🪔رسپی دونات کرم بروله بسیار خوشمزه همراه با نکات مهم

  • نویسنده موضوع اعتصامی
  • تاریخ شروع
اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,998
پسندها
22,648
امتیازها
113
مدال ها
6
Creme brulee doughnuts 4 768x512
Creme brulee doughnuts 6 768x512

🔸در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که هنگام تهیه مواد دونات خود باید به آنها توجه کنید.
مخمر خشک فعال: مخمر به معنای واقعی کلمه می تواند این دستور غذا را درست کند یا خراب کند، بنابراین بسیار مهم است که مطمئن شوید مخمری که استفاده می کنید تازه و فعال است. اگر مخمر شما مرده یا خیلی پیر شده باشد، خمیر بلند نمی‌شود و به جای دونات‌های کرکی، پیک هاکی خواهید داشت. من توصیه می کنم قبل از شروع دستور غذا، مخمر خود را آزمایش کنید و اگر در مورد قدرت آن شک دارید ، مخمر جدید را خریداری کنید
شیر: توصیه می‌کنم از شیری با مقداری چربی – مانند ۲ درصد یا حتی کامل – استفاده کنید زیرا نتایج بهتری نسبت به شیر بدون چربی دارد. من این دستور را با شیر غیر لبنی تست نکرده ام.
آرد: برای این دستور غذا آرد معمولی و همه منظوره می خواهید.
تخم‌مرغ : از تخم‌مرغ‌های بزرگ استفاده کنید و برای بهترین نتیجه، آن‌ها را قبل از شروع در دمای اتاق میل کنید. یا بگذارید 20 تا 30 دقیقه بیرون بمانند یا چند دقیقه در یک کاسه آب گرم فرو کنید تا سریع گرم شوند.
شکر: در این دستور از دو نوع شکر استفاده می کنیم: پودر قند در لعاب، و شکر دانه ریز در خمیر، خامه شیرینی و رویه کاراملی.
نشاسته ذرت: از نشاسته ذرت برای غلیظ شدن کرم شیرینی استفاده می شود. در صورت تمایل می‌توانید نشاسته پیکانی را جایگزین کنید، اما به‌کلی آن را نادیده نگیرید – برای به دست آوردن بافت مناسب باید از نوعی نشاسته استفاده کرد.
روغن کانولا: این روغن با طعم خنثی انتخاب خوبی برای سرخ کردن است. به جای آن می‌توانید روغن با طعم خنثی دیگری مانند روغن نباتی را جایگزین کنید.
خمیر لوبیا وانیلی: من عاشق استفاده از خمیر لوبیا وانیلی در دسرهای وانیلی خود هستم. هم طعم قوی و اصیل وانیلی و هم لکه های دانه وانیلی که در بسیاری از دسرها می بینید را ارائه می دهد و بسیار ارزان تر از استفاده از دانه های وانیلی واقعی است. اگر دانه‌های وانیلی دارید که می‌خواهید از آن استفاده کنید، می‌توانید دانه‌های 1 دانه را جایگزین کنید. همچنین می‌توانید عصاره وانیل را جایگزین کنید، اما احتمالاً می‌خواهید بیشتر برای تقلید از طعم وانیل پر جنب و جوش استفاده کنید - من معمولاً 1.5 تا 2 برابر بیشتر از خمیر لوبیا وانیل از عصاره استفاده می‌کنم.
🔸تجهیزات
چند ابزار مهم برای موفقیت در دونات وجود دارد:
دماسنج : دماسنج آشپزخانه برای سرخ کردن عمیق ضروری است! می توانید یکی را با قیمت 10 دلار انتخاب کنید (من عاشق این دماسنج ارزان قیمت تیلور هستم) و همچنین برای تهیه کارامل، تافی و سایر آب نبات های سفت عالی است. یک دماسنج به شما کمک می کند دمای روغن سرخ کردنی را کنترل کنید، بنابراین هر بار دونات های موفقی خواهید داشت.
مشعل آشپزخانه: مشعل آشپزخانه بوتان ساده ترین راه برای قرار دادن لایه شکری کاراملی شده در بالای دونات است.
همزن با قلاب خمیر: استفاده از همزن دستی برای تهیه این خمیر غیرممکن نیست، اما همزن ایستاده کار آن را سریعتر و راحت تر انجام می دهد. می‌خواهید از یک قلاب خمیر با همزن خود برای ورز دادن خمیر استفاده کنید تا خمیر صاف و لطیف شود.
کاترهای دایره ای: برش های دایره ای تیز بهترین ها برای تهیه دونات هستند. من این مجموعه همه کاره برش گرد را دارم و توصیه می کنم . من از آن برای دونات، کلوچه، خمیر تارت و غیره استفاده می کنم.

