وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,250
امتیازها
113
مدال ها
16
در خدمت شما دوستان عزیز هستیم با مقاله ای مفید پیرامون افزایش قد کودک و بهترین شربت برای افزایش قد کودکان دلبند شما
لطفا با ما همراه باشید.
بهترین شربت ‌های افزایش قد کودک چیست
قد انسان تا چند سالگی رشد می‌کند؟ بهترین شربت‌های مولتی ویتامین برای رشد قدی کودکان و نوجوانان از سنین ۱ تا ۱۸ سال کدام‌است؟ محدود سنی رشد قدی انسان چیست؟ محدود رشد قدی کودکان در سنین مختلف چقدر است؟ قد دختر تا چند سالگی رشد می‌کند؟ قد پسر تا چند سالگی رشد می‌کند؟ آیا تغذیه بر رشد قد موثر است؟ آیا بعد از ۱۸ سالگی قد رشد می‌کند؟ چه عواملی بر افزایش قد کودک و نوجوانان تاثیر دارد؟ بهترین شربت ‌های افزایش قد کودک دکتر خیراندیش

How to increase height after 18

بهترین و موثرترین شربت‌های مولتی ویتامین موثر بر رشد قدی کودکان و نوجوانان چه نام دارند؟

در این قسمت ما قصد داریم به معرفی بهترین و موثرترین شربت‌های موجود در داروخانه‌ها اشاره ‌نماییم و شما را از وجود آن‌ها مطلع کنیم. پس لطفا با این مقاله همراه ما باشید.
باید به این نکته اشاره نمود که اگر از لحاظ ژنتیکی در بستگان نزدیک خود دارای افرادی با سابقه قد کوتاه هستید، حتماً باید به پزشک غدد اطفال مراجعه نمایید. زیرا ممکن است علاوه بر مصرف مولتی ویتامین‌ها لازم به تزریق هورمون رشد به صورت جداگانه باشند. این شربت‌ها به نسخه پزشک هیچ احتیاجی ندارند و در تمام داروخانه‌ها موجود می‌باشند.

اهمیت مصرف مولتی ویتامین برای کودکان

از آن جهت که بیشتر کودکان، علاقمند به غذاهای فست فودی و غذاهای ناسالم می‌باشند، تامین کردن منابع ضروری و مفید برای بدن آن‌ها از تغذیه کار بسیار مشکل و سختی است. زیرا این کودکان منابع و مواد معدنی مفید را از غذای روزانه خود دریافت نمی‌نمایند. باید به این نکته اشاره نمود، حتی اگر فرزند دلبند شما از سبد غذایی خانواده و غذای خانگی بهره‌مند است، باز هم نمی‌توان این اطمینان را حاصل نمود که تمام درشت مغذی‌ها و ریز مغذی‌ها به بدن او خواهد رسید. به همین دلیل بسیاری از پزشکان برای رشد قدی و تکامل جسمی کودکان دست به تجویز مولتی ویتامین‌ها می‌نمایند.

✔️ شربت‌های افزایش قد کودکان و نوجوانان بر اساس کیفیت و رتبه‌بندی عبارتند از:
◼️ (1) شربت ال آرژنین پلاس کیندر فیشر
◼️ (2) شربت آرژی پلاس یوروویتال
◼️ (3) شربت آرژنین تالفكتور ويتامديكو
◼️ (4) شربت استئوکر ویتابیوتیکس

✔️ شایان ذکر است بعضی این شربت‌ها را می‌توان از سن یک سالگی تا ۱۸ سالگی مصرف نمود. در بخش‌های زیر به رده‌های سنی مصرفی آن‌ها اشاره شده است.

شربت آل آرژنین پلاس کیندر فیشر

برند این محصول از برند بلژیکی کیندر فیشر است. که با طعم پرتقال در بطری‌های ۲۰۰ میلی لیتر در داروخانه‌ها موجود می‌باشد. این مولتی ویتامین‌ها دارای ۱۰ ماده موثر از جمله : آل آرژنین، ویتامین‌های دی، سی، ب۲، آ، K2 و مواد معدنی از جمله فسفر، ید، کلسیم و زینک هستند. این شربت مقوی دارای بیشترین ترکیبات برای رشد قدی فرزند دلبندتان می‌باشد، که برای تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت استخوان‌ها و تولید هورمون رشد بسیار مناسب هستند.

