بالا بردن شانس برنده شدن در قرعه کشی خودرو

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,426
امتیازها
113
مدال ها
6
امکان برنده شدن در قرعه کشی مرحله سوم برای کدام خودرو بیشتر است؟

وزارت صمت محصولات سه خودروساز را به صورت فروش فوق العاده در سامانه یکپارچه در دسترس متقاضیان قرار داده است. بررسی محصولات عرضه شده در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نشان می دهد هشت محصول شرکت های خودروساز به صورت فروش فوق العاده عرضه شده است.

امکان برنده شدن در قرعه کشی مرحله سوم برای کدام خودرو بیشتر است؟
براساس اطلاعات به دست آمده در دو مرحله ای که محصولات شرکت های خودروساز در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو عرضه شده است آن بخش خودروهایی که فاصله قیمتی بیشتری میان قیمت کارخانه و بازار آنها وجود دارد از اقبال بیشتری برخوردار هستند. و بالطبع شانس کمتری برای برنده شدن خواهند داشت.

خودروهای که به صورت فروش فوق العاده عرضه می شوند به خاطر قیمت قطعی و تحویل سریع تر ثبتنام کننده بیشتری نسبت به خودروهای موجود در پیش فروش با تحویل بعضا یکساله و بیشتر دارند، اگر هدف از شرکت در قرعه کشی خودرو کسب سود نیست و مصرف کننده واقعی هستید خودروهای پیش فروش با موعد تحویل کمتر گزینه بهتری خواهند بود.

پژو پارس با موتور TU5 و سود ۱۹۳ میلیون تومانی

در میان هشت خودروی عرضه شده در فروش فوق العاده پژو پارس با موتور TU5 در سر لیست شکاف قیمت میان کارخانه و بازار قرار دارد. این خودروی سدان (صندوق دار) در شرایطی در کارخانه با قیمت حدود ۱۷۷ میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار دارد که آنها باید برای همین خودرو از بازار حساب های خود را حول و حوش ۳۷۰ میلیون تومان شارژ کنند. با این حساب پژو پارس با موتور TU5 یک فاصله قیمتی حدود ۱۹۳ میلیون تومانی را این روزها تجربه می کند.

پژو ۲۰۶ تیپ دو و سود ۱۴۵ میلیون تومانی

بعد از این خودرو دیگر محصول ایران خودرو با برند پژو یعنی پژو ۲۰۶ تیپ دو قرار دارد. این خودروی هاچ بک (بدون صندوق) در حالی با قیمت حدود ۱۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در قرعه کشی حضور دارد که همین خودرو در بازار از سوی فروشندگان با قیمتی حول و حوش ۲۹۶ میلیون تومان عرضه می شود. بنابراین پژو ۲۰۶ تیپ دو نیز شکاف قیمتی بیش از ۱۴۵ میلیون تومانی را به خود می بیند.

پارس سال و سود ۱۳۷ میلیون تومانی
پارس سال جایگاه سوم را در جدول بیشتر فاصله قیمتی میان بازار و کارخانه تصاحب می کند. ایران خودرویی ها این محصول خود را با قیمتی حوالی ۱۶۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در دسترس متقاضیان قرار داده اند. قیمت بازاری این خودرو این روزها حول و حوش ۳۰۳ میلیون تومان است. این قیمت بازاری باعث می شود تا پژو پارس سال فاصله قیمتی نزدیک به ۱۳۷ میلیون تومان را تجربه کند.

دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک و سود ۱۰۴ میلیون تومانی
اگر شانس خرید دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک را از سامانه یکپارچه تخصیص خودرو پیدا کنید با توجه به قیمت حدود ۵۰۳ میلیون تومانی که این محصول اتوماتیک ایران خودرو در بازار داد و ستد می شود می توانیم حوالی ۱۰۴ میلیون تومان سود به حساب خود واریز کنید.

رانا پلاس با سقف پانوراما (شیشه ای ) و سود ۱۰۳ میلیون تومانی
فاصله قیمتی کارخانه و بازار رانا پلاس با سقف پانوراما (شیشه ای ) نیز چندان از دنا با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک دور نیست. این خودروی سدان (صندوق دار) ایران خودرو نیز فاصله قیمتی حول و حوش ۱۰۳ میلیون تومانی را در کارنامه خود ثبت کرده است. قیمت این خودرو در کارخانه حدود ۲۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است اما در بازار اتیکت ۳۳۲ میلیون تومانی روی ان نسبت شده است.

ساینا S و سود ۴۲ میلیون تومانی

اما تنها محصول سایپا یعنی ساینا S در قعر جدول قرار دارد. ساینا S در بازار با قیمت حول و حوش ۲۱۲ میلیون تومان حاضر است اما در کارخانه با قیمت حدود ۱۷۰ میلیون تومان قابل خریداری است بنابراین فاصله قیمتی ۴۲ میلیون تومانی را به خود دیده است.

سمند سورن
سمند سورن جدید ایران خودرو هنوز در بازار عرضه نشده و اولین فروش خود را در سومین عرضه از مسیر سامانه صمت تجربه می کند. بنابراین قیمت بازاری آن نامشخص است و باید منتظر ماند و دید بعد از عرضه با چه قیمتی در بازار خرید و فروش می شود.

ایما محصول لاماری
ایما محصول لاماری نیز وضعیتی مشابه دارد. این خودرو در فروش سامانه یکپارچه حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد اما قیمت بازاری آن هنوز از سوی فعالان بازار شناسایی نشده است.
بیشترین و کمترین شانس برنده شدن خودرو
با توجه به بررسی انجام شده متقاضیان خرید ساینا S بیشترین شانس را برای در اختیار گرفتن خودرو از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو دارند و خریداران پژو پارس با موتور TU5 باید برای در اختیار گرفتن این خودرو با رقبای بیشتری رقابت کنند.
 
بالا