آموزش شستشوی شال و روسری زنانه

  • نویسنده موضوع پرند اسکارف
  • تاریخ شروع
پ

پرند اسکارف

Ms
تاریخ ثبت‌نام
6/1/24
نوشته‌ها
12
پسندها
5
امتیازها
3
جنسیت
خانم👩
InShot

آموزش شستشوی شال و روسری زنانه​

شال و روسری زنانه جزو آیتم های اصلی استایل خانم ها می باشند. یکی از نکات مهم مراقبتی از شال و روسری ها شستشوی صحیح آن ها می باشد. شستشوی صحیح شال و روسری زنانه باید متناسب با جنس و ویژگی های آن انجام شود. در صورت انجام این کار به روش نادرست سبب می شود تا ماندگاری و طول عمر شال و روسری ها کم شود، شال و روسری زنانه هر چقدر هم که کیفیت بالا و عالی داشته باشد شستشو نادرست می تواند آسیب جدی به بافت آن وارد کند. از طرفی شستشوی صحیح شال و روسری زنانه به عوامل مختلفی برمی گردد از جمله مهمترین نکته در شستشوی شال و روسری ها، جنس شال و روسری مورد نظر شماست. در این مقاله می خواهیم با بهترین روش شستن شال و روسری زنانه آشنا شویم تا بتوانیم از شال و روسری های خود در طول دراز مدت مثل روز اول بهره ببریم. از طرفی با یادگیری شستشوی صحیح شال و روسری زنانه می توانید انواع شال و روسری متنوعی را با خیال راحت از مجموعه معتبر و منصف پرند اسکارف خریداری کنید.
آموزش شستشوی شال و روسری زنانه

آموزش شستشوی شال و روسری زنانه

شال و روسری جزو اکسسوری های جذابی است که تنوع بی نظیر آن را در فروشگاه پرند می توانید مشاهده کنید. اغلب افراد در هر جایی که باشند از آن استفاده می کنند. اکسسوری ها یکی از وسایلی هستند که استایل شما را کامل می کنند. از این رو اغلب پیدا کردن یک اکسسوری مرتبط با استایل برای ما سخت است. بنابراین باید در حفظ آن ها تمام تلاش خود را انجام دهیم از این رو روسری و شال زنانه یکی از اجزای اصلی اکسسوری ها به حساب می آیند. برای نگهداری و ماندگاری از آن ها باید بهترین روش شستن شال و روسری زنانه را پیش بگیرید. از طرفی شستشوی صحیح شال و روسری ها مراحل و نکات مختلفی دارد از جمله تشخیص جنس پارچه، درجه دمای آب برای شستشو، مقدار مواد شوینده و نوع ماده شوینده، زمان مناسب برای شستشو و ... زیرا ممکن است این نکات برای جنس های مختلف شال و روسری ها متفاوت باشد. با شناخت و آشنایی از این نکات می توانید شستشوی انواع جنس شال و روسری زنانه را با خیال راحت انجام دهید و با خیال راحت انواع شال و روسری دلخواه خود را از فروشگاه پرند اسکارف به صورت حضوری و یا اینترنتی خریداری کنید.

شستن انواع جنس شال و روسری زنانه

در این بخش می خواهیم با نحوه شستن انواع جنس شال و روسری زنانه آشنا شویم. این که هر جنس شال روسری زنانه از جمله: نخی، ساتن، موهر، ابریشمی و ... بهتر است چگونه شسته شوند. و چه مراحلی را طی کنند. از جمله مراحل مهم در شستن آن ها، لکه بری از شال و روسری زنانه است یعنی ابتدا باید جای لک را پاک کنیم سپس آن ها را به طور کامل بشوییم:
آموزش شستشوی شال و روسری زنانه2

