ثبت نام وام اربعین ۵ میلیون تومانی + شرایط دریافت

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
وزیر امور اقتصادی و دارائی از اعطای وام قرض‌الحسنه سه تا پنج میلیون تومانی به زائران اربعین خبر داد.

طبق گزارش ایسنا، سید احسان خاندوزی با بیان اینکه تا سقف ۵ میلیون تومان تسهیلات برای حضور زمینی زائران اربعین حسینی (ع) در بزرگترین اجتماع بشری جهان از سوی بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه پیش بینی شده است، اظهار کرد: به منظور پرداخت این وام، پس از هماهنگی هایی که با سازمان برنامه و بودجه، سازمان حج و زیارت، ستاد مرکزی اربعین، پلیس گذرنامه و بانک ها صورت گرفت، زائران سرپرست خانواری که یارانه دریافت می‌کنند، پس از درخواست این تسهیلات در سامانه حج و زیارت (سماح) در صورتی که از مرزهای زمینی خارج شوند، مبلغ این تسهیلات به صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها به حساب یارانه آنها واریز شده و با اقساط یکساله از یارانه آنها کسر خواهد شد.
اعضای خانوار تحت پوشش او چهار میلیون تومان و سرپرست خانوار و دو نفر یا بیشتر از اعضای خانوار تحت پوشش او ‌پنج میلیون تومان اعلام کرد. برای دریافت این تسهیلات مطلقا نیاز به حضور در بانک‌ها نیست و این وام در صورت ثبت درخواست در سامانه سماح به صورت خودکار به زائران تعلق گرفته و در حساب یارانه آنها واریز می شود.

برای ثبت نام و دریافت وام اربعین کافیست سرپرست خانوار که یارانه به حساب او واریز می شود وارد سامانه سماح شده و درخواست دریافت وام اربعین را ثبت کند.

امسال برای شرکت هرچه بیشتر و باشکوه تر در مراسم اربعین حسینی تسهیلاتی برای دانشجویان و بازنشستگان تدارک دیده شده است که در ادامه خبر خواهید دید.
شرایط دریافت وام اربعین:
وارد لینک صفحه درخواست تسهیلات در سایت سماح به آدرس https://samah.haj.ir/Loan شوید و پس از خواندن شرایط تیک گزینه موافقم را بزنید و در صفحه بعد کد ملی و شماره شناسنامه را وارد کنید.
با عنایت به در‌ پیش بودن مراسم پرشکوه اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و به منظور فراهم شدن امکان حضور حداکثری عاشقان اهل بیت در بزرگترین اجتماع انسانی جهان و از آنجایی که در نظر است برای زایرین عتبات عالیات تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت یکساله پرداخت شود؛ لذا ضروری است زایرین محترم پس از مطالعه موارد زیر و آگاهی از شرایط پرداخت تسهیلات نسبت به تایید تعهدنامه اقدام نمایند.
تسهیلات فقط به سرپرستان خانوار یارانه بگیری تعلق خواهد گرفت که خود و افراد زیرمجموعه در سامانه سماح ثبت نام نموده و نسبت به خروج از کشور تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ به صورت زمینی با هدف زیارت عتبات عالیات اقدام نموده باشند.
سقف تسهیلات مذکور برای سرپرست خانوار به تنهایی مبلغ ۳۰ میلیون ریال، سرپرست خانوار با یک زیرمجموعه (جمعاً ۲ نفر) مبلغ ۴۰ میلیون ریال، سرپرست خانوار با دو نفر و بیشتر زیرمجموعه (جمعاً ۳ نفر یا بیشتر) مبلغ ۵۰ میلیون ریال می باشد.
ضروری است سرپرستان خانوار نسبت به انتخاب بانک عاملی که یارانه به حساب مربوطه در آن بانک واریز
می شود، اقدام نمایند.
با توجه به اینکه کلیه فرایندهای مربوط به پرداخت تسهیلات به صورت سیستمی انجام می شود، متقاضیان از مراجعه حضوری به بانک های عامل خودداری نمایند.
سازمان هدفمندسازی یارانه ها نسبت به کسر یارانه دریافتی سرپرستان خانوار (تسهیلات گیرندگان) و پرداخت اقساط به بانک های پرداخت کننده تسهیلات اقدام خواهد نمود.
پس از ثبت درخواست تسهیلات ادامه فرایند و نحوه دریافت آن متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

تعهد نامه سرپرست خانوار جهت دریافت تسهیلات قرض الحسنه اربعین

اینجانب به عنوان سرپرست خانوار در نهایت صحت و سلامت عقل و با علم و آگاهی کامل از کلیه شرایط، اختیار، اجاره و وکالت بدون قید و شرط اعطاء می‌نمایم که نسبت به کسر ماهیانه اقساط مربوط به تسهیلات قرض‌الحسنه اربعین از محل یارانه نقدی خانوار و واریز ماهانه آن به بانک عامل تا بازپرداخت کامل اقساط مربوط و تسویه وام اقدام گردد و با تأیید تعهد‌نامه حق هر گونه اعتراض را از خود سلب می‌نمایم.
ثبت نام وام اربعین چه زمانی است و کی پرداخت می شود؟
مدیر کل اقتصاد و دارایی در گفتگو با بخش خبری از آغاز ثبت نام وام اربعین از ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سامانه سماح خبر داد. جزئیات بیشتر را در فایل صوتی بشنوید.
ثبت نام وام اربعین برای بازنشستگان
ثبت‌نام از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری با هدف تسهیل حضور پرشور بازنشستگان در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی از طریق مهیا کردن محل استراحت و اسکان آنها آغاز شد.

زائرین بازنشسته و علاقه‌مند می‌توانند در صورت تمایل از تاریخ ۲۶ مرداد ماه به مدت یک هفته تا روز چهارشنبه ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ برای ثبت درخواست امکان استفاده از مجموعه خدمات ایام اربعین صندوق بازنشستگی کشوری از طریق سامانه مربوطه در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir اقدام کنند.

ثبت نام وام اربعین دانشجویی
صندوق رفاه وزارت علوم هم برای دانشجویانی که خواستار شرکت در مراسم اربعین در کشور عراق هستند، در صورت اعزام به صورت گروهی به هر دانشجو سه میلیون تومان وام اختصاص خواهد داد که پس از انجام این سفر معنوی در اختیار دانشجویان واجد شرایط قرار خواهد گرفت.

وی درباره نحوه پرداخت وام ویژه اربعین گفت: این دانشجویان پس از اعزام می‌توانند برای دریافت وام خود در سامانه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ثبت‌نام و مدارک لازم را بارگذاری کنند تا روند بررسی مدارک این عزیزان صورت گیرد.
 
بالا