آموزش تهیه ژله رولی🌈

  • نویسنده موضوع angel
  • تاریخ شروع
angel

angel

کاربر نمونه
Ms
تاریخ ثبت‌نام
12/10/22
نوشته‌ها
954
پسندها
3,478
امتیازها
93
مدال ها
5
جنسیت
خانم👩
ژله رولی یک دسر زیبا و پر خاصیت است. که به دلیل پودر ژلاتین موجود در آن که خاصیت غذایی زیادی از جمله کلاژن سازی پوست و تقویت استخوان ها دارد.این ژله خوشمزه با ظاهر جذابی که دارد، یک گزینه بسیار مناسب برای مجالس و مهمانی ها می باشد.

🌈مواد لازم برای تهیه ژله رولی:

ژله رنگی​
۱ بسته​
بستنی وانیلی​
۲ قاشق غذاخوری​
آب داغ​
۱ لیوان​

🌈مراحل تهیه ژله رولی:​


🌈مرحله اول
ابتدا بستنی وانیلی را از یخچال خارج کرده و در محیط آشپزخانه قرار می دهیم تا نرم شود. البته این نکته مهم است که نباید اجازه بدهیم که بستنی آب شود و مانند شیر،همین که از حالت سفت خود تغییر کند و نرم شود کافی است.

🌈مرحله دوم
ژله را داخل کاسه ای می ریزیم و ۱ لیوان آب جوش به آن اضافه می کنیم و کاسه را روی بخار کتری قرار می دهیم و ژله را با قاشق هم می زنیم تا کاملا در آب جوش حل شود. سپس ژله که کاملا حل شد و مایع شفافی داشتیم بستنی نرم شده را به آن اضافه می کنیم.

🌈مرحله سوم
سپس اجازه می دهیم تا بستنی داخل ژله آب شود بدون اینکه ما مداخله ای کنیم.سینی لبه داری را انتخاب می کنیم و کمی با آبپاش داخل آن آب می پاشیم تا نمدار شود و و کیسه فریزر را از یک گوشه با قیچی می بریم

🌈مرحله چهارم
حالا پلاستیک را باز می کنیم و کف سینی قرار می دهیم تا کاملا سینی را بپوشاند و ژله و بستنی را یکبار با قاشق هم می زنیم و بعد کف سینی می ریزیم و سینی را داخل یخچال می گذاریم تا به مدت ۳۰ دقیقه ژله بستنی آماده شود.

🌈مرحله پنجم
به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر ژله بستنی بیش از این زمان هم در یخچال بماند سفت می شود و نمی توانیم رول کنیم. سپس ژله را بیرون می آوریم و با کارد از قسمت طول به فاصله ۲ سانتیمتر برش روی ژله می زنیم.

🌈مرحله ششم
سپس مانند رولت ژله بستنی را رول می کنیم و در انتها که رول کردیم پایین ژله بستنی را خلال دندان می زنیم تا شبیه به آبنبات شوند و در ظرف آن ها را می چینیم. اگر چند مدل ژله بستنی درست کند و لابه لای یکدیگر قرار دهید بسیار ظرف شما زیباتر می شود.
نوش جان💙
Jele roli
 
بالا