آیا آزمایش پزشکی قانونی برای طلاق ضروری است؟

  • نویسنده موضوع angel
  • تاریخ شروع
angel

angel

کاربر نمونه
Ms
تاریخ ثبت‌نام
12/10/22
نوشته‌ها
954
پسندها
3,478
امتیازها
93
مدال ها
5
جنسیت
خانم👩
Bonyad vokala WM 90


انجام آزمایش‌های پزشکی قانونی برای طلاق است که معمولاً از طرف خانم‌ها انجام می‌گیرد و برای تشخیص بارداری، دوشیزه بودن (صدور گواهی بکارت)، عیوب زنان در فسخ نکاح و مسائلی ازاین‌قبیل انجام می‌شود.
البته انجام آزمایش‌های پزشکی قانونی ممکن است دلایل متعددی داشته باشد و حتی شامل انجام آزمایش پزشکی قانونی برای مردان نیز بشود؛ به‌عنوان نمونه زمانی که زن ادعا می‌کند که شوهرش دچار جنون شده و به بیماری روانی مبتلاست، می‌بایست شوهر برای انجام آزمایش پزشکی قانونی مراجعه کند تا زن بتواند طلاق بگیرد. همچنین است در مواردی که عیب و نقصی همچون عقیم بودن در مرد وجود داشته یا یکی از موارد فسخ نکاح در مرد ایجاد شده باشد.
لذا به‌طورکلی، زمانی که تشخیص یک موضوع پزشکی و یا روان‌پزشکی برای صدور حکم طلاق الزامی است، از آنجا این موارد از موارد قابل تشخیص در پزشکی قانونی بوده، طرفین یا یکی از آنها می‌بایست حتماً پس از ارجاع قاضی دادگاه، به پزشکی قانونی مراجعه نمایند و گواهی صادره توسط پزشکی قانونی را کسب کرده و به دادگاه ارائه نمایند تا دادگاه باملاحظه آن بتواند رأی مقتضی صادر کند؛ لذا عمدتاً آزمایش پزشکی قانونی برای طلاق الزامی است.
 
بالا