💡 نکاتی برای سرخ کردن عمیق
مشعل را روی حرارت متوسط نگه دارید. وسوسه انگیز است که فرآیند را تسریع کنید و آن را روی حرارت زیاد قرار دهید، اما به سرعت باعث داغ شدن بیش از حد روغن شما می شود.
همیشه از دماسنج برای نظارت بر دمای روغن استفاده کنید. به اندازه کافی گرم نیست؟ به جای روشن کردن شعله، بگذارید روغن بماند و قبل از شروع سرخ کردن کمی بیشتر گرم شود. خیلی گرم؟ حرارت را کم کنید یا ظرف را برای مدت کوتاهی از روی شعله بردارید تا به دمای مناسب برسد.
با اضافه کردن تعداد زیادی دونات به طور همزمان، قابلمه را شلوغ نکنید .
از یک قاشق سوراخ دار یا کفگیر استفاده کنید تا غذا را داخل روغن بریزید.
قبل از افزودن مواد غذایی به روغن داغ، مطمئن شوید که کاملاً خشک شده است. (در هنگام درست کردن دونات چندان مرتبط نیست، اما به طور کلی یک نکته ایمنی خوب است!)
از لباس ها و سطوح خود محافظت کنید . سرخ کردن عمیق ممکن است کثیف شود - روغن در همه جا پاشیده می شود.با پوشیدن پیش بند از خود محافظت کنید و با پوشاندن آنها با حوله آشپزخانه از سطوح یا تجهیزات ظریف اطراف محافظت کنید.
اجازه دهید غذا قبل از سرو روی دستمال کاغذی قرار گیرد.
🔸مواد اولیه

▢.25 اونس مخمر خشک فعال ، 1 بسته

▢2/3 فنجان شیر ، گرم اما نه داغ

▢15.75 اونس آرد همه منظوره ، (3 1/2 فنجان)

▢2.33 اونس شکر گرانول ، (1/3 فنجان)

▢2 قاشق چایخوری نمک

▢3 عدد تخم مرغ ، در دمای اتاق

▢3.5 اونس کره بدون نمک ، (7 قاشق غذاخوری) ، در دمای اتاق

▢روغن کانولا 1 ق لیتر ، برای سرخ کردن

برای خامه قنادی وانیلی:

▢4 عدد زرده تخم مرغ

▢1 عدد تخم مرغ کامل

▢نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری

▢3.5 اونس شکر گرانول ، (1/2 فنجان) ، مصرف تقسیم شده

▢16 اونس شیر ، (2 فنجان)

▢کمی نمک

▢2 قاشق چایخوری رب لوبیا وانیل یا 1 قاشق غذاخوری عصاره وانیل

▢2 قاشق غذاخوری کره بدون نمک

برای تزئین لعاب دادن روی دونات

▢8 اونس پودر قند ، (2 فنجان)

▢⅓ فنجان شیر ، (در صورت نیاز تا 1/2 فنجان )

▢شکر دانه ریز ، برای بریله کردن رویه
دستورالعمل ها
برای درست کردن مخمر فعال

مخمر و شیر گرم را در کاسه یک همزن بزرگ با هم مخلوط کنید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند تا مایه "شکفته" شود و روی شیر به صورت کف خامه ای درآید. اگر مخمر شما اصلاً تغییر نکرده است، مرده است و باید با یک دسته جدید شروع کنید.

