آیا می‌دانید فاصله بین دو بارداری چقدر باید باشد؟

  • نویسنده موضوع شاهدخت
  • تاریخ شروع
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,250
امتیازها
113
مدال ها
16
از فاصله بین فرزندان شروع میکنیم
مطالب ارائه شده چیزی هست که در منابع علمی هست ولی خب طبیعتاً نه زور و اجباری در بحث فرزندآوری در کاره نه نسخه پیچی سفت و سخت بدون توجه به شرایط فردی و خانوادگی

آنچه که در کتب زنان و زایمان یا دستورالعمل برخی کشورها اومده اینه که فاصله 18 ماه بین دو بارداری، فاصله ایمنی هست. یعنی بدن مادر به اصطلاح fully recover میشه، بازیابی میتونه بکنه خودش رو.
البته این به شرط توجه مادر به سلامت خودشه. خود به خود که حاصل نمیشه. مادری که اضافه وزن یا کاهش وزن قابل توجه داره، مشکلات جسمی قابل توجه یا کمبودهای تغذیه ای آشکار داره، شامل این قاعده کلی نمیشه.
مخصوصاً روی نزدیک کردن وزن به حد نرمال تاکید داریم چون افزایش وزن و چاقی مادر قبل و حین بارداری با عوارض قابل توجه مادری و جنینی همراهه.

حالا اگر سن خانم بالای ۳۵ سال باشه این فاصله رو کتب به ۱۲ ماه کاهش میدن. درواقع این تخفیف و کاهش (از ۱۸ به ۱۲ ماه) به علت افزایش احتمال ناباروری های ثانویه در افزایش سن هست نه یک شرایط ایده آل و قابل توصیه. برای اینه که خانم ها در سنین بالاتر زودتر اقدام به بارداری داشته باشند که اگر خدای نکرده مشکلی وجود داره زودتر کشف بشه و رفع.
مخصوصاً امروزه که خب خودمون هم میبینیم انواع ناباروری ها یا بهتر بگیم تاخیر در باروری ها شیوعش کم نیست.
پس فاصله کتابی بین دو بارداری در سن بالای ۳۵ سال، ۱۲ ماه هست.
 
بالا