30 تا از بهترین بازی ها یخ شکن و مجلس گرم کن

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
در خدمت شما دوستان عزیز هستیم با مقاله ای بسیار مفید لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

اگر گروهی از افراد را دارید که یکدیگر را به خوبی نمی شناسند (یا اصلاً!)، این می تواند چالش برانگیز باشد که آنها را با هم صحبت کنند. اینجاست که بازی های یخ شکن وارد می شوند! خواه برای یک مصاحبه گروهی، جلسه کاری یا حتی یک مهمانی، بازی های یخ شکن راهی سرگرم کننده برای آشنا کردن مردم است.

بازی های زیادی وجود دارد که می توان سخت دانست از کجا شروع کرد! به همین دلیل است که من این لیست از سی بازی یخ شکن مورد علاقه خود را تهیه کرده ام. بیشتر آنها را می توان با گروه های بزرگ یا کوچک بازی کرد و نیاز به تنظیم بسیار کمی دارند. تعداد کمی نیاز به آمادگی بیشتری دارند، اما ارزش آن را دارند!



بازی های نام​

بازی‌های نام‌گذاری راهی سریع و سرگرم‌کننده برای شناختن نام همه افراد گروه است. آنها را می توان با گروه های بزرگ یا کوچک بازی کرد و بسیار سازگار هستند.



گذرنامه نام​

همه در یک دایره می نشینند یا می ایستند و به نوبت توپ/کیسه لوبیا/اسباب بازی نرم را به سمت یکدیگر پرتاب می کنند. همانطور که پرتاب می کنند نام خود را می گویند. هنگامی که همه نام خود را گفتند، برای دور دوم نام شخصی که توپ را می گیرد را بگویید. برای هیجان بیشتر می توانید Name Pass را با سه بازی بعدی ترکیب کنید!



نام قطار​

در یک دایره، با گفتن نام یک نفر شروع کنید. نفر بعدی سمت چپ نام خود و همچنین نام شخص قبل از خود را می گوید. نفر سوم هم مثل دو نفر اول اسمشان را می گوید و همینطور. به دور دایره ادامه دهید و در صورت نیاز به شرکت کنندگان اجازه دهید به یکدیگر کمک کنند.



همسایه ها​

شرکت کنندگان در یک دایره با یک نفر در وسط ایستاده اند. به همه چند دقیقه فرصت دهید تا نام و نام خانوادگی افراد هر طرف را یاد بگیرند. فردی که در وسط قرار دارد به فردی در دایره اشاره می کند و می گوید «همسایه راست» یا «همسایه چپ». سپس آن شخص باید نام کامل همسایه صحیح را بگوید یا جای خود را با فردی که در وسط قرار دارد تغییر دهد. به راه خود ادامه دهید تا زمانی که همه تلاش کنند.


تعمیق اتصالات​

اگر می خواهید کمی جلوتر بروید و به گروهی کمک کنید تا یکدیگر را بهتر بشناسند، این بازی ها بهترین راه برای انجام این کار هستند. مطمئناً در طول راه چیزهای شگفت انگیزی یاد خواهید گرفت!



یک کلمه​

شما می توانید از این بازی در موقعیت های بسیار زیادی استفاده کنید! مفهوم ساده است: یک دقیقه یا بیشتر به شرکت کنندگان فرصت دهید تا به یک کلمه فکر کنند تا افکار/احساسات خود را در مورد موضوعی که انتخاب می کنید توصیف کنند. سپس هر شرکت کننده به طور مختصر واژه انتخابی خود را برای بقیه گروه توضیح می دهد.



ساندویچ دروغ​

شرکت کنندگان به نوبت سه حقیقت جالب درباره خود را به گروه می گویند. دو تا از اینها باید درست باشد و یکی دروغ. بقیه گروه باید تصمیم بگیرند که دروغ کدام است و چرا.



مسابقه جنگا​

این بازی سرگرم کننده را می توان با یک مجموعه Jenga با اندازه استاندارد بازی کرد اما با یک غول پیکر حتی بهتر است! برای هر بلوک یک سوال تنظیم کنید (اعم از شماره گذاری بلوک ها یا چسباندن سوالات روی بلوک های غول پیکر). چه به صورت انفرادی یا گروهی، هر شرکت کننده به نوبت یک بلوک را حذف کرده و به سوال پاسخ می دهد.



