بابا غنوش /غذای خوشمزه لبنانی

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
Baba ghanoush

بابا غنوش یکی از غذاهای خوشمزه لبنانی است که به دلیل این‌که با بادمجان کبابی درست می‌شود طعم و عطر بی‌نظیری دارد و می‌توانید آن را با روشی ساده و سریع آماده کنید

مواد لازم برای ۳ نفر

_ بادمجان متوسط ۳ عدد
_ ارده ۳ قاشق غذاخوری
_ سیر ۲ یا ۳ حبه
_ آب لیمو ترش ۳ قاشق غذاخوری
_ روغن زیتون ۲ قاشق غذا خوری
_ نمک به مقدار لازم
_ جعفری به مقدار لازم
_ دانه انار به مقدار لازم

مرحله اول

برای تهیه بابا غنوش به روی لبنانی در ابتدا بادمجان‌ها را تمیز بشورید و خشک کنید، طوری که کلاهک سبز آن‌ها جدا نشود، بعد روی گاز یا منقل همه قسمت‌های بادمجان‌ها را خوب کباب کنید.

نکته: اگر بوی دودی بادمجان را دوست ندارید می‌توانید آن را در فر بپزید.

مرحله دوم

بعد از آن بادمجان‌های کبابی را تقریبا ۵ دقیقه در آب سرد قرار دهید تا کمی خنک شوند بعد با دست پوست آن‌ها را بگیرید و کلاهک سبز رامرحله سوم
سپس با کمک چنگال یا گوشتکوب بادمجان‌ها را کاملا له و پوره کنید، بعد از آن ارده را هم اضافه کنید و با چنگال خوب هم بزنید تا کاملا به خورد بادمجان رود. جدا کنید و بادمجان‌ها‌ را در ظرف قرار دهید.

مرحله چهارم

حالا با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان ۲ یا ۳ حبه سیر را با رنده ریز، رنده کنید و به ترکیب مواد اضافه کنید و هم بزنید تا عطر سیر آزاد شود و با بادمجان‌ها ترکیب شود.

مرحله پنجم

سپس یک لیمو ترش تازه را تمیز بشورید و آب آن‌ را بگیرید و به اندازه ۳ قاشق از آب لیمو را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا عطر لیموی تازه در مواد پخش شود.

نکته: به دلخواه خودتان می‌توانید از مقداری گردو پودر شده هم در ترکیب اضافه کنید تا غذا طعم و مزه بهتری داشته باشد.

مرحله ششم

بعد روغن زیتون را هم روی ترکیب مواد بریزید و خوب هم بزنید تا بافت یکدستی تشکیل شود و مقداری نمک هم به دلخواه خودتان اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید.

نکته: برای اینکه همه مواد خوب با هم میکس شوند می‌توانید برای چند ثانیه مخلوط را در میکسر بریزید

مرحله هفتم

سپس بابا غنوچ را در ظرف مناسبی بکشید و کمی روغن زیتون روی آن بریزید و مقداری جعفری را تمیز بشورید و بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود، سپس ریز خرد کنید و روی آن بریزید. در آخر باباغنوچ را با دانه‌های انار و خرده‌های گردو تزئین کنید و همراه با نان تازه یا کراکر، چیپس و سبزی خوردن سرو کنید.
 
بالا