خواص هلیله سیاه در طب سنتی نسخه دکتر خیراندیش

اندر خواص هلیله سیاه

✔️جلوگیری از ریزش_مو: روزی ۲ الی ۳ مرتبه موهای خود را با روغن هلیله_سیاه ماساژ دهید

✔️ مقوی روده، مانع سفیدی مو، تقویت چشم و... هلیله سیاه، گیاهی است معروف به اکسیر طول عمر که بومی کشور هند است و برای درمان بیماری‌های متعدد از آن استفاده می‌شود (مقوی روده، مانع سفیدی مو، تقویت چشم و...) .

✔️در این مطلب با چند خاصیت این گیاه آشنا میشویم:

🔹هلیله تقویت کننده #حافظه می باشد . 🔹مانع از #سفیدی_مو می‌شود. 🔹تقویت کننده #معده به حساب می‌آید. 🔹سیستم گوارشی را برای هضم غذا تحریک می کند. 🔹مصرف آن به طور موثر اسیدیته و سوزش سردل را درمان می‌کند. مصرف آن پس از غذا، اسیدیته معده را خنثی می‌کند. 🔹جویدن هر شب آن بیماری #آسم را به حداقل کاهش می دهد. 🔹برای درمان ناراحتی‌های چشمی، چشم را با دم کرده آن شست و شو دهید. 🔹جویدن روزانه مقداری از آن به صورت ناشتا، بیماری‌های متعدد از جمله #بواسیر، #قولنج و #یبوست و آسم را درمان می کند. 🔹مصرف پودر شده آن، خون را تصفیه می‌کند. 🔹برای برطرف کردن سیاهی دور چشم موثر است. مصلح آن: روغن بادام شیرین هرکس بمدت یکسال هرروز صبح یک عدد هلیله سیاه زیر زبان بگذارد تاتمام شود موی سفید،سیاه میشود ومزاج راهم اصلاح میکند ✍🏻برای کم سویی چشم هم مفید است.

هلیله سیاه تقویت کننده حافظه است و مانع سفید شدن مو می شود.

همچنین جویدن روزانه مقداری از آن به صورت ناشتا بواسیر، قولنج و یبوست و آسم را درمان می کند.انرژى نهفته شده در درون هلیلهٔ سیاه باعث تصفیهٔ کامل خون در بدن مى‌گردد و همین خون صاف در بدن شخص بیمار باعث سلامتى او مى‌گردد. مخصوصاً بیمارانى که ناراحتى چشمى دارند و از عینک استفاده مى‌کنند طریقه استفاده کردن از هلیلهٔ سیاه شما مى‌توانید هلیلهٔ سیاه را از عطارى‌ها تهیه کنید و شب‌ها بعد از خوردن شام و قبل از خوابیدن، یک دانه هلیلهٔ سیاه را تکه تکه کنید 'پودر نکنید' داخل یک قاشق بریزید مقدارى ماست رویش بریزید، و مخلوط کنید، سپس آن را قورت بدهید، البته بدون ماست هم مى‌شود آن را خورد فقط احتمال دارد مزهٔ تلخ آن گلوى شما را اذیت کند ولى اگر به همراه ماست خورده شود دیگر شما را اذیت نخواهد کرد. خاصیت هلیلهٔ سیاه شستشوى کامل معده، صاف کردن خون و دفع سموم از بدن مى‌باشد که در نتیجه قدرت دید را بالا مى‌برد.
________________________________________________

خواص پودر هلیله سیاه در طب سنتی دکتر تبریزیان


از خواص هلیله سیاه در طب سنتی و اسلامی میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

✔️درمان سفیدی مو (باید پودر شده آن را با روغن زیتون بکر مخلوط کنید. روزی یک قاشق مربا خوری میل نمایید. حداقل سه ماه تا یک سال)

✔️طبع آن سرد و خشک است.