ترجیح می دهم​

همه در یک دایره می نشینند. یک نفر با گفتن یک چیز به گروه شروع می کند که دوست دارند انجام دهند - "من دوست دارم پیتزا بخورم." شخص سمت چپ آنچه گفته شد را تکرار می کند و ترجیح خود را اضافه می کند - "بریل دوست دارد پیتزا بخورد، من ترجیح می دهم کتاب بخوانم." نفر بعدی هم همین کار را می کند و چیزهایی که افراد قبلی گفته اند را تکرار می کند و قسمت خود را اضافه می کند. دور کل دایره را ادامه دهید و در صورت لزوم به یکدیگر کمک کنید.


توانجامش دادی!​

شرکت‌کنندگان هر کدام چیز جالبی درباره‌ی خود روی یک کاغذ می‌نویسند، آن را تا می‌کنند و با بقیه در کیسه‌ای می‌گذارند. آنها را به هم بزنید، سپس از همه بخواهید قطعه ای را انتخاب کنند، آن را بخوانند و سعی کنند تصمیم بگیرند که چه کسی آن را نوشته است و دلایل خود را بیان کند.



دستاوردهای زیر 18 سال​

یک یخ شکن فوق العاده ساده! هر یک از اعضای گروه چیزی را به اشتراک می گذارند که به آن افتخار می کنند که قبل از 18 سالگی انجام داده اند.



بازی های اختلاط​

اگر می خواهید یک گروه بزرگ را سریع و معنی دار بشناسید، بازی های ترکیبی ایده آل هستند! آنها بسیار سرگرم کننده هستند، مردم را به حرکت وا می دارند و در سطح عمیق تری با یکدیگر صحبت می کنند.



اشتراکات​

به شرکت کنندگان لیستی از نام همه افراد گروه بدهید. اکنون آنها باید یک چیز مشترک برای هر فرد پیدا کنند و آن را یادداشت کنند - و آنها باید چیزهای متفاوتی باشند!



مردم یکنوع بازی شبیه لوتو​

قبل از جلسه، همه را وادار کنید تا یک واقعیت جالب در مورد خودشان به شما ارائه دهند. در طول جلسه، به هر شرکت‌کننده فهرستی از حقایق با نام‌های حذف شده و فضایی برای پر کردن آن‌ها بدهید. شرکت‌کنندگان باید با هم ترکیب شوند و فرد مناسب را برای واقعیت درست پیدا کنند، اولین کسی که همه نام‌ها را پیدا می‌کند برنده است!

من آن را انجام داده ام!​

بیست یا بیشتر را فهرست کنید "تا حالا؟" سوال کنید و به همه یک کپی با فضایی برای اسامی بدهید. شرکت کنندگان باید با هم ترکیب شوند و برای هر یک از موارد موجود در لیست یک نفر را پیدا کنند. نفر اول که برای هر سوال فرد متفاوتی را پیدا کند برنده است!



شبکه سرعت​

بازی اختلاط نهایی! درست مانند دوستیابی سریع، شبکه‌سازی سریع یک راه ساده برای ملاقات سریع با افراد زیادی است. گروه را به جفت های اولیه مرتب کنید و یک تایمر برای دو دقیقه تنظیم کنید. شرکت‌کنندگان دو دقیقه فرصت دارند تا در مورد هر چیزی با یکدیگر صحبت کنند، سپس وقتی زمان تمام شد، یکی از هر جفت به نفر بعدی می‌رود تا زمانی که همه با یکدیگر صحبت کنند.



بازی های از راه دور​

برای جلسات آنلاین عالی است، این بازی ها برای "زندگی واقعی" نیز عالی هستند!



اسم من هست…​

یکی از ساده ترین بازی های اسم! شرکت کنندگان کلمه ای را برای توصیف خود انتخاب می کنند مانند Showy Sean یا Blinding Beatrice، سپس به نوبت خود را معرفی می کنند و توضیح می دهند که چرا آن کلمه را انتخاب کرده اند.



بازی نام​

از شرکت کنندگان بخواهید که به یک واقعیت جالب توجه کنند تا با حرف اول نام کوچکشان مطابقت داشته باشد، برای مثال "من آنگوس هستم و تیراندازی با کمان را دوست دارم". این گروه به نوبت نام و واقعیت جالب خود را به اشتراک می گذارد. اگر وقت زیادی دارید یا یک گروه کوچک دارید، می توانید آنها را وادار کنید که برای هر حرف در نام کوچک خود به یک واقعیت فکر کنند.


