🪔١۵ نوع پنیر که همه باید درباره آن بدانند

اعتصامی

اعتصامی

دردت وَه گیانم هلنم
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
21,569
پسندها
22,235
امتیازها
113
مدال ها
6
5b4f4fbe1900002b014fbeab

پنیر یک مادهٔ غذایی باستانی است که ریشه آن به دوران پیش از تاریخ بر می‌گردد. هیچ‌کس نمی‌داند چه کسی و در کجا اولین پنیر درست شده‌است، اما زمان‌های قدیم در مصر، یونان و روم باستان یک غذای محبوب به‌شمار می‌رفته‌است. اما بهترین سناریویی که برای تولید اولین پنیر پذیرفته شده‌است به ۱۰٬۰۰۰ سال پیش در منطقه‌ای از خاورمیانه یا آسیا بر می‌گردد، جایی که چوپانان از شکم خالی بزها بجای وسیله‌ای برای حمل شیر تازه استفاده می‌کردند. در این حین آنزیم موجود در شکم خشک شده بز به همراه گرمای نور آفتاب بر شیر اثر کرده و باعث دلمه شدن آن می‌شود و آن را تبدیل به شیر بسته شده به همراه مایع پنیر می‌کند. گله داران این پنیر اولیه را از روی گرسنگی مصرف می‌کردند

این ماده غذایی است که از شیر به دست می آید و به دلیل محتوای بالای چربی، پروتئین، کلسیم و فسفر ارزش دارد. بیش از 2000 نوع مختلف پنیر در سراسر جهان وجود دارد و طعم، بافت و شکل متنوع آن به عوامل مختلفی بستگی دارد - منشاء شیر (گاو، گوسفند، بز یا گاومیش)، فرآوری و مدت زمان عمل آوری، عوامل طعم‌دهنده و غیره.
پنیرهای خاصی وجود دارند که در سراسر جهان محبوبیت پیدا کرده اند. پانزده مورد از معروف ترین انواع پنیرهای مختلف عبارتند از:

Cheddar  696x464


1) چدار
منبع: سامرست، جنوب غربی انگلستان
این پنیر نیمه سفت به رنگ سفید، سفید مایل به زرد یا حتی زرد طلایی (بسته به نوع شیر مصرفی) است و طعمی خامه ای و تند دارد که با بلوغ یا رسیدن پنیر تند می شود.
IMG


2) موزارلا
مبدا: ایتالیا
به طور کلی از شیر گاومیش های آبی یا گاو تهیه می شود. برخلاف بسیاری از انواع دیگر پنیر، این پنیر تازه مصرف می شود. موزارلا را می توان با سالاد، غذاهای دریایی، گوشت و سبزیجات نیز استفاده کرد، بنابراین طعم آنها را تقویت می کند.

Article153 5


3) گودا
منبع: هلند جنوبی، هلند
از آنجایی که سازندگان آن از این نام محافظت نکردند، گودا مترادف با بسیاری از انواع دیگر پنیر شده است. گودا اصلی از شیر پاستوریزه گاو تهیه می شود و طعم شیرین خاصی دارد.

Article153 6 768x514


4) فتا
مبدا: یونان
فتا معروف ترین پنیر یونان است و به درستی طعم بسیار منحصر به فردی دارد فتای سنتی یونانی با حداقل 70 درصد شیر گوسفند درست می شود و شیر بز اغلب 30 درصد دیگر را تشکیل می دهد. طعم آن شور و تند، بافت خشک و شکننده است.
Article153 7


5) دوروس
منبع: غرب کورک، ایرلند
Durrus از شیر خام تهیه می شود و بوی یونجه و خاک مرطوب می دهد. این پنیر نیمه نرم با پوست نارنجی متمایل به صورتی است و طعمی شبیه کره دارد.
.com
Article153 8 768x511


6) بری
مبدا: فرانسه
"ملکه پنیرها"، بری یک پنیر دسر عالی است. طبیعت آن کمی آب ریز و مزه آن ملایم است. هنگامی که رنگ آن به رنگ قهوه ای روشن در آمد، پنیر رسیده در نظر گرفته می شود.انواع پنیر. منبع

Halloumi Cheese ap scaled


7) حلومی
مبدا: قبرس، خاورمیانه
از مخلوط شیر بز و گوسفند تهیه می شود. به دلیل نقطه ذوب بالای آن، به راحتی می توان آن را سرخ کرد یا کبابی کرد و به طور کلی یک کالای محبوب برای باربیکیو است

Article153 9 1


8) پولک
منبع: صربستان

پوله تنها پنیری است که از شیر الاغ تهیه می شود و گران ترین پنیر جهان است. برای تولید تنها یک کیلوگرم از این پنیر سفید و ترد، 25 لیتر شیر الاغ لازم است

Roquefort is the first cheese that received a PDO AOC protection glorifying the concept of


9) روکفور

منبع: Roquefort، فرانسه

پنیر آبی طعم بسیار شور و تلخی دارد. به طور کلی به عنوان "پنیر پادشاهان و پاپ ها" شناخته می شود و در سالادها و سس ها استفاده می شود.

Pecorino romano cheese


10) پکورینو
مبدا: ایتالیا

Pecorino در اصل نام خانوادگی تمام پنیرهای ایتالیایی است که از شیر گوسفند تهیه می شود. آنها پنیرهای طبلی شکل هستند و برای دستور العمل های مختلف ماکارونی ایتالیا استفاده می شوند.

Article153 13


11) پنیر کلبه
مبدا: ایالات متحده و بریتانیا
محصول کشک پنیر است. کشک را آبکش می کنند تا فقط آب پنیر و آب کمی که در آن باقی می ماند باقی بماند. خامه ای، گلوله ای است و می توان آن را به تنهایی یا با میوه ها و سالادها مصرف کرد. در هند به نام پانیر معروف است.

Vella Cheese Young Jack cropped
12) مونتری جک
منبع: مکزیک و ایالات متحده آمریکا
این یک پنیر اصیل آمریکایی است. این پنیر یک ماده رایج در غذاهای مکزیکی و اسپانیایی است و طعمی بسیار شبیه به پنیر چدار دارد.

122 1


13) ریکوتا
مبدا: استرالیا

استرالیا به دلیل صنایع لبنی خود در سراسر جهان شناخته شده است. بیش از 160 نوع پنیر در آن وجود دارد که ریکوتا یکی از آنهاست. این پنیر شیر گاوی تازه و نرسیده است که بافت غلیظ و رطوبت بالایی دارد. پنیر دارای طعم ملایم خامه ای و ماندگاری کوتاهی است. ریکوتا با پنیر کلبه و کوارک متفاوت است، زیرا از آب پنیر تهیه می شود که نسبت کمی شیر کامل یا بدون چربی به آن اضافه می شود. به دلیل محتوای کم نمک و طعم ملایم، می توان از آن در غذاهای شیرین یا خوش طعم استفاده کرد.

Queijo gorgonzola dolce 500g 685 1 bf7e0b3a82cc8da8a3cbe4384ec74f29
14) گورگونزولا
مبدا: ایتالیا

این یکی از قدیمی ترین پنیرهای رگ آبی است و حدود سه تا چهار ماه طول می کشد تا رسیدن کامل به آن برسد. دارای بافتی نرم و رایحه ای آجیلی است.

Article153 17 768x512


15) گرویر
منبع: سوئیس
این پنیر خامه ای و نیمه نرم که به نام روستای سوئیس نامگذاری شده است، دارای پوست قهوه ای طبیعی است که سفت و خشک است. گرویر مملو از طعم های پیچیده است که اولین لقمه آن میوه ای است اما در نهایت طعم آجیلی را برای شما به ارمغان می آورد....
 

پیوست‌ها

  • block_of_feta_lead.jpg
    block_of_feta_lead.jpg
    79.1 کیلوبایت · بازدیدها: 12
  • cheese-type-roquefort.jpg
    cheese-type-roquefort.jpg
    82.7 کیلوبایت · بازدیدها: 10
  • Halloumi_Cheese_ap-scaled.jpg
    Halloumi_Cheese_ap-scaled.jpg
    198.4 کیلوبایت · بازدیدها: 14
  • article153_9 (1).jpg
    article153_9 (1).jpg
    78.5 کیلوبایت · بازدیدها: 14
آخرین ویرایش:

موضوعات مشابه

انشرلی موخرمائی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
13
انشرلی موخرمائی
انشرلی موخرمائی
انشرلی موخرمائی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
15
انشرلی موخرمائی
انشرلی موخرمائی
کیوت
پاسخ‌ها
14
بازدیدها
109
ش
بالا