✔️تقویت کننده حافظه (روزی یک عدد)تقویت بینایی (روزی یک عدد)درمان جذام

✔️تقویت کننده معده
✔️ضد سودا

✔️رفع سوءهاضمه (هر شب یک عدد)

✔️برای درمان بواسیر و یبوست. (شب قبل از خواب یک کپسول از پودر آن )

✔️مصرف زیاد آن باعث زردی چهره و تورم غدد لنفاوی می‌گردد.

✔️برای رفع سوءهاضمه به مدت چهل شب (هر شب یک عدد)

✔️برای تقویت نیروی جنسی: کندر، پوست هلیله، بلوط و مغز قرص کمر همه را بسابید. و با زرده تخم‌مرغ مخلوط کنید. سپس بر روی یک پارچه آب ندیده بریزید به پشت و کمر ببندید. و بگذارید به مدت ۳ روز به همین حال بماند.

✔️برای درمان مالیخولیا ۲۰ روز (روزی یک عدد)سردردهای ناشی از صفرا (هر شب یک گرم)سردردهای کهنه. هلیه سیاه ۲۰ گرم و زعفران یک گرم را خوب بسابید.در روغن کنجد مخلوط نموده به شقیقه‌ها و فرق سر بمالند.

✔️تقویت نور چشم چهل شب (هر شب ۲ گرم هلیله سیاه با یک لیوان آب)جمع شدن پوست (یک قاشق چایخوری پودر هلیله سیاه را در ۳۰ سی‌سی گلاب حل کنید. حدود یک ساعت بگذارید بماند. سپس خوب هم بزنید صاف نموده به پوست بمالید.)

ادامه خواص هلیله سیاه

✔️برطرف کننده سیاهی دور چشم. (هلیله سیاه را با کف دریا مخلوط کرده با گلاب به صورت خمیر در آورید. ابتدا پوست دور چشم را با صابون شسته سپس خمیر را اطراف چشم به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید.)

✔️هلیله زرد و سیاه، کمی سنا، کمی کشمش سرخ را مخلوط کنید. سپس هر روز صبح یک قاشق کوچک چایخوری بخورید. این فرمول مفید برای امراض: لکه‌های سفید بدن، برص، جذام، دیوانگی، فلج و لقوه.

✔️برای زیاد شدن عقل روزی یک دانه هلیله بخورید.

✔️برای سفید شدن دندان‌ها و جلا دادن آن. (هلیله را با آرد عدس مخلوط کرده دندان‌ها را مسواک کنید.)

✔️برای درمان تکرر ادرار مخصوصاً در افرد مسن که به وجود می‌آید. (هلیله سیاه و زرد، بلوط، قرص کمر و کُندر از هر کدام ۱۰ گرم بکوبید. با زرده تخم‌مرغ مخلوط کنید. و با پارچه آب ندیده پهن کرده به مدت ۳ روز به کمر ببندید.)

✔️یک مسهل قوی برای کسانی که یبوست دارند. (هلیله سیاه، آمله، سیاه دانه از هر کدام ۱۰ گرم بکوبید. سپس هر شب ۳ گرم و صبح ۳ گرم میل شود. در صورت احساس گرماکردن به خاطر گرم بودنش عرق کاسنی میل شود.)

✔️برای درمان برص سیاه از فرمول بالا می‌توان استفاده کرد.برای درمان اگزما اگر خفیف باشد. (هلیله سیاه را پودر کرده با کمی سرکه مخلوط کرده به صورت ضماد بگذارید.)

✔️برای درمان زگیل. (هلیله و آمله را کوبیده با سرکه مخلوط کرده بر زگیل بگذارید.)

✔️اگر پشت سر، درد دارد( از مربای آن استفاده شود.)برای سردرد ناشی از سوء هاضمه کمی هلیله سیاه با ماست خورده شود.