1- شستشوی شال و روسری ساتن زنانه

پارچه های ساتن نرم و حساس هستند از این رو برای شستن شال و روسری ساتن زنانه بهتر است از مواد شوینده ملایم استفاده کنیم. از طرفی نرم کننده لباس ها می توانند گزینه مناسبی در این باره باشند. همچنین از موارد حائز اهمیت این است که از ماشین لباسشویی استفاده نکنیم. چرا که سبب می شود تا حالت نرمی و لطافت پارچه از بین برود و زبر و خشن شود. در ادامه باید برای شستشو از آب سرد استفاده کنید. البته برای شستن این نوع پارچه یکی از بهترین راه ها این است که چند دقیقه آن ها را در ترکیب آب و مایع شوینده قرار دهیم تا خیس بگیرد. این روش علاوه بر این که سبب تمیزی بیشتر می شود، نیاز به چنگ زدن را کمتر می کند. چنگ زدن و چلاندن سبب آسیب رساندن به بافت شال و روسری ساتن می شود که در نتیجه زیبایی و جذابیت شال و روسری ساتن را کم می کند. از همین رو بهتر است به طور کلی از چلاندن خودداری کنید. یکی از ویژگی های شال و روسری ساتن این است که زود چروک می شوند از این رو بهتر است بعد از آبکشی، شال و روسری خود را بدون تا خوردگی آویزان کنید تا چروک نشوند. چرا که زیاد اتو کردن آن ها هم سبب آسیب رسیدن به پارچه می شود.

2- شستن شال و روسری نخی زنانه

شال و روسری های نخی هم بسیار نرم، نازک و لطیف هستند از این رو باید هنگام شستشو از چنگ زدن آن ها خودداری کنید زیرا چلاندن و چنگ زدن شال و روسری های نخی سبب از هم گسسته شدن تار و پودها و الیاف آن ها می شود. برای شال و روسری های نخی می توانید از ماشین لباس شویی هم بهره ببرید برای این کار باید دور کند ماشین لباس شویی را تنظیم کنیم و ترجیحا به صورت جداگانه از لباس های دیگر شسته شوند. زیرا سبب می شوند تا شال و روسری نخی شما دور لباس ها پیچیده شود و از آن جایی که تارو پود ظریف تری دارند به بافت پارچه آن آسیب وارد کند و الیاف آن نازک تر می شود و زیبایی خود را از دست می دهد.

3- شستشن شال و روسری موهر زنانه

معمولا بهترین روش برای شستشوی شال و روسری موهر، شستشو با دست است. از طرفی بهترین دمای آب مناسب برای شستشوی آن ها، آب ولرم متمایل به سرد می باشد. از آن جایی که بافت موهر کمی از نخی ضخیم تر است پرز های ریزی دارند که باید برای شستن آن از مواد شوینده ضعیف و معمولی تر استفاده کنیم.

• آبکشی

هنگام آبکشی شال و روسری موهر برای اینکه به بافت آن اسیب وارد نشود. آب کشی را باید با فشار ملایم انجام دهیم. از آن جایی که موهر ضخامت بیشتری نسبت به نخی و ساتن دارد آب بیشتری به خود جذب کرده است بنابراین نیاز است که آن را خارج کنیم از این رو باید برای خارج کردن آب اضافی، شال و روسری را با فشار کمتری چلاند. فشار زیاد در این مرحله همچنین استفاده از آب داغ سبب کش آمدن پارچه می شود که به مرور زمان طول عمر روسری موهر را کم می کند.
آموزش شستشوی شال و روسری زنانه1

• خشک کردن

همیشه بیاد داشته باشید که شال موهر را برای خشک کردن به هیچ وجه آویزان نکنید. زیرا سبب کش آمدن بافت پارچه شده و فرم آن بهم می ریزد. به همین جهت باید آن را روی یک سطح صاف و تمیز بر روی یک روزنامه و یا حوله تمیز قرار دهیم تا خشک شود. نور مستقیم آفتاب، شوفاژ، بخاری و یا دستگاه های خشک کن به هیچ عنوان برای شال و روسری های موهر مناسب نیستند.
آموزش شستشوی شال و روسری زنانه5

4- شستن شال و روسری حریر زنانه

برای شستن شال و روسری حریر زنانه هم مانند بقیه جنس ها نباید از آب داغ استفاده کرد. زیرا عمر پارچه ها را کم می کند و به بافت آن ها آسیب می رساند و سبب بهم خوردن ایست و زیبایی آن ها می شود. البته به این نکته هم توجه کنید که آب سرد هم اصلا برای شستن آن ها مناسب نیست. از این رو باید از آب ولرم متمایل به سرد بهره ببرید تا نتیجه بهتری از شستن آن بگیرید. همچنین به هیچ عنوان برای شستن شال و روسری حریر زنانه از ماشین لباس شویی استفاده نکنید زیرا حریر بافت بسیار نازکی دارد که احتمال کشیدگی و پاره شدن بافت آن بسیار زیاد است. در صورت استفاده از ماشین لباس شویی بهتر است تنظیمات آن را روی دور ملایم قرار دهیم. نکته مهم در رابطه با شستن شال و روسری حریر زنانه و یا به طور کلی پارچه های نازک این است که از مواد شوینده بدون آنزیم استفاده کنید. برخی از افراد هستند که از شامپو بچه برای این کار استفاده می کنند. اما بهتر است بدانید که بهره مندی از شوینده های خیلی ضعیف هم همیشه خوب نیست زیرا بعد از شستشو همچنان مقداری چرک و کثیفی روی آن ها بلاقی مانده است.

