اسلایم چیست، چرا پرطرفدار است و چگونه می‌توانید آن را بسازید؟

  • نویسنده موضوع ساره
  • تاریخ شروع
ساره

ساره

کاربر نمونه
Ms
تاریخ ثبت‌نام
9/10/22
نوشته‌ها
444
پسندها
1,060
امتیازها
93
مدال ها
6
جنسیت
خانم👩
Slime

وسایل بازی و سرگرمی‌های زیادی در سراسر جهان وجود دارند و هر روز به شمار آن‌ها افزوده می‌شود. یکی از این وسایل که می‌تواند استفاده‌های گوناگونی داشته باشد اسلایم است. اسلایم یک ماده‌ی لغزنده، ژله‌مانند و در عین حال چسبناک است که انواع مختلفی دارد و امروزه طرفداران زیادی هم پیدا کرده است.

در بیشتر کشورها اسلایم برای مدت‌های زیادی یک پروژه‌ی علمی برای کودکان به شمار می‌رفت و کودکان باید آن را با استفاده از وسایل گوناگون در خانه درست می‌کردند و به مدرسه می‌بردند. این پروژه به آن‌ها درباره‌ی شیوه‌ی کارکرد چسب‌ها، واکنش‌های شیمیایی و… می‌آموخت و به بهبود مهارت‌های ذهنی و عملی‌شان هم کمک می‌کرد.

ولی در چند سال گذشته اسلایم به یکی از سرگرم‌کننده‌ترین وسایل بازی تبدیل شده و نوشته‌ها و ویدیوهای گوناگونی هم در سراسر اینترنت شیوه‌ی ساخت آن در خانه را آموزش می‌دهند..
 
ساره

ساره

کاربر نمونه
Ms
تاریخ ثبت‌نام
9/10/22
نوشته‌ها
444
پسندها
1,060
امتیازها
93
مدال ها
6
جنسیت
خانم👩
03 Slime

امروزه اسلایم‌ها شکل‌ها و انواع گوناگونی دارند. شاید بتوان گفت تنوع اسلایم به اندازه‌ای است که نمی‌توانیم همه‌ی آن‌ها را نام ببریم. ولی در ادامه تلاش کرده‌ایم برخی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین انواع اسلایم را فهرست کنیم.

۱. اسلایم خامه‌ای
این اسلایم بافت نرم و کشسانی دارد و بازی با آن بسیار لذت‌بخش است. همانگونه که از نامش پیدا است، اسلایم خامه‌ای شکلی مانند خامه دارد و بسیار نرم و منعطف است.

۲. اسلایم پفکی
اسلایم پفکی درست مانند یک پفک بافتی نرم، پف‌دار و حباب‌مانند دارد و هر شکلی را که بخواهید به خود می‌گیرد. این اسلایم برای فشار دادن انگشت‌ها یا سایر وسیله‌ها و درست کردن طرح‌های مختلف بسیار مناسب است.

۳. اسلایم کرانچی
نام کرانچی به شکننده بودن این اسلایم اشاره دارد. اسلایم کرانچی دارای یک لایه‌ی نازک و خشک است که با فشار دادن می‌شکند. خرد شدن این لایه و صدایی که تولید می‌کند بسیار لذت‌بخش است و آرامش ویژه‌ای به شما می‌دهد. اسلایم کرانچی کم‌وبیش شبیه اسلایم پفکی است، ولی خشکی بیشتری دارد و به همین دلیل صدای بیشتری تولید می‌کند.

۴. واتر اسلایم
واتر اسلایم یا اسلایم آبکی ظاهری کاملا شل، خیس و آب‌مانند دارد. شکل‌پذیری این اسلایم کمتر است و نمی‌توانید به‌خوبی آن را کش دهید یا به شکل‌های گوناگون دربیاورید، ولی بازی با آن احساس خوبی دارد. بستن درِ ظرف و تکان دادن آن هم باعث می‌شود اسلایم صدای جالبی از خود تولید کند.

۵. اسلایم شفاف
این اسلایم هم همانگونه که از نامش پیدا است ظاهری کاملا شفاف و شیشه‌ای دارد. این اسلایم معمولا بدون رنگ است. شما می‌توانید خودتان به آن رنگ‌ها یا اشیای خاصی اضافه کنید و اسلایم ویژه‌ی خودتان را بسازید.

۶. اسلایم کهکشانی
این اسلایم هم به دلیل ظاهر فوق‌العاده‌اش معروف شده است. اسلایم کهکشانی دارای رنگ‌های آبی، بنفش و سایر رنگ‌های کهکشانی است و همچنین اکلیل و دانه‌های سفید و براق مختلفی دارد که مانند ستارگان در دل کهکشان‌ها به نظر می‌رسند.
 
ساره

ساره

کاربر نمونه
Ms
تاریخ ثبت‌نام
9/10/22
نوشته‌ها
444
پسندها
1,060
امتیازها
93
مدال ها
6
جنسیت
خانم👩
IMG 20230124 145820


۷. اسلایم شب‌تاب
این نوع از اسلایم که بسیار زیبا و پرطرفدار است، در تاریکی و نبود نور می‌درخشد و به همین دلیل به آن شب‌تاب می‌گویند. اسلایم‌های شب‌تاب می‌توانند رنگ‌های گوناگونی داشته باشند ولی معمولا سبز یا آبی هستند و شما می‌توانید از آن‌ها برای تزیین اتاق خود استفاده کنید و شب‌ها زیبایی دوچندانی به اتاقتان بدهید.

۸. اسلایم برفی
این نوع از اسلایم دارای دانه‌های کوچکی است که مانند برف به نظر می‌رسند. فشار دادن دانه‌ها یا برخورد آن‌ها با هم صدای ترکیدن جالبی تولید می‌کند و ویژگی خاصی به این اسلایم می‌دهد.

۹. اسلایم نوتلا
برخی از اسلایم‌ها شبیه به خوراکی‌هایی مانند شکلات نوتلا، عسل و… هستند. این دسته از اسلایم‌ها کاملا شبیه به خوراکی‌ها هستند و در برخی موارد رایحه‌ی خوش این خوراکی‌ها را هم شامل می‌شوند.

۱۰. اسلایم شنی
اسلایم شنی درست مانند خاک و شن به نظر می‌رسد. شما می‌توانید با آن بازی کنید و شکل‌های گوناگونی بسازید، درست مانند زمانی که با شن‌های ساحل بازی می‌کنید.

۱۱. اسلایم خوراکی
شما با استفاده از پاستیل و رنگ‌های خوراکی، شکر و روغن نارگیل می‌توانید اسلایم‌های خوراکی درست کنید که بسیار خوشمزه و رنگارنگ هستند. ذوب کردن پاستیل‌ها در مایکروفر، افزودن شکر به آن‌ها و هم زدنشان به اندازه‌ی کافی و استفاده از روغن نارگیل برای نرم کردن مخلوط اسلایم منجر به ساخت اسلایم خوراکی می‌شود. شما در پایان می‌توانید دوباره تکه‌های پاستیل به آن اضافه کنید و بخورید.
 
ساره

ساره

کاربر نمونه
Ms
تاریخ ثبت‌نام
9/10/22
نوشته‌ها
444
پسندها
1,060
امتیازها
93
مدال ها
6
جنسیت
خانم👩
چگونه می‌توانید خودتان اسلایم بسازید؟

شما با خرید پک‌های ساخت اسلایم می‌توانید به‌آسانی در خانه انواع اسلایم را بسازید. این کار هیچ دردسری ندارد و بسیار لذت‌بخش هم هست. البته شما می‌توانید از برخی مواد و وسیله‌های دیگر که در خانه پیدا می‌شوند هم اسلایم‌های ویژه‌ای بسازید.

برای نمونه، یکی از ساده‌ترین راه‌های ساخت اسلایم استفاده از مایع دستشویی و مایع ظرفشویی است. برای این کار کافی است مایع دستشویی و ظرفشویی را درون یک ظرف بریزید و سپس با یک قاشق آن‌ها را هم بزنید و مخلوط کنید. شما به اندازه‌ای باید هم بزنید که مایع‌ها کاملا با هم ترکیب شوند و شکلی ژله‌ای و سفت به خود بگیرند. در این وضعیت باید به اندازه‌ی سفت شوند که در تماس با دستتان به انگشتان شما نچسبند.

زمانی که مایع کاملا ژله‌ای شد باید درِ ظرف را ببندید و دست‌کم ۲ روز صبر کنید. پس از گذشت ۲ روز این مایع به اسلایم تبدیل می‌شود و می‌توانید از آن استفاده کنید.
 
ساره

ساره

کاربر نمونه
Ms
تاریخ ثبت‌نام
9/10/22
نوشته‌ها
444
پسندها
1,060
امتیازها
93
مدال ها
6
جنسیت
خانم👩
چگونه باید از ‌آن نگه‌داری کنید؟
نکته‌ی اصلی این است که اسلایم را در یک ظرف دربسته نگه‌داری کنید. این کار از خشک شدن ماده جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود چندین روز دوام بیاورد. اگر ظرف را در یخچال بگذارید هم می‌توانید اسلایم خود را تا یک ماه بدون آنکه خشک یا خراب شود سالم نگه دارد.
 
  • گل
واکنش‌ها[ی پسندها]: ثمین
ساره

ساره

کاربر نمونه
Ms
تاریخ ثبت‌نام
9/10/22
نوشته‌ها
444
پسندها
1,060
امتیازها
93
مدال ها
6
جنسیت
خانم👩
Benefits harms slime 22


فواید اسلایم:
1- استفاده از اسلایم برای تقویت سیستم عصبی کودکان:
هنگام بازی کودکان با خمیر ژله ای اسلایم دست مغز دوم انسان است باید حرکت کند و ایده را از مغز دریافت نماید و خمیر را به شکل همان ایده در بیاورد. در این بازی به دلیل تحریک حس لامسه، سیستم عصبی مغز عملکرد بهتری خواهد داشت.



2- اسلایم به تقویت عضلات دست کمک میکند:
استفاده از اسلایم ورزش خوبی برای عضلات دست به حساب می آید و برای تقویت عضلات و ماهیچه های دست بسیار مناسب است.
 
ساره

ساره

کاربر نمونه
Ms
تاریخ ثبت‌نام
9/10/22
نوشته‌ها
444
پسندها
1,060
امتیازها
93
مدال ها
6
جنسیت
خانم👩
3- اسلایم باعث نشاط و سرگرمی میشود:
بازی با اسلایم باعث سرگرمی و نشاط می شود و همچنین باعث کاهش تنش و استرس روزانه می شود.



4- اسلایم به شکوفایی استعداد و خلاقیت کودکان کمک خواهد کرد:
اسلایم به درک بهتر مفاهیمی مانند نرم، سفت، سبک ،سنگین، گرم ،سرد به کودکان کمک می نماید. و همچنین باعث شکوفایی استعداد کودکان میشود.



5- بازی با اسلایم و درمان پارکینسون
از دیگر فواید بازی با اسلایم تقویت هماهنگی چشم و دست می باشد که امروزه به بیمارانی که دارای علائم پارکینسون هستند تجویز می شود.
 
ساره

ساره

کاربر نمونه
Ms
تاریخ ثبت‌نام
9/10/22
نوشته‌ها
444
پسندها
1,060
امتیازها
93
مدال ها
6
جنسیت
خانم👩
Benefits harms slime 23


مضرات استفاده از اسلایم برای کودکان:
کارشناسان به والدین توصیه می‌کنند خمیر بازی اسلایم به دلیل دارا بودن سطح بالایی از عنصر "بور" برای کودکان مضر است. قرار گرفتن در معرض سطح بالایی از این عنصر می‌تواند موجب التهاب پوستی، اسهال، استفراغ و حتی افسردگی شود. برخی از خمیرهای بازی اسلایم چهار برابر بیش از مقدار قانونی حاوی عنصر شیمیایی بور است.



وجود مقدار زیادی از عنصر بور در این وسیله بازی می‌تواند مسمومیت‌زا باشد که از دیگر علائم آن می‌توان به لرزش و سردرد اشاره کرد.



استفاده از رنگ‌های متنوع بهداشتی، بازی با خمیر اسلایم را برای کودکان و نوجوانان خوشایند کرده است. در برخی از این خمیر ها از لایحه های اسانس نعنا و اسانس های خوشبوی دیگر نیز وجود دارد که حس آرامش و جذابیت آن را افزون می کند و باید بزرگسالان بر این موضوع نظارت داشته باشند که کودکان از سر کنجکاوی آن را به داخل دهانشان نبرند.



برای پیشگیری از خطرات این بازی راهکارهایی نیز وجود دارد. بهتر است خمیر بازی با مواد اولیه‌ ای تهیه کنید که حاوی اسیدبوریک نباشند، یا اینکه ژل بازی اسلایم را خودتان در منزل بسازید. ساخت این ژل بازی کار سختی نیست و به مواد زیادی نیاز ندارد.
 
بالا