✔️کسانی که گوششان صدا می‌کند (هر شب یک عدد)
________________________________________________

خواص هلیله سیاه در طب سنتی دکتر معارفی

هلیله سیاه چه خواصی دارد؟ خاصیت های هلیله سیاه کدام است؟

هلیله سیاه دارای خاصیت های بسیاری است، مثل: بهبودی بخشیدن به عملکرد دستگاه گوارشی، پیشگیری از بیماری دیابت، درمان بیماری سرطان و مانع از سفید شدن مو است.

هلیله در واقع میوه یک درخت است، درختی هندی حدودا بزرگ با ارتفاع نزدیک سه تا چهار متر است. برگهای این درخت سبز رنگ، باریک، بیضی شکل و نوک تیز می باشند. گل‌های این درخت دارای پنج گلبرگ و میوه آن خوشه‌ ای است و شامل سه نوع میوه است، زرد، کابلی و سیاه . بهترین نوع میوه هلیله، سخت ، بدون هسته و سیاه رنگ می باشد . از میوه این درخت هندی که با نام هلیله مشهور است در درمان انواع بیماری‌ها به کار برده می‌شود. در ادامه به بررسی برخی از خاصیت های دارویی و درمانی این گیاه خواهیم پرداخت.


هلیله سیاه و سلامتی عملکرد سیستم گوارشی

یکی از خاصیت های هلیله سیاه، تقویت سیستم گوارش است. استفاده مداوم از این گیاه می‌تواند با بهبود کارکرد هضم، به جذب خوبتر مواد غذایی کمک کند. همچنین پودر میوه هلیله که به عنوان یک یبوست زدا ملایم طبیعی مشهور است، تقویت کننده کولون روده، تخلیه بهتر و سریع‌تر سم ها از بدن می‌شود. افزون بر این پودر هلیله سیاه می‌تواند کاهش دهنده اسید معده باشد و از بروز زخم معده به علت ترشح زیاد اسید معده جلوگیری می کند.


جلوگیری از دیابت با هلیله سیاه

دلیل اصلی بروز دیابت نوع دوم، مقدار گلوکز بالای خون و کم شدن حساسیت انسولین به دلیل رژیم غذایی نا مناسب است. مواد تشکیل دهنده هلیله سیاه، کاهش دهنده سطح قند خون و افزایش دهنده حساسیت انسولین است. بیماران مبتلا به دیابت که داروهای کاهش دهنده قند مصرف می کنند بایستی حتما، پیش از مصرف هلیله سیاه با پزشک خود گفتگو داشته باشند و از ایشان مشورت بگیرند.


هلیله سیاه و درمان بیماری سرطان

پودر میوه هلیله سیاه حاوی از آنتی اکسیدان‌های قوی مانند الاگیک اسید، گالیک اسید، چبولیک اسید، فلاونول گلیکوسید، سلنیوم و ویتامین C است، که از بدن انسان در مقابل سرطان و سایر بیماری‌های خطرناک محافظت می‌کند.

پژوهشگران معتقدند هلیله سیاه به جنگ اکسیداتیوی کمک کننده است و از بدن انسان در مقابل بیماری‌های وابسته به افزایش سن پاسداری می‌کند. همچنین این گیاه دارای خواص ضد باکتریال بسیار نیرومندی است که به پیشگیری از عفونت‌هایی با منشأ باکتری در اثر غذا یا ویروس‌های معلق در هوا یاری می رساند.


پیشگیری از سفید شدن موها با هلیله سیاه

این گیاه به پیشگیری از سفید شدن مو ها کمک می‌کند. برای برطرف کردن موهای سفید می‌توانید هلیله سیاه را آسیاب کنید و هر روز صبح قبل از صبحانه (ناشتا) یک قاشق چای خوری از هلیله را با عسل و مقداری آب ولرم میل کنید . نتایج مطالعات انجام شده بيانگر آن است که، هلیله سیاه تقویت کننده ریشه مو است و از ریزش موها ممانعت می کند و تدریجاً باعث پر پشتی و استحکام موها می‌شود.


