آموزش پخت بقچه بادمجان

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,250
امتیازها
113
مدال ها
16
برای شما دوستان عزیز در بخش آشپزی سایت وطن طرز تهیه بقچه بادمجان را قرار خواهیم داد لطفا با ما همراه باشید


بقچه بادمجان

مواد لازم برای تهیه بقچه بادمجان :

گوشت چرخکرده 250 گرم
پیاز متوسط 1 عدد
بادمجان 5 یا 6 عدد
پوره گوجه فرنگی 400 میلی لیتر
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر به میزان لازم

IMG 20221011 105153 549

طرز تهیه :

بادمجان ها را خوب بشویید،با استفاده از چاقو،به صورت نوارهای باریک با قطری حدود 4 میلی متر برش بزنید.
سپس یک کاسه بزرگ بردارید و نوارهای بادمجان را داخل آن بریزید و روی آن ها را با آب بپوشانید و به مقدار کافی روی آن ها نمک بپاشید و به مدت یک ساعت اجازه دهید استراحت کنند. بادمجان ها را شسته و خوب خشک کنید.
یک ماهیتابه روی شعله کم گاز بگذارید پس از اینکه خوب داغ شد، بادمجان ها را داخل آن سرخ کنید.
در یک ماهیتابه یک پیاز متوسط نگینی خرد شده را داخل آن بریزید و کمی تفت دهید. سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا زمانی که گوشت تغییر رنگ بدهد. سپس مقداری از پوره گوجه را هم به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. در آخر نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر را بنابر ذائقه خود به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس اجازه دهید کمی بپزند و آب گوجه کشیده شود. اگر احساس کردید که رنگ پوره گوجه به اندازه کافی قرمز نیست، مقدار 2 قاشق سوپ خوری رب گوجه به مواد گوشتی اضافه کنید و خوب تفت دهید تا خامی آن گرفته شود و رنگ باز کند. ماهیتابه را از روی حرارت بردارید.
دو نوار از بادمجان هایی که سرخ کردید را بردارید. بادمجان ها را به شکل یک بعلاوه (+) روی هم بگذارید. سپس مقداری از مواد گوشتی را وسط بعلاوه بگذارید. کناره های بادمجان ها را روی هم قرار دهید تا شبیه به یک بقچه شوند و بعد با یک خلال دندان آن را محکم کنید. این مرحله را تکرار کنید تا تمام نوارهای بادمجان را که سرخ کردید تمام کنید.
بقچه های بادمجان را داخل یک ظرف پیرکس بچینید و روی آن ها را با مقدار ¼ پیمانه پنیر پیتزا بپوشانید و داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کردید به مدت 20 دقیقه بگذارید تا پنیر پیتزا آب شود.
مقداری از سس آن را روی بادمجان ها بریزید و روی خلال دندان ها یک گوجه گیلاسی و یک زیتون (و یا سبزیجات دیگر) برای تزیین بگذارید و میل کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

بالا