🪔نقد و معرفی کتاب / خوشحالم که مامانم فوت کرد خاطرات جنت مک کوردی

  • نویسنده موضوع اعتصامی
  • تاریخ شروع
اعتصامی

اعتصامی

دردت وَه گیانم هلنم
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
21,554
پسندها
22,232
امتیازها
113
مدال ها
6
IMG

این کتاب پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز و پرفروش ترین کتاب بین المللی است

کتاب خاطرات دلخراش و خنده دار از آی کارلی و ستاره سام و گربه ، جنت مک کوردی در مورد مبارزات او به عنوان یک بازیگر کودک سابق - از جمله اختلالات خوردن، اعتیاد، و رابطه پیچیده با مادر زورگوش - و چگونه او کنترل زندگی خود را دوباره به دست گرفت.


جنت مک‌کردی شش ساله بود که اولین تست بازیگری خود را انجام داد. رویای مادرش این بود که تنها دخترش ستاره شود و جنت برای خوشحالی مادرش دست به هر کاری می زد.


بنابراین او با چیزی که مادرش آن را «محدودیت کالری» می‌نامید، کم‌خورده و پنج بار در روز وزن می‌کرد. او تغییرات زیادی را در خانه تحمل کرد در حالی که مامان سرزنش کرد: "مژه های شما نامرئی هستند، خوب؟ فکر می کنی داکوتا فانینگ مال او را رنگ نمی کند؟

او حتی تا سن شانزده سالگی توسط مامان دوش می گرفت و در حالی که خاطرات، ایمیل و تمام درآمدش را به اشتراک می گذاشت.

در کتاب من خوشحالم که مادرم فوت کرد ، جنت همه اینها را با جزییات سرسختانه بازگو می کند - درست همانطور که او اتفاقاتی را که در نهایت رویا به حقیقت می پیوندد را شرح می دهد.


بازی در سریال جدید نیکلودئون به نام iCarly، او را به شهرت سوق داده است.

اگرچه مامان به وجد آمده است و به مدیران کلوپ هواداران ایمیل می‌زند و با پاپاراتزی‌ها نام خانوادگی می‌فرستد («سلام گیل! یک سری روابط ناسالم این مسائل زمانی بدتر می‌شوند که بلافاصله پس از رهبری سام و گربه در کنار آریانا گرانده، مادرش بر اثر سرطان می‌میرد .

سرانجام، پس از کشف درمان و ترک بازیگری، جنت شروع به بهبودی می کند و برای اولین بار در زندگی خود تصمیم می گیرد که واقعاً چه می خواهد. با صراحت و طنز تاریک، من خوشحالم که مادرم مرد، داستانی الهام بخش از انعطاف پذیری، استقلال و لذت شامپو کردن موهای خود است.

نقد کتاب:
چندین نکته کلیدی از این کتاب عالی وجود دارد، به ویژه؛ فرزندپروری یک حرفه است؛

برخی رفتارها در رابطه والدین/فرزند را نمی توان با نیت خوب توجیه کرد. شکست والدین می تواند عواقب مادام العمری برای سلامت جسمی و روانی فرزندان شما داشته باشد.

احترام و وفاداری به طور خودکار با پدر و مادر شدن همراه نیست، بیشتر از اینکه با رتبه یا مقام انجام می شود. هرگونه تداخل در روند طبیعی بلوغ کودک آزاری است.

رفتارهای خودشیفته توسط والدین قاتل روابط والدین / فرزند است.


صراحت و شفافیت کامل در رابطه والدین/فرزند حیاتی است.

و آخرین اما نه کم اهمیت، دنیایی از تفاوت بین توجه جویی و افزایش آگاهی وجود دارد.

پست‌های مختلف در رسانه‌های اجتماعی درباره من خوشحالم که مادرم درگذشت، به وضوح این پیام را منتقل می‌کند که جنت مک‌کردی از نظر برخی افراد توجه‌جو است.


هر کس حق دارد دیدگاه خود را داشته باشد، اما من این را نگران کننده می دانم.
آیا توجه جوینده کتابی درباره مادری می‌نویسد که در 8 سالگی پشت دخترش را پاک کرده است؟

و چه کسی دخترش را با برادرانش در 11 سالگی و آنها 16 ساله وادار کرد "چون نمی خواست او بزرگ شود"؟ و چه کسی سعی کرد با محدودیت کالری جلوی رشد سینه های دخترش را بگیرد؟

یاد الیور هاردی بزرگ فقید در فیلم سینمایی پسران صحرا می افتند. "این خیلی دور از ذهن است که واقعیت نداشته باشد.


روایت این کتاب قطعاً روایت یک توجه جوینده نیست و جنت سزاوار ستایش است که اگر چه تنها پس از مرگ مادرش دبرا، اذعان می کند که او (جنت) او را روی یک پایه گذاشته است.
من مشروط بودم که هر مرزی را که می‌خواستم خیانت به او باشد، بنابراین سکوت کردم.»

جنت در نوشتن این کتاب، رکورد را به شیوه ای بسیار متقاعد کننده و سر به زیر به ثبت رساند.

نمی توان عواقب ناکامی های فرزندپروری را بر کودک نادیده گرفت.

برای جنت، آنها به پرخوری عصبی و سوء مصرف الکل منجر شدند که منجر به از دست دادن دندان ها و، باور کنید یا نه، افزایش وزن شد.


آنها همچنین منجر به تکیه بر درمانگری شدند که توصیه های او از نظر عینی بهترین نبود. لورا، درمانگر او، می‌گوید: «مادرت فقط بهترین کار را برای تو انجام می‌داد، جنت».

جنت عاقلانه او را رها می کند. برای هر توجه جوینده حداقل سه عامل آگاهی وجود دارد. جنت مک‌کردی 100% در دسته دوم قرار دارد و کتاب او برای آن خواندنی‌تر است.
هر پدر و مادری باید آن را بخواند. اگر فقط یک کودک را از آزاری که جنت متحمل شد نجات دهد، ارزش طلا را دارد.
 
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: هانا
بالا