✔️ از فواید شربت آرژنین پلاس می‌توان به طور خلاصه به موارد زیر اشاره نمود:
● تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بسیاری از بیماری‌ها و انرژی بخشی به بدن
● جلوگیری از پوکی استخوان، تقویت استخوان‌ها و بازسازی آن‌ها در هنگام شکستگی‌
● زینک موجود در این شربت باعث افزایش اشتهای کودک دلبندتان می‌گردد.
● ترشح و تحریک هورمون رشد برای نوجوانان و کودکان
● پیشگیری از مشکلات تیروئید

✔️طرز مصرف
سن​
میلی لیتر​
۳ تا ۱۲​
۵​
۱۲ به بالا​
۱۰​

شربت آرژنین پلاس یورو ویتال

این شربت برای افزایش رشد قدی و جسمی کودکان و نوجوانان بسیار موثر می‌باشد و دارای بسیاری از مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن است. آمینو اسیدی به نام آرژنین در این محصول باعث افزایش قابل چشمگیر قد در فرزندان شما عزیزان می‌گردد.

✔️ فواید و مزایای شربت آرژنین پلاس عبارتند از:
● تحریک و ترشح هورمون رشد
● تقویت مو و ناخن‌ها
● پیشگیری از پوکی استخوان و تقویت استحکام استخوان ها
● اشتهاآور
● جلوگیری و پیشگیری از مشکلات به وجود آمده بر اثر بیماری تیروئید

✔️طرز مصرف
سن​
میلی لیتر​
۴ تا ۱۲​
۵​
۱۲ به بالا​
۱۰​

شربت تال فکتور ویتامدیکو

شربت تالفکتورویتامیدیکو یک برند ایرانی است که در طعم توت فرنگی در بطری‌های ۲۴۰ میلی لیتر تولید می‌گردند. باید به این نکته اشاره نماییم که این شربت برای افزایش رشد کودکان بالای ۴ سال مورد استفاده قرار میگیرد. این محصول یک مکمل برای کمک به ترشح هورمون رشد در بدن می‌باشد و دارای آمینو اسید آرژنین است.
✔️ از فواید شربت تالفکتور ویتامدیکو می‌توان به طور خلاصه به موارد زیر اشاره نمود:
● ترشح و تحریک هورمون رشد برای رشد قدی کودک
● تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان در برابر بیمارهای گوناگون
● بهبود سیستم گردش خون
● افزایش انرژی و تنظیم متابولیسم بدن

✔️طرز مصرف
سن​
میلی لیتر​
۴ تا ۷​
۳​
۷ به بالا​
۶​

شربت استئوکر ویتابیوتیکس

شربت استئوکر ویتابیوتیکس یکی از بهترین برندهای موجود در زمینه تقویت و رشد استخوان‌ها به شمار می آید و از یک برند انگلیسی است. این محصول در بطری‌های ۲۰۰ میلی لیتری تولید و به بازار ارائه می‌گردند. این مولتی ویتامین دارای آمینواسید لازم برای رشد قدی کودکان و نوجوانان می‌باشد و دارای چهار ترکیب مهم از جمله ویتامین دی، کلسیم، زینک و منیزیم است. باید به این نکته اشاره نمود که طعم پرتقالی آن در بازار موجود بوده و برای همه خوشایند است.