آرد، شکر، نمک و تخم مرغ را به کاسه همزن اضافه کرده و با قلاب خمیر با سرعت کم به مدت یک دقیقه هم می زنیم تا خمیر یکدست شود و به شکل یک توپ پشمالو در بیاید. ۲ تا ۳ دقیقه دیگر با سرعت کم هم بزنید تا یکدست شود. بعد از 2 تا 3 دقیقه به هم زدن ادامه دهید در حالی که کره نرم شده را هر بار یک قاشق غذاخوری اضافه کنید. در ابتدا ممکن است در برابر ترکیب شدن مقاومت کند، اما با ادامه هم زدن، کره به تدریج وارد خمیر می شود. بعد از اضافه شدن کره، 5 دقیقه دیگر هم بزنید تا خمیر یکدست، نرم و لطیف شود.

خمیر را محکم در پلاستیک بپیچید و حداقل 6 ساعت یا یک شب در یخچال قرار دهید. خمیر را می توان تا 15 ساعت در یخچال نگهداری کرد. سعی می کند در یخچال بلند شود، بنابراین مهم است که آن را خوب بپیچید.

وقتی آماده شدید دونات ها را گرد کنید، سطح کارتان را کمی آرد پاشی کنید و روی خمیر را کمی آرد بپاشید. یک سینی پخت را با کاغذ روغنی بپوشانید و روی آن را نیز کمی آرد پاشی کنید. خمیر را تا زمانی که ضخامت آن 1/2 اینچ شود باز کنید. برای برش دادن دایره ها از یک کاتر گرد به اندازه 2 3/4 اینچ استفاده کنید، سپس آنها را به سینی پخت منتقل کنید. بین دونات ها کمی فضا بگذارید، زیرا با بالا آمدن آن ها منبسط می شوند. هنگامی که اولین دسته خود را برش دادید، خمیر را به آرامی به هم فشار دهید، دوباره آن را پهن کنید و دونات های بیشتری را برش دهید. شما باید حدود 15 دونات از این دسته تهیه کنید.

روی سینی را با نایلون بپوشانید، سپس آن را در جای گرم قرار دهید تا دو برابر شود. بسته به دما و رطوبت آشپزخانه شما، این کار ممکن است بین 1 تا 2 ساعت طول بکشد.

وقتی دونات ها ور آمد ، روغن را در یک قابلمه متوسط بریزید تا عمق آن حداقل 2 اینچ باشد. یک دماسنج /سرخ کردنی در ظرف قرار دهید و روغن را روی حرارت متوسط گرم کنید تا دمای آن به 350 درجه فارنهایت برسد. یک سینی پخت را با چند لایه حوله کاغذی بپوشانید.

وقتی به صورت دسته‌ای کار می‌کنید، 2 تا 3 دونات را با دقت داخل روغن داغ بریزید (بسته به اندازه قابلمه شما - آنها را شلوغ نکنید!). هر طرف آنها را حدود 2 دقیقه سرخ کنید، تا زمانی که پف کرده و هر دو طرف طلایی شوند. برای انتقال دونات ها به سینی با حوله کاغذی، از یک کاردک یا قاشق سوراخ دار استفاده کنید. این کار را با دونات های باقیمانده تکرار کنید و اغلب به دماسنج توجه کنید. اگر روغن خیلی داغ شد حرارت را کم کنید یا برای مدت کوتاهی از روی اجاق بردارید و اگر خیلی سرد شد، سرخ کردن را تا زمانی که فرصتی برای گرم شدن دوباره پیدا کند، متوقف کنید.