موارد دلخواه​

برای هر جلسه یک موضوع انتخاب کنید، مانند «شکلات‌ها» یا «فیلم‌های متحرک»، در ابتدای جلسه موضوع را بیان کنید و همه را تشویق کنید که نمونه مورد علاقه خود را از موضوع انتخابی به اشتراک بگذارند.

بعدی: 8 بازی جدید پیامک برای شروع مکالمه



یک عکس سرگرم کننده را به اشتراک بگذارید​

قبل از جلسه، از هر یک از شرکت کنندگان بخواهید یک عکس خنده دار از خود (در یک چت گروهی یا در اتاق جلسه) به اشتراک بگذارند و سپس در ابتدای جلسه به طور خلاصه آن را برای گروه توضیح دهند.



تصمیمات جزیره کویری​

در مورد سه دسته مانند «کتاب»، «فیلم»، «تجملات» و غیره تصمیم بگیرید، سپس از شرکت‌کنندگان بخواهید سه چیز را انتخاب کنند که در صورت گیر افتادن در یک جزیره بیابانی می‌خواهند. سعی کنید زیاد درگیر کارهای عملی جزیره نشوید!



نشان بدهید و بگویید​

یک کلاسیک قدیمی که در هر محیطی کار می کند! شرکت کنندگان موردی را ارائه می کنند که برای آنها معنی دارد و اهمیت آن را توضیح می دهند. می‌توانید موضوعی را انتخاب کنید یا به مردم سلطنت آزاد بدهید. این یک راه دوست داشتنی برای شناخت بهتر مردم است!



بوتیچلی​

یک بازی سرگرم کننده برای زمانی که در طول یک جلسه کمی اوقات فراغت دارید. یک بازیکن به شخص معروفی فکر می کند (اگر دوست دارید موضوعی را تعیین کنید، مانند "موسیقیان") و حرف اول نام او (نام صحنه، نه نام واقعی، اگر متفاوت است) را به بقیه اعضای گروه می گوید. ، سپس سایر بازیکنان سؤالاتی را مطرح می کنند تا سعی کنند بفهمند شخص معروف کیست. شما می توانید تعداد سوالات را به بیست یا حتی ده سوال محدود کنید تا بازی چالش برانگیزتر شود.

بازی های خلاقانه و فیزیکی​

حرکت در اطراف و خلاقیت بهترین راه برای شکستن یخ و انرژی بخشیدن به یک موقعیت است. این بازی‌ها ممکن است برای گروه‌های خیلی بزرگ مناسب نباشند، و برخی ممکن است کثیف شوند!



چارادهای ساده​

قبل از جلسه، توضیحات ساده از موقعیت‌ها («اسب‌سواری»، «برنده شدن در مسابقه» و غیره) را روی کاغذ بنویسید، آن‌ها را تا کنید و در یک کیسه بگذارید. شرکت‌کنندگان به نوبت موقعیتی را از کیسه انتخاب می‌کنند و بی‌صدا آن را اجرا می‌کنند، بقیه باید بررسی کنند که وضعیت چیست. وقتی این کار را می کنند، یک امتیاز می گیرند.



مصور​

Pictionary کلاسیک دهه 80 شبیه به Simple Charades است، اما با کلمات تک به جای موقعیت ها و نقاشی به جای بازیگری. شرکت‌کنندگان کلمه‌ای را از کیسه انتخاب می‌کنند و سپس آن را ترسیم می‌کنند، زیرا بقیه گروه تلاش می‌کنند تا بفهمند که چیست.



هواپیماهای کاغذی​

به همه یک ورق کاغذ بدهید و از آنها بخواهید که روی آن چیز جالبی درباره خودشان بنویسند، سپس یک هواپیمای کاغذی درست کنید و آن را در جایی در اتاق بیندازید. هر فرد نزدیک‌ترین هواپیما به خود را (نه هواپیمای خودش!) را بازیابی می‌کند و آن را می‌خواند و حدس می‌زند که هواپیمای کیست.


