جواب فعالیت های درس یازدهم هدیه سوم 🔴 صفحه ۷۴، ۷۵،۷۶

اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,820
پسندها
22,605
امتیازها
113
مدال ها
6

جواب فعالیت های درس یازدهم هدیه سوم 🔴 صفحه ۷۴، ۷۵،۷۶

سوال های درس یازدهم هدیه های آسمانی سوم با جواب, در این مطلب جواب سوال های دوست دارم، ببین و بگو، خاطره گویی، بیندیشیم، بگرد و پیدا کن، گفت و گو کنیم و با خانواده صفحات ۷۴، ۷۵ و ۷۶ درس عید مسلمانان هدیه آسمانی کلاس سوم دبستان را در قرار داده ایم،لطفا با بخش آموزش وطن وی همراه ما باشید


جواب دوست دارم صفحه ۷۴ درس ۱۱ هدیه آسمانی سوم دبستان

من هم در روز عید فطر با خانواده ام، لباس های تمیز و زیبای خود را بپوشم و عطر بزنم و به مصلی برویم تا در نماز عید فطر شرکت کنیم.

جواب ببین و بگو صفحه ۷۴ درس ۱۱ هدیه سوم دبستان


این تصاویر، نماز عید فطر در سایر کشورها را نشان می دهد. از این تصاویر چه می فهمی؟

پاسخ: می فهمم روز عید فطر، روز مهمی برای مسلمانان جهان است و آن ها دور هم جمع می شوند و علاوه بر شادی و جشن، نماز عید فطر را به جماعت می خوانند.

پاسخ خاطره گویی صفحه ۷۵ درس یازدهم هدیه سوم دبستان

خاطرات خود را درباره‌ی عید فطر، برای دوستانت در کلاس تعریف کن.

روز عید فطر بود و خوشحال و خندان همراه خانواده به مصلی رفته بودیم، آنجا بود که هم کلاسی ام زهرا را دیدم که همراه عمه اش به مصلی آمده بود. می گفت مادرش مریض است و در خانه استراحت می کند. کلی با هم گفتیم و خندیدیم، البته زهرا به خاطر مادرش یک مقدار کم حوصله بود. ما هم بعد از نماز عید فطر، تعدادی کمپوت و شیرینی خریدیم و به عیادت مادر زهرا رفتیم

جواب بیندیشیم صفحه ۷۵ هدیه های آسمانی سوم​


چه دعاهایی را دوست داری در روز عید فطر بر زبان بیاوری؟ آنها را برای دوستانت بگو.

اول از همه دعا می کنم خداوند به همه دوستان و آشنایان سلامتی و تندرسی عطا کند و ما را هم زیر سایه آنها سلامت بدارد، همچنین از صمیم قلب می خواهم گرسنگان را سیر، درماندگان را پناه و بیماران را درمان و گرفتاران را آسایش عطا کند. در ادامه دعا می کنم که خداوند ما را در درسهایمان کمک کند تا موفق شویم.

جواب بگرد و پیدا کن صفحه ۷۶ درس ١١ هدیه آسمانی سوم

خانه های مربوط به هم را به یکدیگر وصل کنید.

عید فطر = نماز عید
عید نوروز = بهار
جشن تکلیف = عید عبادت
روز مادر = میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها


جواب گفت و گو کنیم صفحه ۷۶ هدیه آسمانی پایه سوم

چرا مسلمانان هر سال روز عید فطر را جشن می گیرند و این روز را به یکدیگر تبریک می گویند؟

زیرا آن ها توانسته اند ماه رمضان را با موفقیت روز بگیرند و به فرمان خداوند عمل کنند تا پاداش یک ماه روزه داری خود را از خدا بگیرند.

جواب با خانواده صفحه ۷۶ درس ١١هدیه آسمانی سوم

گزارش کوتاهی از برگزاری مراسم عید فطر در روستا یا شهر خود تهیه کن و در کلاس بخوان.

صبح زود بود، در خیابان افرادی را می دیدم که برایم خیلی جالب بود، مثلا پیرمردی را دیدم که خیلی ناتوان بود ولی طوری می آمد که انگار فکر می کردی مسابقه است و سعی می کند زودتر برسد، مادرم گفت : بله دخترم مسابقه ایمان است، مسابقه بندگی است که باعث شده این آدم ها از هم سبفت بگیرند. قدم هایم را تندتر کردم، قلبم برای مواجه با خدای متعال به تپش افتاده بود.

در ابتدا همهمه و شور و نشاطی برقرار بود، ولی وقتی نماز شروع شد، به یکباره سکوت همه جا را فرا گرفت، مادرم گفت این سکوت بندگی است، و ما نماز را به جماعت می خوانیم و سوره حمد و توحید را گوش می کنیم که خداوند تنها تو را می پرستیم و تنها از تو یاری می طلبیم.
 
بالا