✔️ از فواید چشمگیر این شربت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
● باعث استحکام استخوان‌ها و باعث بهبود هرچه سریع استخوان‌های آسیب دیده می‌شود.
● موجب تقویت ناخن‌ها و جلوگیری از ریزش مو می‌گردد.
● سبب افزایش رشد قدی و جسمی در کودکان و نوجوانان می‌شود.
● موجب استحکام دندان‌ها
● از بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند

✔️طرز مصرف
سن​
میلی لیتر​
روزانه​
۱ تا ۲​
۵​
۲ بار​
۳ تا ۱۲​
۵​
۳ بار​
بزرگسال​
۱۰​
۲ بار​
بارداری​
۱۰​
۲ بار​

داروهای و شربت‌ها موثر بر رشد قدی کودکان دارای چه ترکیباتی باید باشند ؟

شما والدین عزیز حتماً تا اکنون برایتان این سوال پیش آمده است که بهترین و موثرترین مورتی ویتامین موجود در داروخانه‌ها بر روی رشد قد کودک اغلب باید شامل چه ترکیباتی باشد به همین خاطر ما در متن زیر به طور خلاصه به آنها اشاره خواهیم نمود.
ویتامین ب ۱: لازم به ذکر است این ویتامین برای رشد قدی کودک شما بسیار ضروری است و در اغلب مواد منابع غذایی موجود می‌باشد. از دیگر مزایای مهم این ویتامین می‌توان به بهبود عملکرد اندام‌های داخلی از جمله دستگاه گوارش و خون‌سازی بهتر اشاره نمود. این ویتامین در اغلب گوشت‌ها و ماهی‌ها و غلات از جمله جیگر، برنج، بادام زمینی، تخم‌مرغ و سویا مشاهده می‌شود.

آل آرژنین: یکی از آمینواسیدهای مهم برای رشد قدی و جسمانی بدن کودک شما و همچنین افزایش ترشح هورمون رشد، آرژنین می‌باشد. این ماده خود به تنهایی باعث از بین بردن رادیکال‌های آزاد خون می‌گردد، همچنین در کنترل کلسترول و چربی بدن نقش مهمی را ایفا می‌نماید و باعث تسریع در بهبود عملکرد هورمون رشد بدن فرزند شما می‌شود.

ویتامین سی: بهترین مولتی ویتامین‌ها برای رشد قد کودک دارای ویتامین c می‌باشند. از مزایای مهم این ویتامین می‌توان به تقویت سیستم ایمنی و دفع سموم بدن اشاره نمود. این ویتامین همچنین به استحکام دندان‌ها و استخوان‌ها کمک شایانی می‌نماید و در بهبود رشد آنها نقش بسزایی را ایفا خواهد نمود. ویتامین سی را می‌توان در انواع مرکبات ( از جمله کیوی توت فرنگی پرتقال و غیره) و سبزیجات ( اسفناج، فلفل دلمه، کلم بروکلی و...) به مقدار فراوان یافت کرد.

ویتامین D3: از مهم‌ترین ویتامین‌هایی که در تکامل و رشد قدی کودک دلبند شما نقش قابل توجهی را ایفا می‌کند ویتامین D3 است. این ویتامین بر استحکام هر چه بیشتر استخوان‌ها در مقابل شکستگی بسیار مفید می‌باشند. از دیگر مزایای این ویتامین می‌توان به استحکام دندان‌ها و کاهش ریزش مو و رویش مجدد آنها اشاره نمود. نور خورشید بهترین منبع این ویتامین است. همچنین می‌توان آن را در مواد غذایی همچون شیر، مرکبات، قارچ، جگر و غلات به وفور یافت.

کلسیم: این ماده مغذی در بیشتر محصولات لبنی موجود می‌باشد. این ماده بر سیستم انعقاد خون و اعصاب و اندام‌های داخلی از جمله قلب تاثیر شگفتی دارد. باید به این نکته اشاره نمود که در هنگام شکستگی استخوان‌ها این ماده در بازسازی و بهبود آنها نقش مهمی را ایفا می‌کند. بنابراین هر مولتی ویتامینی باید شامل کلسیم باشد، زیرا برای رشد چشمگیر استخوان‌ها بسیار حائز اهمیت می‌باشند.