هلیله سیاه و شفا بخشی آن بر پایه طب سنتی نسخه دکتر معارفی

هلیله سیاه را پودرکنید حتما با عسل بخوری چون هلیله بسیارسرداست و مصرف درازمدت به اندازه یک سوم قاشق چایخوری با یک قاشق بزرگ عسل درمشکی موهای سرو حتی ابروان بسیارموثراست

در این قسمت به برخی خواص این گیاه اشاره خواهیم نمود :


هلیله تقویت کننده حافظه می باشد.

ازسفید شدن مو جلوگیری می کند

استحکام بخشی به فعالیت معده.

کمک کننده به دستگاه گوارشی را برای هضم بهتر غذا

در درمان بالا بودن اسید معده و سوزش سردل و رفلاکس معده بسیار موثر است مصرف هلیله سیاه بعد از غذا، اسید اضافه معده را خنثی می‌کند.

هر شب هلیله سیاه بجوید تا بیماری آسم بهبودی یابد و علائم آن کاهش یابد.

برای درمان بیماری های چشمی، چشم خود را با دم کرده هلیله سیاه بشوید

جویدن هر روزه اندکی از آن به شکل ناشتا، بیماری‌های زیادی از جمله بواسیر، قولنج و یبوست و آسم را درمان می کند.

مصرف آسیاب شده آن، باعث تصفیه خون می باشد

سیاهی دور را درمان می کند.

مصلح هلیله سیاه روغن بادام شیرین می باشد.
________________________________________________

خواص درمانی هلیله سیاه در طب سنتی دکتر روازاده


1. طبع آن سرد و خشک است.

2. تقویت کننده حافظه می‌باشد روزی یک عدد مصرف شود.

3. برای تقویت بینایی روزی یک عدد میل شود.

4. برای درمان جذام مفید می‌باشد.

5. تقویت معده می‌باشد.

6. ضد سودا می‌باشد.

7. برای جلوگیری از سفیدشدن مو به مدت یک سال روزی یک عدد کوبیده با کمی آب میل شود یا این که روزی یک عدد داخل دهان گذاشته بمکید.

8. برای رفع سوءهاضمه هر شب یک عدد میل شود.

9. برای درمان بواسیر و یبوست شب قبل از خواب یک کپسول از پودر آن میل شود.

10. مصرف زیاد آن باعث زردی چهره و تورم غدد لنفاوی می‌گردد.

11. برای رفع سوءهاضمه به مدت چهل شب هر شب یک عدد هلیله سیاه میل شود.

12. برای تقویت نیروی جنسی: کندر، پوست هلیله، بلوط و مغز قرص کمر همه را ساییده با زرده تخم‌مرغ مخلوط کرده سپس بر روی یک پارچه آب ندیده بریزید به پشت و کمر ببندید و بگذارید به مدت 3 روز به همین حال بماند.

13. برای درمان مالیخولیا 20 روز هر روز یک عدد هلیله سیاه میل شود.

14. هلیله سیاه برای سردردهای ناشی از صفرا نیز مفید می‌باشد هر شب یک گرم میل شود.

15. برای سردردهای کهنه هلیه سیاه 20 گرم و زعفران یک گرم را خوب ساییده در روغن کنجد مخلوط نموده به شقیقه‌ها و فرق سر بمالند.

16. برای تقویت نور چشم چهل شب هر شب 2 گرم هلیله سیاه با یک لیوان آب هویج میل شود.

17. برای جمع شدن پوست یک قاشق چایخوری پودر هلیله سیاه را در 30 سی‌سی گلاب حل کرده حدود یک ساعت بگذارید بماند سپس خوب هم بزنید صاف نموده به پوست بمالید.