• آب کشی

آب کشی شال و روسری حریر زنانه به دلیل بافت بسیار نازک و لطیفی که دارد باید به آرامی و ملایمت انجام شود. همچنین باید از چلاندن این جنس پارچه هم خودداری کنید. زیرا سبب پارگی، کشیدگی و نخ کش شدن بافت آن می شود.

• خشک کردن

برای این جنس پارچه به هیچ عنوان از خشک کن اتوماتیک استفاده نکنید. در ادامه این که شال و روسری حریر زنانه را بر روی یک آویزی، کاملا صاف پهن کنید و بگذارید در هوای آزاد به آرامی خشک شوند. چون نازک هستند به سرعت خشک می شوند. برای این پارچه ها نباید به صورت مستقیم از اتو استفاده کنیم زیرا بسیار نازک هستند و سبب سوختن و یا پاره شدن بافت آن می شود. از این جهت بهتر است یک پارچه تمیز و مناسب روی آن بیندازیم تا حرارت اتو به صورت غیر مستقیم به آن برسد از جهت احتیاط حتما اتو را در پایین ترین درجه قرار دهید.
آموزش شستشوی شال و روسری زنانه4

5- شستن شال و روسری پشمی زنانه

برای شستن شال و روسری های پشمی زنانه هم بهتر است از شوینده ملایم استفاده شود. برای مثال شامپو بچه یک گزینه مناسب می باشد. همچنین استفاده از آب ولرم به شستشو کمک می کند. اما به هبچ وجه از آب گرم استفاده نکنید. ترکیب مقداری شامپو بچه یا صابون ملایم در آب ولرم می تواند برای شستشو شال و روسری پشمی بسیار مناسب باشد. برخی از روسری و شال زنانه را می توان به کمک ماشین لباسشویی شست برای این کار باید درجه لباسشویی را روی شستشو پارچه ظریف قرار دهید و سپس شستشو را با آب سرد و شوینده ملایم انجام دهید. چرخش کند و بازه زمانی کمتر هم می تواند گزینه مناسبی باشند.
آموزش شستشوی شال و روسری زنانه3

6- شستن شال و روسری ابریشمی زنانه

شال و روسری ابریشمی یکی از با ارزش ترین نوع شال و روسری های بازار است. از این رو شستشو با ماشین لباسشویی ممکن است به آن آسیب جدی وارد کند از این رو بهترین روش شستشوی آن ها به صورت دستی است. در هنگام شستشو دستی هم بهتر است از آب سرد استفاده کنید. برای شال و روسری ابریشمی زنانه استفاده از آب ولرم و یا متمایل به گرم نیز در دراز مدت به بافت پارچه آسیب می رساند و از زیبایی های آن کم می کند. از این رو بهتر است از شوینده های ضعیف مانند شامپو بچه استفاده کنید. برای این کار ماده شوینده مورد نظر خود را در آب حل کنید سپس لباس و یا شال و روسری مورد نظر خود را در آن بشویید. اگر شال و یا روسری شما لک شده برای از بین بردن آن باید مقداری از شوینده ضعیف را روی قسمت لکه بریزیم و کمی با انگشتان خود روی آن بمالید، بگذارید 15 دقیقه مواد شوینده روی لکه بماند. سپس کامل بشویید.

• آب کشی

معمولا چلاندن و فشار دادن برای اکثر شال و روسری ها بسیار آسیب زننده است و بافت شال و روسری ها را خراب می کند. از آن جهت که روسری و شال زنانه ابریشمی جزو با ارزش ترین پارچه ها هستند و باظرافت و گران قیمت اند و بنابراین از چلاندن آن ها در حین آبکشی واقعا دوری کنید و نکته بعد اینکه برای آبکشی از آب سرد بهره ببرید.