عوامل مهمی که بر میزان قد کودکان نقش مهمی را ایفا می‌کنند عبارتند از:

تغذیه کودک تغذیه مادر در دوران بارداری و سوء تغذیه کودک اثر قابل توجهی بر میزان قد کودک دارد. مواد معدنی مانند منیزیم آهن کلسیم پتاسیم فلوراید منگنز برای رشد قد فرزند دلبند شما بسیار ضروری و حائز اهمیت می‌باشند. این عناصر در میوه، سبزیجات، حبوبات، محصولات لبنی و انواع گوشت‌ها وجود دارد. لازم به ذکر است شما والدین عزیز باید در برنامه غذایی روزانه آنها از این محصولات استفاده نمایید و آن را در سبد غذایی خانواده بگنجایید. مصرف کافی این مواد به رشد قدی کودک شما کمک شایانی خواهد نمود.

وضعیت سلامتی و بهداشتی: بیماری‌های مختلفی باعث کودک کوتاهی قد فرزند شما می‌شود. از این جهت شما باید به شرایط بهداشتی و سلامتی فرزند خود توجه ویژه‌ای نمایید. بیماری‌هایی که باعث کوتاهی قد دلبند شما می‌شوند عبارتند از: سوء تغذیه شدید، دیابت، بیماری‌های کلیوی و کبدی، راشیتیسم، بیماری‌ ترنر، کم‌کاری تیروئید و نقایص ژنتیک، بیماری‌هایی سیلیاک، آرتریت و سندروم مارفان

ژنتیک: یکی از شناخته‌ترین و مهم‌ترین عواملی که بر قد کودکان تاثیر بسزایی دارد ژنتیک است. پزشکان برای محاسبه قد کودکان به قد افراد خانواده توجه ویژه‌ای می‌نمایند، برای همین شما والدین عزیز نباید انتظار داشته باشید که قد کودک شما تفاوت زیادی با قد افراد خانواده داشته باشد. ولی امروزه می‌توان به کمک یک تغذیه سالم و استفاده از شربت‌های مناسب و مراجعه به دکتر غدد کمی بر افزایش قد کودک خود بیافزایید.

جنسیت: همانطور که همه ما می‌دانیم یک قاعده کلی وجود دارد که قد پسرها بیشتر از دخترها رشد خواهد نمود، بنابراین کاملا واضح است که میانگین قد مردها هم همواره بیشتر از خانم‌ها می‌باشد.

هورمون: هورمون رشد همان هورمونی است که باعث می‌شود در دوران کودکی و نوجوانی قدمان افزایش یابد. بنابراین اگر در مورد فرزند خود نگران می‌باشید کافی است با پزشک متخصص غدد مشورت نمایید.

مصرف برخی داروها: امروزه محققان متوجه شده‌اند که برخی داروها باعث کاهش روند رشد فرزند دلبند شما گردد. بعضی از این داروها عبارتند از: ریتالین دگزامفتامین و محرک های عصبی، پردنیزلون، مکمل‌های رژیمی و لاغری، داروهای آسم، کورتون و غیره
شایان ذکر است برخی از مواد عذایی نیز باعث کاهش روند رشد کودک میگردد، که مضرترین ها آن‌ها نوشابه‌های گازدار می‌باشد.

نقش تغذیه در رشد قدی کودکان

امروزه محققان تحقیقاتی بر روی قد کودکانی که در خانواده‌هایی با سبد غذایی مناسب زندگی می‌کنند انجام داده‌اند. آن‌ها به اهمیت ویژه تغذیه در رشد قدی کودکان پی برده‌اند. آنها با این تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند که ژنتیک حدود ۸۰ درصد در قد تمامی افراد نقش دارد و ۲۰ درصد باقیمانده نقش تغذیه، ورزش و مکمل‌های دارویی می‌باشد.
در سبد غذایی فرزند دلبندتان لازم است از درشت مغذی‌ها مانند پروتئین، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها استفاده نمایید و در کنار آن‌ها از مصرف ریز مغذی‌ها مانند مواد معدنی و ویتامین‌ها از جمله ویتامین دی غافل نشوید. لازم به ذکر است شما برای تکمیل کردن مواد مورد نیاز بدن فرزند خود می‌توانید از شربت‌های تقویتی و مولتی ویتامین‌ها برای رشد قدی کودک عزیزتان بهره ببرید.