18. برای برطرف کردن سیاهی دور چشم هلیله سیاه را با کف دریا مخلوط کرده با گلاب به صورت خمیر در آورده ابتدا پوست دور چشم را با صابون شسته سپس خمیر را اطراف چشم به مدت 15 دقیقه بگذارید.

19. هلیله زرد و سیاه، کمی سنا، کمی کشمش سرخ را مخلوط کرده سپس هر روز صبح یک

قاشق کوچک چایخوری بخورید، این فرمول برای امراضی چون لکه‌های سفید بدن، برص، جذام، دیوانگی، فلج و لقوه خوب است

عوارض مصرف هل سیاه و تذکرات

● مصرف این گیاه برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود.

• کسانی که دچار لاغری شدید هستند و با فعالیت های بدنی احساس ضعف می کنند از مصرف آن خودداری کنند.

• مصرف این گیاه در ابتدا ممکن است باعث نفخ معده شود که طبیعی است اما اگر بعد از مدتی مشکل رفع نشد باید مصرف آن را قطع کنید یا با دوز کمتری مصرف کنید.

• هل سیاه به شدت قابض است و اگر دچار کمبود آب بدن هستید مصرف نکنید.

• اگر قصد عمل جراحی دارید 2 تا 3 هفته قبل از عمل مصرف را قطع کنید.

• بیماران دیابتی قبل از مصرف این دارو حتما باید با پزشک خود مشورت کنند.

• اگر دچار خونریزی شدید هستید نباید هل سیاه مصرف کنید.
________________________________________________

خواص هلیله سیاه در طب سنتی و نسخه توصیه شده دکتر ضیایی


خشکی عصب چشم و کاهش دید شدید

لطفا از این رفتارها پرهیز کنید

1 دست آلوده به چشم زدن، 2.به صفحه گوشی موبایل نگاه کردن، 3.در نور کم انجام دادن خیاطی یا مطالعه کردن ، 4.فاصله با رایانه از 30 سانتیمتر کمتر باشد، فاصله از تلویزیون کمتر از سه متر باشد ، 5.اُسانس‌های کارخانه ای ، 6.قندهای مصنوعی ، 7. مصرف کافئین زیاد، 8. استفاده از چربی های با ترانس بالا، 9. مصرف فلفل و سُسِ فلفل، 10.غذای ته مانده ، 11.در ظرف های تفلون، برنج، پلاستیکی، آلومینیومی و سُربی پخت و پز کردن و مصرف غذا در آنها، 12.اگر بیمار دیابتی (قندی) هستید، قند خون خود را کنترل کنید.

درمان خشکی عصب چشم و کاهش دید چشم ها دکتر ضیایی


1. در کنار ناهار یا إفطار: هلیله سیاه روزی دو تا سه عدد مصرف شود یا یک قاشق چای‌خوری پودر آن میل شود ، سالاد مخلوط با روغن زیتون مصرف کند 2.در طول روز یا موقع عصر یا بین إفطار تا سحر: یک لیوان آب زردک (هویج زرد ایرانی=جَزَر) ترکیب شده با عسل آویشن میل کند ، 3.شب پیش از خواب: دو تا پنج عدد قره قاط سیاه(سیاه گیله=توت آبی اروپائی) ترکیب شده با عسل آویشن مصرف کند ، 4.در کنار شام یک عدد سیر میل کند، 5. ناهار را با یک عدد پیاز میل کند. 6.بعد از هر وعده غذا آب میوه سیب رسیده ترکیب شده با عسل آویشن میل کند، 7.نوک قاشق چایخوری زعفران آسیاب شده (به در کنار وعده غذا یا شربت یا آبجوش وِلَرم)، 8. مصرف یک عدد قرص جینک سینگ (در صورتی که قند خون بیمار پائین نباشد )، 9. میوۀ شاه بلوط، 10. گل نسترن، 11.نخود فرنگی[دقت کنید : زیاده‌روی در استفاده ؛ اوره را افزایش می دهد و سبب عقیمی وی می شود و برای کسانی که بیماری کلیوی دارند و افرادی که نقرس دارند، مناسب نیست؛ چون حاوی مادّه‌ ای است به نام پورین ]، 12. تمشک

بیماری آب سیاه چشم (گلو کوم) و بیماری آب مروارید (کاتاراکت):

نسخه دکتر ضیایی برای افزایش نور چشم و جلوگیری و درمان بیماری های شب کوری و بیماری گلوکوم (آب سیاه چشم) و بیماری کاتاراکت (آب مروارید)

نسخه دکتر ضیایی برای آب سیاه و آب مروارید
1.در کنار ناهار یا افطار: هلیله سیاه روزی دو تا سه عدد یا یک قاشق چای‌خوری آسیاب شده آن، 2.وسط روز یا عصرگاه یا بین إفطار تا وقت سحر: یک لیوان آب زردک (هویج زرد ایرانی=جَزَر)، 3.شب پیش از خواب: دو تا پنج عدد قره قاط سیاه=سیاه گیله=توت آبی اروپائی میل کند، 4.در کنار شام یک عدد سیر مصرف کند، 5.به کنار وعده ناهار یک عدد پیاز مصرف کند، 6.پس از هر وعده غذایی یک عدد سیب کاملا رسیده میل کند، 7.نوک قاشق چای‌خوری زعفران پودر شده (به همراه غذا یا شربت یا آبجوش وِلَرم) میل کند. 8. مالیدن پودر کوبیدۀ تخم وَسمِه (از گیاه وسمه) در داخل چشم، برای جلوگیری از آب آوردن چشم و جذب آبِ چشم در ابتدای آب آوردن (آب مروارید) سودمند است، 9.شب پیش از خواب: سُرمۀ بکشد بر چشم با پودر سنگ سُرمۀ سیاه اصفهان (سنگ آنتی مو آن= آنتیموآن= اِستیب نیت)، باعث افزایش نور چشم و درمان و جلوگیری از آب مروارید می شود، 10. مصرف نخود فرنگی (به دلیل لوتئین) [توجّه: مصرف زیاد خوب نیست ؛ چون باعث افزایش اوره و عقیمی فرد شده و برای بیماران با مشکلات کلیه و بیمار مبتلا به نقرس خوب نیست؛ زیرا مادّه‌ای بنام پورین دارد]، 11. دمکردۀ گیاه نسترن (کاهش دهندۀ آلبومین)، 12. مصرف قارچ خوراکی (=کَمأة= مَنّ= شَحمَةُ الأرض) مصرف کند و آب آن‌را نیز در چشم (داخل پلک پائینی چشم) بچکاند.

بیماری فشار چشم و درمان آن طب سنتی دکتر ضیایی
یک فنجان جوشاندۀ هستۀ خرما میل کند و چند قطره از جوشاندۀ هستۀ خرما در چشم (داخل پلک پائینی چشم) بچکانید

بیماری آلزایمر چیست؟
در طب سنتی چه درمانی برای آلزایمر وجود دارد؟


زوال عقل پیش رونده (پلاک‌های بِتا آمیلوئیدی در مغز انسان ، از نشانه های آلزایمر در انسان است):تا حالا 91 دارو شیمیائی برای جلوگیری و نیز برای کند شدن آلزایمر و پیشگیری از پیشرفت بیماری آلزایمر در سطح دنیا ساخته شده است.