• خشک کردن

برای خشک کردن روسری و شال زنانه ابریشم اصلا از خشک کن اتوماتیک استفاده نکنید. همچنین از قرار دادن آن ها در معرض مستقیم آفتاب و یا هر منبع گرمای دیگری خودداری کنید. زیرا به مرور از کیفیت پارچه کاسته می شود. برای اینکه سرعت خشک شدن روسری و شال زنانه ابریشم شما بیشتر شود می توانید از باد پنکه بهره ببرید. زیرا از ایجاد لکه جلوگیری کرده و محافظ سطح براق شال و روسری زنانه است.
آموزش شستشوی شال و روسری زنانه6

نکات مهم روش شستن شال و روسری زنانه

با توجه به مطالب قبل متوجه شدیم که تقریبا در اکثر جنس روسری ها نباید از آب داغ استفاده کرد و همچنین نباید خیلی آن ها را چلاند و فشار وارد کرد. نکات ریزی دارد که رعایت کردن آن ها دوام و ماندگاری شال و روسری شما را بالا می برد و شدت آسیب پذیری را کاهش می دهد. به طور کلی بهترین روش شستن شال و روسری ها، شستشوی دستی است:
◘ ابتدا باید ظرف بزرگ و یا تشتی را پر آب کنیم دمای آب معمولا ولرم تا ملایم به سرد است که بستگی به جنس شال و روسری دارد و ماده شوینده مناسب با جنس شال و روسری خود را در آن حل می کنیم. از سرکه هم می توانید به عنوان یک ماده شوینده بهره ببرید.
◘ سپس باید شال و روسری مورد نظر خود را درون ظرف ترکیب آب و ماده شوینده قرار دهید و به آرامی تکان دهید.
◘ برای آبکشی روسری باید مجددا ظرف یا لگن را پر آب کنید در این مرحله دیگر ماده شوینده نریزید. سپس شال و یا روسری زنانه خود را در آن قرار داده و به آرامی تکان دهید.
◘ برای گرفتن آب اضافی روسری و یا شال زنانه، به هیچ وجه آن ها را فشار ندهید. به جای فشرده کردن آن ها بهتر است از حوله خشک و تمیزی روی سطحی پهن کنید سپس شال و روسری خود را روی آن پهن کنید تا خشک شوند.
جمع بندی
در این مقاله درباره بهترین روش شستن شال و روسری زنانه صحبت کردیم. نکاتی که رعایت کردن آن ها سبب می شود تا ماندگاری و عمر شال و روسری زنانه شما بیشتر شود. همچنین با شستشوی انواع جنس شال و روسری زنانه آشنا شدیم. روسری های ابریشم به دلیل ارزشمندی و گران قیمت بودن معمولا نباید با آب ولرم و گرم شسته شوند زیرا به مرور کیفیت آن را کاهش می دهد در صورتی که شال و روسری حریر آب سرد به بافت آن آسیب می زند. همچنین درباره روسری و شال زنانه دیگر مانند موهر، نخی، ساتن و پشمی و ... هم گفتگو کردیم. گفتیم نحوه شستن شال و روسری زنانه یکی است، اما باید با توجه به جنس شال و روسری زنانه مورد نظر خود از ماده شوینده و درجه دمای مناسب بهره برد. روش شستن اکثر آن ها این است که یک ظرف آب و ماده شوینده ترکیب می کنیم سپس شال و روسری خود را در آن قرار می دهیم و کمی با دست تکان می دهیم. برای آب کشی هم لگن را خالی کرده این دفعه از آب بدون مایع شوینده پر می کنیم شال یا روسری زنانه خود را در آن قرار داده و تکان می دهیم چند بار این کار را انجام می دهیم تا کف آن گرفته. از طرفی مهم است از جایی خرید کنید که از جنس آن مطمئن باشید پرند اسکارف یک مجموعه معتبر و قابل اعتماد است که می توانید با خیال راحت از آن ها خرید شال و روسری خود را انجام دهید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: سویل

موضوعات مشابه

پ
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
26
پرند اسکارف
پ
یکی یدونه
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
41
یکی یدونه
یکی یدونه
یکی یدونه
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
12
یکی یدونه
یکی یدونه
بالا