تاثیر خواب بر رشد قد کودک

بسیاری از پزشکان و محققان به این نتیجه دست یافته‌اند که خواب کافی در زمان کودکی نقش بسیار زیادی در رشد قدی کودکان ایفا می‌کند. محققان با پژوهش‌های خود در این زمینه دریافته‌اند که در هنگام خواب عمیق و به موقع بدن هورمون‌های رشد بیشتری را ترشح خواهد نمود. لذا اگر فرزند شما از میزان خواب کافی در طول شبانه روز بهره‌مند نمی‌شود، کافی است با پزشک متخصص اطفال مشورت نمایید، تا در صورت لزوم از شربت‌های مکمل و گیاهی خواب آور مناسب فرزندتان استفاده نمایید.

محدوده سنی رشدی قد کودکان و نوجوانان چقدر است ؟

والدین عزیز باید این نکته را بدانند که روند رشد قد فرزندانشان تا دوران بلوغ آنها ادامه دارد و حدوداً پس از یک سال از سن بلوغ این روند بسیار محدود شده و قطع می‌گردد.
در زیر به طور خلاصه محدوده قدی فرزندان پسر و دختر نمایش داده شده است.
لذا دختران و پسرانی که به سن بلوغ می‌رسند، صفحات رشد استخوان آنها با هم جوش می‌خورند و از رشد قدی آنها جلوگیری می‌‌شود. این به این معنا است که وقتی فردی به سن ۱۸ سالگی می‌رسد دیگر رشد قدی مشاهده نخواهد نمود. باید به این نکته اشاره نمود که علائم بارز بلوغ در دختران پریود می‌باشد و در پسران تغییر صدا، ریش و سیبل است.

سن​
رشد به سانتی متر​
۱ سالگی​
۶۸ تا ۸۱​
۲ سالگی​
۸۰ تا ۹۴​
۳ سالگی​
۹۰ تا ۱۰۳​
۴ سالگی​
۹۴ تا ۱۱۰​
۶ سالگی​
۱۰۶ تا ۱۲۴​
۸ سالگی​
۱۱۹ تا ۱۳۷​
۱۰سالگی​
۱۲۷ تا ۱۴۹​

❌️❌️❌️ توجه : هورمون GHD هورمون رشد نام دارد. بعضی کودکان به صورت مادرزادی دچار بیماری می‌باشند، که مقدار این هورمون در بدنشان به اندازه کافی ترشح نمی‌شود. لذا با تشخیص مناسب و مشورت با پزشک غدد اطفال میتوان از اختلال در رشد کودک خود جلوگیری نمایید.

رژیم کودک رژیم افزایش قد کودک + لیست کامل مواد غذایی برای رشد کودکان

مطالعات نشان داده‌اند که می‌توانند به طور بالقوه بر رشد کودک به ویژه رشد قد اثر معکوس بگذارند. مواد غذایی زیر از این جمله هستند:

✔️ آب‌میوه‌های صنعتی: کالری و قند بالای این نوشیدنی‌ها می‌تواند با ایجاد حفراتی در بافت استخوانی، رشد قدی کودک را با اختلال مواجه سازد. اما یک اسموتی میوه‌ای مغذی با شیر یا ماست جایگزین مناسبی است.

✔️ پاپ کورن‌ها و پفک‌های صنعتی: یکی دیگر از انتخاب‌های معروف و مضر برای میان وعده‌های کودکان، پاپ کورن و پفک است که تاثیر بسیار منفی روی جذب سایر موادمغذی توسط بدن دارد. بهتر است به جای این تنقلات، مقداری پاپ کورن خانگی، آن هم فقط روی اجاق گاز و نه مایکروویو برای کودکان آماده شود.

✔️عسل: ممکن است تعجب‌آور به نظر برسد، اما عسل می‌تواند برای کودکان نوپا و کمتر از یک‌سال بسیار خطرناک باشد. باکتری سمی موجود در عسل، می‌تواند باعث ایجاد یک بیماری به نام بوتولیسم نوزاد شود که بر سیستم ایمنی توسعه نیافته کودکان تأثیر گذاشته و منجر به ضعف عضلانی، کاهش رشد و مشکلات تنفسی گردد. بعد از ۱ سالگی، مصرف عسل مانعی ندارد.

✔️جویدن آدامس: هیچ ماده مغذی سالمی در آدامس وجود ندارد و قند موجود در آن هم می‌تواند باعث بیش فعالی، رفتار پرخاشگرانه و بی‌توجهی در کودکان شده و فرایند رشد را با اختلال مواجه کند. بهتر است آدامس با سبزیجاتی مانند هویج، خیار و سایر گزینه‌های سالم جایگزین شود.

✔️بستنی‌های صنعتی: مواد اصلی بستنی‌هایی که از سوپرمارکت‌های معمولی خریداری می‌شوند، خامه و شکر است و بیشتر آن‌ها حاوی موادی به نام امولسیفایر هستند که ثابت شده عملکرد باکتری‌های خوب معده را مختل کرده و منجر به چاقی و کاهش رشد قدی می‌شود.

✔️ نوشیدنی‌های گازدار: نوشابه‌ها نه تنها مملو از قندهای مصنوعی، بلکه حاوی مهارکننده‌های کلسیم نیز هستند. آن‌ها با جلوگیری از جذب موثر کلسیم در بدن، مانع از رشد قد کودک می‌شوند.

✔️غذاهای غنی از چربی و کربوهیدرات: فست فودها، غلات، برنج، نان و پاستا، می‌توانند با تاثیر منفی بر هورمون‌های رشد از افزایش قد جلوگیری کنند. پیشنهاد بهتر، استفاده از غلات کامل و غذاهای طبیعی است.

غذاهای مفید در رژیم افزایش قد کودک

شیر، سبزیجات و میوه‌های تازه، غلات، بلغور جو دو سر، تخم‌مرغ، مرغ، دانه سویا، لبنیات، گوشت گاو و ماهی بهترین غذاهای افزایش دهنده قد هستند. یک رژیم غذایی متعادل با افزایش مصرف برخی مواد مغذی تقویت رشد کودکان را در پی خواهد داشت. در ادامه فهرستی از برخی از غذاهایی که با افزودن به رژیم افزایش قد کودک می‌تواند او را به رشد بهینه خود برساند، ارائه شده است:

✔️ تخم‌مرغ: در هر تخم مرغ، تقریباً ۶.۵ گرم پروتئین و تمام اسیدهای آمینه ضروری وجود دارد که باعث می‌شود تخم‌مرغ منبع کاملی از پروتئین برای رشد اسکلتی کودکان باشد.

✔️شیر: پروتئین و ویتامین‌هایی مانند ویتامین D و مواد معدنی، مانند پتاسیم، کلسیم، فسفر و منیزیم موجود در شیر کامل از رشد استخوان کودک حمایت می‌کنند. شیر کامل مواد مغذی بیشتری نسبت به انواع بدون چربی دارد.

✔️ ماست: ماست سرشار از ویتامین D و کلسیم است و به همین دلیل برای داشتن استخوان‌های قوی و رشد قد ضروری است.

✔️سویا: آجیل سویا، آرد سویا، سویای غذایی، توفو و شیر سویا باید در برنامه افزایش رشد قد کودک گنجانیده شود. سویا با داشتن پروتئین و کلسیم بالا به بهبود سلامت استخوان کمک می‌کند.

✔️گوشت قرمز: گوشت‌های قرمز سرشار از پروتئین و چندین ریز مغذی از جمله آهن هستند که برای پیشگیری از کم‌خونی ضروری است. کم‌خونی به نوبه خود می‌تواند باعث ضعف شود و ممکن است بر رشد قد کودک تأثیر منفی بگذارد.

✔️ گوشت سفید: ماهی و مرغ بدون پوست، گزینه‌های ایده‌آلی برای افزایش رشد قد کودکان هستند.

✔️حبوبات: حبوبات، از جمله عدس، لوبیا سیاه، لوبیا چیتی و لوبیا قرمز، سرشار از پروتئین، کلسیم و فیبر غذایی هستند که برای رشد کودک ضروری است.

✔️سبزیجات برگ‌دار: سبزیجات برگ‌دار منبع خوبی از کلسیم برای کودکانی هستند که به دلیل عدم تحمل لاکتوز، شیر مصرف نمی‌کنند. سبزیجات برگ‌دار منبع خوبی از ویتامین K نیز هستند که برای سلامت استخوان ضروری است.

✔️ برخی از سبزیجات برگ‌دار غنی از کلسیم که می‌توان به رژیم غذایی روزانه کودکان اضافه کرد، عبارتند از: شلغم، کلم پیچ، اسفناج، کاهو و شاهی.

✔️ آجیل‌ها: آجیل حاوی ترکیبی از پروتئین، منیزیم، کلسیم و اسیدهای چرب امگا ۳ است که می‌تواند سلامت استخوان و مفاصل را بهبود بخشد.

✔️ چند نمونه از آجیل‌ها و مغزهایی که برای افزایش رشد قد کودک مناسب هستند، عبارتند از: دانه آفتابگردان، تخمه کدو، بادام، پسته و گردو.

✔️ دانه‌ها: بیشتر دانه‌ها حاوی پروتئین و مواد معدنی مانند کلسیم هستند، به عنوان مثال، دانه چیا، کنجد، کینوا و …

✔️ غلات: غلات ممکن است حاوی کلسیم زیادی نباشند، اما می‌توانند منبع منیزیم باشند که نقش مهمی در ارتقای سلامت استخوان ایفا می‌کند.

✔️میوه‌ها: برخی از میوه‌ها حاوی مقدار کافی کلسیم و سایر مواد معدنی مورد نیاز برای رشد سالم استخوان‌ها هستند. نمونه‌هایی از میوه‌های حاوی کلسیم، عبارتند از پرتقال، زردآلو، کیوی و آناناس. دکتر خیراندیش دکتر تبریزیان دکتر روازاده دکتر ضیایی دکتر معارفی..
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
کاجول

کاجول

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
15/10/22
نوشته‌ها
4,141
پسندها
6,047
امتیازها
113
مدال ها
12
ژنتیک هم تاثیر زیادی داره
 
د

دنیافانی

((عشق فقط خدا))
Ms
کاربر اخراج شده
تاریخ ثبت‌نام
20/1/23
نوشته‌ها
244
پسندها
564
امتیازها
93
مدال ها
5
جنسیت
خانم👩
من چند وقته میخام برای دخترم بخرم،میگن بلوغ زودرس میاره میترسم🤕
 
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,250
امتیازها
113
مدال ها
16
من چند وقته میخام برای دخترم بخرم،میگن بلوغ زودرس میاره میترسم🤕
نه بابا دروغ میگن..میخوای برو دکتر و این مسئله که نگرانت میکنه رو بهشون بگو..من الان ۸ ساله به پسرم انواع شربت تقویتی میدم..فعلا هیچیش نشده🤦‍♀️
 
د

دنیافانی

((عشق فقط خدا))
Ms
کاربر اخراج شده
تاریخ ثبت‌نام
20/1/23
نوشته‌ها
244
پسندها
564
امتیازها
93
مدال ها
5
جنسیت
خانم👩
نه بابا دروغ میگن..میخوای برو دکتر و این مسئله که نگرانت میکنه رو بهشون بگو..من الان ۸ ساله به پسرم انواع شربت تقویتی میدم..فعلا هیچیش نشده🤦‍♀️
الان که عزیزم مشخص نمیشه 🤕
من یک ماه بهش میدم یک ماه نمیدم
دکترو همینو گفت..
 
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,250
امتیازها
113
مدال ها
16
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,250
امتیازها
113
مدال ها
16
اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,896
پسندها
22,639
امتیازها
113
مدال ها
6
این تاپیک به روز رسانی میشه برای استفاده کاربران 🌹
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا