شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,250
امتیازها
113
مدال ها
16
1CF59C890F39220EA1826D3F52398EA2

در بخش دوران بارداری سایت وطن وی مقاله ای درباره تشکیل قلب جنین ارائه خواهیم داد، لطفا با ما همراه باشید.
قلب جنین چند هفتگی به کار می‌افتد؟ چکار کنم قلب جنین به کار بیفتد؟ چرا قلب جنین تشکیل نشده است؟ علت تشکیل نشدن قلب جنین چیست؟ چه عواملی موجب تشکیل نشدن قلب جنین می‌شود؟ چه قرص‌هایی برای تشکیل قلب جنین مناسب اند؟ چه مواد غذایی برای تشکیل قلب مفید‌اند؟ مهلت تشکیل شدن قلب جنین تا چند هفتگی است؟

قلب جنین چه زمانی تشکیل می شود ؟

ضربان قلب جنین در هفته ششم و پنجم بارداری شروع به زدن می‌کند و ممکن است در این مدت نیز از طریق سونوگرافی تشخیص داده شود. بهترین زمان سونو برای تشکیل قلب جنین هفته دهم بارداری است ، چون در این زمان قلب جنین به‌طور کامل شکل گرفته است.

برای تشکیل قلب جنین چه بخوریم؟

یکی از مهمترین نکاتی که در دوران بارداری اهمیت دارد تغذیه مادر است. نوع غذای مصرفی زنان باردار تاثیر مستقیم روی جنین دارد به همین دلیل باید رژیم غذایی شان به طور کامل کنترل شود. تغذیه در رشد اندام های جنین نقش زیادی دارد و باید شامل تمام مواد مغذی و معدنی باشد. یکی از مواد موثر برای تشکیل قلب جنین #اسید_فولیک است. وجود اسید فولیک از نقص لوله های عصبی پیشگیری می کند. نقص در لوله های عصبی باعث به خطر افتادن سلامت جنین می شود. همچنین فولیک اسید در تشکیل سلول ها موثر است. از مواد مغذی که دارای اسید فولیک می باشند می توان به آجیل، موز و سبزیجات اشاره کرد. به زنان باردار توصیه می شود که از این مواد غذایی در طی این دوران به ویژه هفته های اول استفاده کنند.

برای مشاهده مطلب زیر بر روی آن کلیک کنید👇
Fetus icon free vector copy 480x480


برای حمایت از تشکیل قلب جنین و سلامت آن، می‌توانید مواد غذایی زیر را در رژیم غذایی خود در دوران بارداری شامل کنید:

میوه‌ها و سبزیجات: مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه باعث ارائه ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف به بدن شما می‌شود. از میوه‌هایی مانند پرتقال، توت‌فرنگی، خرما و سبزیجاتی مانند اسفناج، کاهو و بروکلی استفاده کنید.

منابع پروتئین: مصرف منابع سالم پروتئین مانند گوشت سفید (مثل مرغ و ماهی)، لوبیا، عدس، نخود و ماهی‌های چرب (مانند ماهی قزل‌آلا، ماهی سالمون و ماهی ماکرل)، به تأمین پروتئین‌های ضروری برای رشد و توسعه قلب جنین کمک می‌کند.

محصولات لبنی: شامل شیر، پنیر، ماست و دوغ. این محصولات حاوی کلسیم و ویتامین D هستند که برای سلامت استخوان و قلب ضروری هستند.

غلات و محصولات غله: غلاتی مانند برنج، گندم، جو و غلات با محتوای فیبر بالا مورد نیاز خود را برای سلامت دستگاه گوارش و عملکرد مناسب سیستم قلبی-عروقی فراهم می‌کنند.

ماکزیمم مصرف مواد غذایی حاوی آهن: مثل گوشت قرمز، مرغ، ماهی، نخود و عدس. آهن به تشکیل خون و عملکرد صحیح سیستم قلبی-عروقی کمک می‌کند.

مصرف اسیدفولیک: اسیدفولیک یک نوع ویتامین B است که برای توسعه سیستم عصبی جنین و سلامت قلب ضروری است. می‌توانید اسیدفولیک را از منابع مانند نخود فرنگی، اسفناج، بروکلی، برنج قهوه‌ای و ماهی‌های چرب مثل سالمون دریافت کنید. همچنین، پزشک شما ممکن است مکمل‌های حاوی اسیدفولیک به شما توصیه کند.

حتما قبل از تغییرات در رژیم غذایی خود و مصرف هرگونه مکمل غذایی یا ویتامینی، با پزشک خود مشورت کنید.

برای تشکیل قلب جنین چه کار کنیم ؟

تشکیل قلب جنین یک فرآیند پیچیده است که در طول توسعه اولیه جنین رخ می‌دهد. برای حمایت از سلامت قلب جنین، شما باید به عوامل زیر توجه کنید:

۱. تغذیه صحیح: مراقبت از تغذیه درست و متنوع در طول دوران بارداری بسیار مهم است. مطمئن شوید که دارای یک رژیم غذایی خوب با ترکیبات مختلف از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. مصرف مواد غذایی غنی از اسیدفولیک، آهن، کلسیم، و ویتامین D و C نیز می‌تواند مفید باشد.

۲. جلوگیری از استفاده از مواد مخدر و الکل: مصرف مواد مخدر و الکل در دوران بارداری می‌تواند به ضربه زدن به سلامت قلب جنین منجر شود. بنابراین، بهتر است هر گونه استفاده از مواد مخدر و الکل را اجتناب کنید.

۳. مراقبت های پزشکی: برنامه روزانه و سفت و سخت پیشنهاد شده برای مراقبت های پزشکی در طول دوران بارداری را رعایت کنید. این شامل بازدیدهای منظم از پزشک و رعایت دستورات مربوط به مصرف مکمل‌های دارویی و ویتامین‌ها است.

۴. فعالیت بدنی مناسب: یک برنامه فعالیت بدنی مناسب، با توجه به توصیه‌های پزشک خود، می‌تواند به سلامت قلب جنین کمک کند. فعالیت های ساده مانند پیاده روی، شنا، یوگا یا تمرینات تقویت عضلات انجام دهید.

۵.کنترل استرس: استرس می‌تواند بر عملکرد رشد قلب جنین تأثیر منفی بگذارد. استفاده از روش‌های مدیتیشن، آرامش بخشی و تکنیک‌های تنفسی می‌تواند به کاهش استرس و بهبود جریان گردش خون در حین بارداری کمک شایانی نماید.

همچنین، برای حفظ سلامت عمومی خود و قلب خود در دوران بارداری، معتدل بودن، استرس را کاهش دادن و استراحت کافی نیز بسیار مهم است. در نهایت، مشاوره با پزشک خود درباره هرگونه نگرانی و شرایط خاصی که ممکن است بر وضعیت قلب جنین تأثیر بگذارد، توصیه می‌شود.
دکتر خیراندیش ، دکتر ضیایی ، دکتر روازاده ، دکتر تبریزیان ، دکتر معارفی ، نی نی سایت ، پذیرش ۲۴ ، دکترتو ، نوبت دات آی آر ، عطار خونه ، آپارات ، مرجع طب ایرانی اسلامی ، بیتوته ، طب سنتی
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,250
امتیازها
113
مدال ها
16
😔علت تشکیل نشدن قلب جنین و درمان آن👇🏻

🔴قلب جنین در حالت طبیعی باید در ۶ تا ٨ هفتگی تشکیل شود. اما متأسفانه به دلیل تغذیه غلط و همچنین علائم شناسی نادرست در سونوگرافی، تقریبا از هر ١٠ زن باردار که به سونوگراف مراجعه می‌کنند، بین ۵ تا ٨ نفر نا امید، بیرون می آیند، زیرا به آنان گفته شده که قلب جنین تشکیل نشده و این هدیه ی پاک الهی،باید به قتل برسد(سقط شود).

و اما علت 👇🏻
🔶تغذیه غلط و مصرف خوراکی های سرد مزاج و خوراکی هایی که باعث جهش های ژنی می شوند که متأسفانه ٩٠ درصد خوراک روزانه سفره ایرانی سردی های آسیب زاست. مانند مرغ، ماهی، فست فود ها، بستنی، قهوه، نسکافه، شکلات و کاکائو، نوشابه، دلستر،ژله، پاستیل، گوشت گاو و گوساله، گوشت بز، ماست و سالاد و ترشی خوردن با غذا، میوه های تراریخته،برنج های خارجی و تراریخته، مصرف صبحانه با خوراک سرد مثل پنیر و خیار و...، عدم آشپزی صحیح، عدم گردش خون متوازن در بدن مادر، کم خونی مادر،مصرف یخ و نوشیدنی یخ توسط مادر، به هم ریختگی مزاجی پدر و مادر قبل از نطفه گذاری و....

IMG 20230315 194054 406
 
آخرین ویرایش:
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,250
امتیازها
113
مدال ها
16
برای تشکیل قلب جنین چی بخوریم نی نی سایت
برای تشکیل قلب جنین مادر بهتره صبحانه ها یک لیوان شیر تازۀ گاو مخلوط با عسل طبیعی کوهی به همراه مربّای بِه بخوره

.
بین روز و عصرانه:
خوردن گلابی رسیدۀ شیرین عالیه
.
.
شب قبل از خواب:
آب سیب رسیدۀ شیرین مخلوط با عسل طبیعی کوهی بخورد(با عسل مرغوب)
.
IMG 20230315 194229 419
 
آخرین ویرایش:
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,250
امتیازها
113
مدال ها
16
📑دستورات کلی برای تقویت و ایجاد قلب جنین:

۱-استراحت کامل برای خانم باردا🤰🏻ر

۲-ترک تغذیه مزاج سردی ها و سوداها و بیشتر کردن خوراک های تغذیه های گرم🥘

۳-بستن شکم و پهلو به روش ارام

۴- از بادام خام درختی به عنوان شیر بادام روزی تا دو لیوان استفاده کنند🥛

۵- به اندازه سه تا نخود کندر خوراکی درهرروز همانند ادامس تا ۱۴ روز👌

۶- خوردن گرمیجات

۷- پرهیزازچای سیاه و سبز و استرس☕️

۸- نمک ید داررا قطع کنند🧂

۹- ماساژکف پاها به سمت بالا برای رفع ضعف پاها و …🦶

۱۰ – خوردن مربای به🥣
IMG 20230315 194353 765
 
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,250
امتیازها
113
مدال ها
16
👌🏻درمان تشکیل نشدن قلب جنین😊

✅درمان👈🏻(خوراکی هایی که باید زن باردار مصرف کند تا قلب جنین تشکیل شود یا💯 اگر به وی گفته اند قلب تشکیل نشده، این خوراکی ها را مصرف کند و دو هفته بعد مجددا سونو شود و خواهد دید که قلب تشکیل شده😍) 👇🏻

🌸مادر، روزانه یک ساعت کندر👌🏻♥️ بجود و دور بریزد، مصرف روزانه سویق گندم و جو (دو به یک)، مصرف سیب قرمز و آب سیب قرمز روزانه یک لیوان، مصرف میوه به و مشتاقات به، مصرف سه شیره انگور و خرما و توت هر روز صبح در وعده صبحانه، مصرف روزانه انار شیرین، گلابی، ٧ عدد انجیر روزانه، حداقل ١۴ عدد مویز هر روز ، ١۴ عدد بادام بی نمک سنگی هر روز، سبزی کاسنی، برگ چغندر،مصرف هفته ای دوبار آبگوشت گوسفندی بدون گوجه و رب گوجه،مصرف شلغم چه پخته و چه خام، ترک مصرف علت هایی که در متن قبل بیان شد👆🏻

✔️دارو های لازم 👈🏻قرص خون طب اسلامی ( ١۵ تا صبح، ١۵ تا شب)، شربت خون ساز، سویق کامل، پودر صاف کننده خون ،روغن بنفشه پایه کنجد،داروی تقویت قلب و....


.محمد امین احسانیان.
 
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,250
امتیازها
113
مدال ها
16
🔺قلب_جنین

💢شنیده نشدن صدای #قلب جنین❓

🔹مهم ترین عامل نگرانی مادران باردار نبودن جنین در ساک بارداری یا شنیده نشدن صدای قلب جنین می باشد که این نگرانی آن هم در هفته های اول بارداری میتواند تاثیر بدی روی جنین بگذارد…

🔹 معمولا در هفته ۵ بارداری فقط ساک بارداری تشکیل شده و جنین داخل آن نیست پس اگر پزشک شما نتیجه سونوگرافی را شما ساک بارداری بدون جنین اعلام کرد به هیچ عنوان نگران نباشید چرا که در اغلب موارد جنین در هفته هفتم داخل ساک قرار میگیرد…

🔹( اگر سونو گرافی مادری در هفته هفتم نیز جنین را نشان نداد مادر نباید نگران باشد چرا که تا هفته دهم هم پیش آمده که برخی از افراد تشکیل جنین و قلب او طول کشیده است پس به هیچ عنوان نگران نشده و امید خود را از دست ندهید.

🔹بهتر است مادران جوان اولین سونوگرافی خود را از هفته نهم به بعد داشته باشند تا از هر گونه فکر و خیال در این مدت آسوده باشند چرا که مراجعه زود هنگام به پزشک فقط باعث افزایش نگرانی شما شده و فایده ای نیز برای شما ندارد.)

🔹اما مسئله دوم نگرانی تشکیل شدن جنین و شنیده نشدن صدای قلب او می باشد که باز هم عامل نگرانی عده ی زیادی از زنان باردار است..

🔹 قلب جنین و شنیدن صدای قلب در بعضی از زنان تا هفته ده ممکن است شنیده نشود .

IMG 20230315 194641 151
 
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,250
امتیازها
113
مدال ها
16
#علت_تشکیل_نشدن_قلب_جنین

🔴 چرا قلب جنین در بعضی از موارد تشکیل نمیشود؟

💢معمولا جنین هایی که قلب ندارند یک مشکل کروموزومی داشته اند که باعث عدم تشکیل قلب جنین شده است.

💢ممکن است این مشکل در بارداری بعد تکرار بشود و ممکن هم هست که تکرار نشود.
❗️ولی یک بار سقط اتفاق نگران کننده ای نیست و نیازی به بررسی ندارد.



❗️سقط در بارداری اول بسیار شایع است. در اغلب مواقع بدن مادر به طور خود به خود جنینی را که ناقص است دفع می کند.
🦋•••••••••••❅❈❅•••••••••••🦋
 
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,250
امتیازها
113
مدال ها
16
❇️ تشکیل قلب جنین

💠 خوراکی‌هایی که باعث می‌شود قلب جنین زودتر تشکیل شود


✔️ مصرف مخلوط سویق گندم و جو
یک ماه قبل از بارداری و در ماه‌های اول

✔️ جویدن کندر به مدت دو ماه
در اوایل بارداری روزانه به اندازه
یک نخود

✔️ مصرف انجیر ، سیب ، به
IMG 20230315 194903 221
 
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,250
امتیازها
113
مدال ها
16
سوال پر تکرار در مورد قلب جنین🔻🔻

علت‌های عدم تشکیل قلب🔻

ناهنجاری‌های کروموزومى
: برخی از این ناهنجاری‌ها مانند تریزومی 21 (یک ناهنجاری کروموزومى که به بروز سندرم داون منجر می‌شود) در 50 درصد از نوزادان باعث ابتلاء آنها به ناهنجاری‌های قلبی می‌شود.

انواع ناهنجاری‌های ژنتیکی: در طول جریان رشد جنین این احتمال وجود دارد که تنها یک ژن معیوب باعث بروز عوارض مادرزادی قلبی شود.

بیماری‌های مادرزادی مانند دیابت: کنترل نامناسب قند خون مادر مبتلا به دیابت، خطر ابتلای نوزاد به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

عفونت در بارداری مانند عفونت روبلا (سرخجه آلمانی): خوشبختانه در حال حاضر خطر ابتلا به سرخجه آلمانی تا حد زیادی کاهش یافته و نادر است. با وجود این متخصصین زنان و زایمان مادر را معاینه می‌کنند تا از خطر ابتلای مادر به عفونت در دوران اولیه بارداری جلوگیری کنند.

مصرف دارو یا مواد گوناگون توسط مادر: مصرف دیلانتین (برای درمان صرع)، کوکائین، الکل و اکوتان (برای رفع آکنه) توسط مادر می‌تواند روند تشکیل قلب را در دوران جنینی تحت تأثیر قرار دهد.

قرار گرفتن در معرض برخی از مواد شیمیایی در محیط: رنگ‌ها، حلال‌ها، مواد پاک کننده روغن، آفت‌کش‌ها، آلاینده‌های هوا نظیر تری کلرواتیلن و تابش اشعه‌های مضر از جمله عواملی هستند که زنان حامله نباید هرگز در معرض آنها قرار گیرند.

IMG 20230315 195539 866
 
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,250
امتیازها
113
مدال ها
16
📚#قلب_جنین

🔴مهلت تشکیل قلب جنین تا چه هفته ای است؟

👈مهم ترین عامل نگرانی مادران باردار ، نبودن جنین در ساک بارداری یا شنیده نشدن صدای قلب جنین می باشد که این نگرانی آن هم در هفته های اول بارداری میتواند تاثیر بدی روی جنین بگذارد.

معمولا در هفته ۵ بارداری فقط ساک بارداری تشکیل شده و جنین داخل آن نیست.

پس اگر پزشک شما نتیجه سونوگرافی شما را ساک بارداری بدون جنین اعلام کرد به هیچ عنوان نگران نباشید،چرا که در اغلب موارد جنین در هفته هفتم داخل ساک قرار میگیرد.

اگر سونو گرافی مادری در هفته هفتم نیز جنین را نشان نداد ،مادر نباید نگران باشد چرا که تا هفته دهم هم پیش آمده که برخی از افراد تشکیل جنین و قلب او طول کشیده است ، پس به هیچ عنوان نگران نشده و امید خود را از دست ندهید.

بهترین زمان انجام اولین سونو بارداری(تشکیل مشاهده جنین،تشکیل قلب)
👇👇👇
بهتر است مادران جوان اولین سونوگرافی خود را از هفته نهم به بعد انجام دهند تا از هر گونه استرس در این مدت آسوده باشند.

چرا که مراجعه زود هنگام به پزشک فقط باعث افزایش نگرانی شما شده و فایده ای نیز برای شما ندارد.

IMG 20230315 195543 138
 
بالا