🪔مسمومیت با سرب/آنچه والدین باید بدانند و انجام دهند

  • نویسنده موضوع اعتصامی
  • تاریخ شروع
اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
23,413
پسندها
22,661
امتیازها
113
مدال ها
6
girl playing near a window, which may contain lead


سرب چگونه برای سلامتی خطرناک است؟

سرب حتی به مقدار کم برای مغز و سیستم عصبی سمی است. واقعاً هیچ سطح ایمن سرب در خون وجود ندارد. ما به ویژه در مورد کودکان زیر 6 سال نگران هستیم. نه تنها مغز آنها به طور فعال در حال رشد است، بلکه کودکان خردسال معمولاً چیزهای زیادی را لمس می کنند - و دست های خود را در دهان خود قرار می دهند. کودکانی که در معرض سرب قرار دارند ممکن است مشکلاتی در یادگیری، درک و رفتار داشته باشند که ممکن است دائمی باشد.

کودکان چگونه در معرض سرب قرار می گیرند؟​

در ایالات متحده، سرب در گذشته بسیار فراگیرتر از اکنون بود، به ویژه در رنگ و گاز. با این حال کودکان می توانند از طرق مختلف در معرض سرب قرار گیرند.

  • رنگ سرب. در خانه هایی که قبل از سال 1978 ساخته شده اند، گاهی اوقات رنگ سربی می تواند در زیر رنگ های دیگر باشد و بیشتر روی طاقچه ها یا اطراف درها یافت می شود. اگر رنگ پوست کنده وجود داشته باشد، کودکان گاهی اوقات می توانند آن را بخورند. گرد و غبار حاصل از رنگ های قدیمی می تواند روی زمین یا سایر سطوحی که کودکان با دستان خود لمس می کنند فرود آید (و سپس دستان خود را در دهان خود قرار دهند). اگر تا به حال رنگ سربی در بیرون خانه وجود داشته باشد، گاهی اوقات ممکن است در خاک اطراف خانه باشد.

  • گاز سرب دار. در حالی که گاز سرب در سال 1996 غیرقانونی شد، استفاده از آن همچنان در هواپیما، تجهیزات مزرعه، اتومبیل های مسابقه و موتورهای دریایی مجاز است.

  • عبور آب از لوله های سربی سرب را می توان در آب خانه های قدیمی که لوله های سربی دارند پیدا کرد.

  • دیگر منابع. سرب را می توان در برخی از اسباب بازی های وارداتی، شمع ها، جواهرات و داروهای سنتی نیز یافت. برخی از والدین ممکن است در محل کار یا از طریق سرگرمی هایشان در معرض قرار گرفتن باشند و آن را روی دست یا لباس خود به خانه بیاورند. به عنوان مثال می توان به کار در تخریب خانه های قدیمی، ساخت اشیا با استفاده از لحیم کاری سرب، یا قرار گرفتن در معرض گلوله های سربی در محدوده شلیک اشاره کرد.

والدین برای محافظت از کودکان در برابر سرب چه کاری می توانند انجام دهند؟​

ابتدا، در مورد مواجهه های احتمالی بدانید.

  • اگر خانه قدیمی‌تری دارید، اگر قبلاً این کار اگر در حال برنامه ریزی برای نوسازی هستید، که اغلب گرد و غبار و آوار ایجاد می کند که خطر قرار گرفتن در معرض آن را افزایش می دهد، بازرسی بسیار مهم است. بخش بهداشت محلی شما می تواند اطلاعاتی در مورد نحوه انجام این آزمایش به شما بدهد. اگر در خانه شما سرب وجود دارد، سعی نکنید خودتان آن را حذف کنید! برای ایمن بودن باید با دقت و توسط یک متخصص واجد شرایط انجام شود.

  • با اداره بهداشت محلی خود در مورد آزمایش آب در خانه خود صحبت کنید. حتی اگر خانه شما نوساز باشد، گاهی اوقات ممکن است لوله های قدیمی در سیستم آب وجود داشته باشد. استفاده از فیلتر آب و انجام اقدامات دیگر می تواند سرب موجود در آب لوله کشی را کاهش یا از بین ببرد.

  • اگر خانه قدیمی دارید و در یک منطقه شهری زندگی می کنید، ممکن است سرب در خاک وجود داشته باشد. ممکن است بخواهید خاک اطراف خانه خود را از نظر سرب آزمایش کنید. اجازه ندهید کودکتان در خاک لخت بازی کند و مطمئن شوید که قبل از ورود به خانه کفش های خود را در آورده و بعد از بیرون رفتن دست های خود را بشویید.

  • درباره سرب در غذاها، لوازم آرایشی و داروهای سنتی بیاموزید .

  • درباره سرب موجود در اسباب‌بازی‌ها، جواهرات و پلاستیک‌ها بیاموزید (یک دلیل دیگر برای محدود کردن قرار گرفتن کودک در معرض پلاستیک ).

  • دوم، با پزشک اطفال خود در مورد اینکه آیا فرزند شما باید برای بررسی مسمومیت با سرب آزمایش خون بدهد یا خیر صحبت کنید. آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کند:

  • ارزیابی کودکان خردسال از نظر خطر مواجهه در تمام معاینات بین 6 ماهگی تا 6 سالگی،

  • آزمایش کودکان در صورت شناسایی خطر ، به ویژه در 12 و 24 ماهگی. زندگی در یک خانه قدیمی، یا در جامعه ای با تعداد زیادی خانه قدیمی، به عنوان یک خطر محسوب می شود. با توجه به اینکه سطوح پایین قرار گرفتن در معرض سرب که می تواند منجر به مشکلات مادام العمر شود علائمی ایجاد نمی کند، بهتر است همیشه ایمن باشید تا متاسف باشید. اگر احتمالی وجود دارد که فرزند شما ممکن است در معرض قرار بگیرد، او را آزمایش کنید.

قرار گرفتن در معرض سرب در دوران کودکی چگونه درمان می شود؟​

اگر مشخص شد که خون فرزندتان سرب دارد، مهم‌ترین قدم بعدی این است که میزان مواجهه را بفهمید - و از شر آن خلاص شوید. هنگامی که کودک دیگر در معرض قرار نمی گیرد، سطح سرب پایین می آید، اگرچه این کار به آرامی انجام می شود.

کمبود آهن بدن را در برابر مسمومیت با سرب آسیب پذیرتر می کند. اگر کودک شما کمبود آهن دارد باید درمان شود، اما معمولاً از داروها استفاده نمی شود مگر اینکه سطح سرب بسیار بالا باشد. در این موارد، از داروهای خاصی به نام شلاتور برای کمک به خارج کردن سرب از خون استفاده می شود.
 
بالا