پرچم های بد بو​

خودکارهای نشانگر و تکه‌های کاغذ یا پرچم‌های کاغذ خالی را به دست بدهید و از همه بخواهید پرچم شخصی خود را طراحی کنند، سپس پرچم‌های خود را به بقیه گروه ارائه دهید. برای اینکه آن را به یک تمرین تیم سازی تبدیل کنید، از بندکشی کاغذ خالی استفاده کنید تا همه روی یک چیز کار کنند.



ساخت ماسک​

اگر می خواهید واقعا عمیق شوید، از گروه بخواهید ماسک های نمادین بسازند! یک ماسک کاغذی خالی و نشانگر/رنگ به همه بدهید. شرکت‌کنندگان باید ماسک‌ها را طوری طراحی کنند که شخصیت‌هایشان را منعکس کنند - طرحی برای نشان دادن اینکه چگونه خود را در بیرون ماسک به جهان نشان می‌دهند و طرحی برای نشان دادن اینکه چگونه خود را در داخل ماسک می‌بینند. سپس به نوبت ماسک های خود را برای بقیه گروه توضیح می دهند.




بازی های مشارکتی​

اگر می خواهید ببینید افراد چگونه به عنوان یک تیم کار می کنند، یک بازی مشارکتی را امتحان کنید! این بازی ها همچنین راهی عالی برای ساختن تیم یا صرفاً سرگرمی با هم هستند.



یک کلمه در یک زمان​

گروه را در یک دایره بنشینید و به آنها موضوع بدهید (تخیلی باشید!). یک نفر با گفتن یک کلمه شروع می کند. سپس نفر بعدی یک کلمه می گوید و نفر بعدی و به همین ترتیب هر نفر فقط یک کلمه می گوید. کلمات باید در کنار یکدیگر معنا پیدا کنند، اگرچه جمله ای که ظاهر می شود می تواند مزخرف باشد!



ساخت یک داستان​

مانند یک کلمه در یک زمان اما با جملات به جای کلمات واحد. در یک دایره بنشینید، موضوع بدهید (یا ندهید!) و از یک نفر بخواهید که با یک جمله شروع کند. نفر بعدی جمله خود را اضافه می کند و غیره.

مرا به صدا درآور!​

گروه را به تیم های سه یا چهار نفره تقسیم کنید و یک نفر را "رئیس" کنید. به تیم ها پنج تا ده دقیقه فرصت دهید تا به یک ایده تجاری بیاندیشند، سپس آنها این ایده را به رئیسی که برنده ای را بر اساس بهترین زمین انتخاب می کند، مطرح می کنند.



چوب دیوانه​

برای یک گروه کوچک (4-8)، این سرگرمی عالی است! از شرکت کنندگان بخواهید در دو ردیف روبروی هم بایستند، دستانشان به سمت بالا و انگشتان اشاره بیرون باشد. یک چوب بلند و با وزن یکنواخت مانند دسته پاک کن را روی انگشتان سبابه گروه قرار دهید، مطمئن شوید که چوب افقی است و به طور یکنواخت روی انگشتان اشاره همه قرار می گیرد. به گروه بگویید که باید چوب را روی زمین بیاورند بدون اینکه کسی در هر زمانی تماس خود را با آن قطع کند. بدون چنگ زدن به چوب!



چالش مارشمالو​

یک مورد علاقه شیطانی! گروه را به تیم های سه یا چهار نفره تقسیم کنید و به هر تیم یک مشت اسپاگتی خشک (حداقل بیست تکه کامل) و یک کیسه مارشمالو بدهید. هر تیم باید بلندترین سازه ای را که می تواند مستقل بسازد - بلندترین سازه ای که در پایان بازی هنوز ایستاده است برنده است!



بازی جایزه! - ها ها!​

این یک بازی واقعا سرگرم کننده است که برای وسط یا انتهای یک جلسه عالی است. در یک دایره نشسته، یک نفر می گوید "ها". سپس نفر دوم می گوید «ها.» سپس نفر سوم. دور دایره بروید و بگویید "ها". وقتی کسی می خندد از اول شروع می کند. طولی نمی کشد که همه قهقهه می زنند!


امیدوارم برای جلسه بعدی یخ شکنتان به شما الهام داده باشم! بازی های یخ شکن مورد علاقه خود را در نظرات به اشتراک بگذارید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا