بدانید اختلال دوقطبی چیست؟

  • نویسنده موضوع sahar♡
  • تاریخ شروع
sahar♡

sahar♡

ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
18/10/22
نوشته‌ها
8,559
پسندها
19,201
امتیازها
113
مدال ها
18
🦋اختلال دو قطبی

افراد مبتلا به اختلال دوقطبی،دوره های خلقی متفاوتی را تجربه می کنند. گاهی غمگین اند و افسرده و گاهی بسیار سرخوش.

Bipolar disorder

این افراد وقتی در دوره افسردگی هستند،علایم یک فرد افسرده را دارند: خلقشان پائین است،بی انگیزه اند،احساس ارزشمندی پائینی دارند،علاقه و لذت شان کم می شود،بی انرژی اند و احساس پوچی دارند.

وقتی در دوره سرخوشی اند،خلق بالایی دارند،اعتماد به نفس بالایی دارند،شوخ طبع می شوند،قدرت ریسک شان بالا می رود،انرژی زیادی دارند،نیاز به خواب شان کم می شود.

از این شاخه به آن شاخه می پرند،اهل معاشرت می شوند،پرحرف می شوند و انگیزه بالایی برای شروع کارهایی که تا الآن انجام نداده اند پیدا می کنند،مثلاً شروع به درس خواندن می کنند.

این دوره ها می تواند کوتاه و پشت سرهم و مکرر باشد یا می تواند طولانی تر و با فاصله بیشتر رخ دهد
انرژی بیش از اندازه (معاشرت بیش از حد در محل کار یا مدرسه، ممکن است فرد در مراحل اولیه مانیا، پروژه‌های زیادی را شروع کند و بازدهی بالایی داشته باشد ولی بعد از وخیم‌تر شدن مانیا، کارهایش را نیمه‌کاره رها می‌کند)میل جنسی بالا (انجام فعالیت‌های جنسی پرخطر که ممکن است منجر به بارداری و یا بیماری‌های مقاربتی شود)
ریسک‌پذیری بالا
پرحرفی (بلند بلند و تند تند حرف زدن، علاقه به جک گفتن و تکرار کلمات به صورت ریتمیک، اگر کسی جلوشان را بگیرد عصباساعت خواب در روز بسیار پر انرژی هستند و یا حتی روزها نمی‌خوابند)
دوره‌های مانیا در صورت عدم درمان ممکن است ۲ یا ۳ ماه ادامه داشته باشد.
...
1580370944 bipolardisorder psychologymag ir

کم کردن وزن و یا زیاد شدن وزن (به علت تغییر در اشتها)
از دست دادن انرژی
احساس بی‌ارزشی و گناه (اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند، دچار عذاب وجدان می‌شوند که گناهی مرتکب شده‌اند و سزاوار مجازات هستند)
افکار خود کشی
توهم
 
بالا