داد. هنگامی که این خبر در اروپا منتشر شد، مسافران ماجراجو بازدید از آن را در اولویت قرار دادند.


Royal amman 0000
رویال هتل رویال در امان یکی از مجلل ترین هتل های شهر عمان اردن است. این هتل به عنوان یک هتل پنج ستاره طبقه بندی می شود و با طراحی مدرن فوق العاده، نورهای جذابش در شب، علاوه بر موقعیت مکانی اش که مشرف به شهر قدیمی است، متمایز است.
 

پیوست‌ها

  • 506-216czrcnlk5f1c.jpg
    506-216czrcnlk5f1c.jpg
    96.1 کیلوبایت · بازدیدها: 12
eliott93

eliott93

Ms
تاریخ ثبت‌نام
25/1/23
نوشته‌ها
30
پسندها
48
امتیازها
18
مدال ها
2
جنسیت
خانم👩
خیلی جالب بود ممنون گلم 😍
 
اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,831
پسندها
22,605
امتیازها
113
مدال ها
6
  • خیلی دوستت دارم
واکنش‌ها[ی پسندها]: eliott93
بالا