درمان آلزایمر نسخه دکتر ضیایی

: 1ـ امام رضا علیه السلام فرمودند : إهلیجات با عسل طبیعی ترکیب شود (یعنی 10 گرم هلیلۀ سیاه+ 10 گرم هلیله زرد ( هسته جدا شود؛ چون هستۀ هلیله سمّی می باشد ) + 10 گرم هلیله کابلی را پودر کرده و در عسل اصل استوخدّوس یا عسل اصل نعناع یا عسل اصل آویشن مخلوط می کنیم و این ترکیب را به مدّت زمان دو هفته دور از نور آفتاب قرار می دهیم ) بعد روزی یک قاشق مربّاخوری میل می کنيم ، 2ـ میوۀ انار طبیعی شیرین که با پردۀ های روی دانه‌های انار مصرف شود (خواص ضدّ التهابی برای سلّول‌های مغز دارد و همین طور ضدّ پارکینسون و ضد آلزایمر می باشد )، 3ـ زنجبیل ترکیب شده در عسل طبیعی اصل مصرف کنید.

درمان بیماری ضعف حافظه، ایجاد حافظۀ بسیار نیرومند توصیه دکتر ضیایی

1. از امام رضا علیه السلام نقل شده است: إهلیجات در عسل طبیعی ترکیب شود (یعنی 10 گرم هلیلۀ سیاه + 10 گرم هلیله زرد (هسته گیری شده ؛ چونکه هستۀ آن سمّی و خطرناک است) + 10 گرم هلیله کابلی را به صورت پودر شده در عسل اصل و طبیعی استوخدّوس یا عسل اصل نعناع یا عسل طبیعی آویشن قاطی می کنیم و این ترکیب را به مدّت دو هفته دور از نور خورشید قرار می دهیم)و روزی یک قاشق مربّاخوری میل نموده.

2. دارو مرکّبۀ طب اسلامی: سَنایِ مَکّی + سُعدِ هندی + فلفل سفید ( این فلفل سیاهی است که پوستش جدا شده) + سرگُل زعفران+ کُندُر سفید با کیفیت خوراکی همه این‌ها را آسیاب کرده به میزان مساوی (از هر کدام پنج گرم) در نیم کیلو گرم عسل طبیعی اصل ترکیب کنید، به مدت زمان 7 تا 14 روز، هر روز یک قاشق چای‌خوری از این دارو مرکّبۀ طب اسلامی میل کنيد . 3. برای تقویت قوای حافظه شب‌ها گردو با پنیر یا سبزی میل کنيد و صبح ناشتا پیش از صبحانه 21 عدد مویز بخورید.

درمان بیماری فراموشی (نسیان)، دِمانس (زوال عقلی): نسخه توصیه شده دکتر ضیایی
1ـ روایتی از امام رضا علیه السلام : إهلیجات در عسل طبیعی پرورانده شود (یعنی 10 گرم هلیلۀ سیاه+ 10 گرم هلیله‌زرد (خالص بدون هسته چونکه هستۀ آن مضر و سمی است) + 10 گرم هلیله‌کابلی آسیاب شده و با عسل اصل استوخدّوس یا عسل اصل و طبیعی نعناع یا عسل طبیعی و اصل آویشن ترکیب می کنیم و این دارو را به مدّت دو هفته دور از تابش آفتاب می‌گذاریم) روزانه یک قاشق مربّاخوری استفاده می کنيم . (این روایت در کتاب رسالۀ ذهبیّه آمده، رساله 6 نسخه دارد، که در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی نگهداری می شود ).

2ـ داروی مرکّبۀ طب اسلامی: سَنایِ مَکّی+ سُعدِ هندی+ فلفل سفید ( فلفل سیاهی که پوست آن جدا شده باشد.)+ سر گُل زعفران+ کُندُر سفید با کیفیت و قابل خوردن ، همه را آسیاب می کنيم و به طور مساوی (از هر کدام پنج گرم) در نیم کیلو عسل طبیعی ترکیب کنید، در مدت 7 تا 14 روز، هر روز یک قاشق چای‌خوری از این دارو مرکّبۀ اسلامی مصرف کنيد (در روایات شیعه آمده)، 3ـ استشمام روغن رُزماری، باعث یادآوری خاطره های گذشته می گردد...../​
 
آخرین ویرایش:
بالا