بعد از اینکه همه دونات ها سرخ شدند، قبل از پر کردن، بگذارید کاملا خنک شوند.

برای درست کردن خامه قنادی وانیلی:

در یک کاسه متوسط، زرده تخم مرغ، تخم مرغ کامل، نشاسته ذرت و 1.75 اونس (1/4 فنجان) شکر گرانول را با هم مخلوط کنید. در یک قابلمه متوسط، شیر، 1.75 اونس (1/4 فنجان) شکر گرانول باقی مانده و نمک را با هم مخلوط کنید. شیر را روی شعله متوسط گرم کنید تا تازه شروع به جوشیدن کند. شروع به هم زدن مخلوط تخم مرغ کنید و در حین هم زدن، کمی شیر داغ داخل تخم مرغ ها بریزید. به هم زدن ادامه دهید تا نیمی از شیر را اضافه کنید. به هم زدن شیر روی بیاورید، سپس تخم مرغ ها را در حین هم زدن داخل مخلوط شیر بریزید.

تابه را روی شعله برگردانید و خامه را گرم کنید و مدام هم بزنید. از یک کاردک لاستیکی برای خراشیدن دوره ای کف تابه استفاده کنید تا نسوزد. بگذارید تا خامه قنادی غلیظ شود و به آرامی شروع به حباب زدن کند. سپس برای 1-2 دقیقه بیشتر بپزید. تابه را از روی حرارت بردارید و خمیر یا عصاره لوبیا وانیل و کره بدون نمک را با همزن بزنید.

خامه را از طریق یک صافی مشبک داخل کاسه ای بریزید. تا حدودی غلیظ خواهد بود، بنابراین از یک کاردک برای کمک به رفع آن استفاده کنید و هر توده تخم مرغی را که ایجاد شده است صاف کنید. یک لایه نایلون را مستقیماً روی خامه قنادی فشار دهید و بگذارید تا دمای اتاق خنک شود. بعد از اینکه در دمای اتاق قرار گرفت، آن را در یخچال قرار دهید تا سرد شود، حداقل 2 ساعت.

برای مونتاژ:

برای تهیه لعاب، پودر قند و 1/3 پیمانه شیر را با همزن بزنید. بافت را بررسی کنید: می خواهید لعاب آزادانه از لیسک جاری شود و به سرعت داخل کاسه بریزد، اما باید به اندازه ای غلیظ باشد که روی دونات ها را بپوشاند و بلافاصله از بین نرود یا از کناره ها خارج نشود. در صورت لزوم شیر بیشتری اضافه کنید تا بافتی که دوست دارید به دست آید. یک ورقه پخت را با یک توری سیمی بپوشانید.

یک دونات را در لعاب آغشته کنید، آن را بچرخانید تا دو طرف آن پوشش داده شود، سپس با استفاده از کاردک یا چنگال آن را از روی لعاب خارج کنید. آن را روی توری سیمی قرار دهید و اجازه دهید لعاب اضافی آن چکه کند. این کار را تا زمانی که همه دونات ها لعاب دار شوند، تکرار کنید. قبل از ادامه، اجازه دهید لعاب به مدت 10 دقیقه بماند.

خامه قنادی را در یک قیف قنادی قرار دهید که یک نوک گرد کوچک دارد—من از نوک شماره 10 با دهانه‌ای به عرض 1/4 اینچ استفاده کردم. نوک آن را در کناره یک دونات فرو کنید و قیف را فشار دهید تا دونات با خامه پر شود. هنگامی که احساس مقاومت کردید توقف کنید و به آرامی کیسه را بیرون بکشید. این کار را تکرار کنید تا همه دونات ها با خامه شیرینی پزی پر شود.

روی دونات ها را با یک لایه شکر دانه ریز بپاشید و آنها را با مشعل آشپزخانه روشن کنید تا شکر حباب بزند و رنگ کاراملی عمیقی به خود بگیرد.

اجازه دهید دونات ها خنک شوند و لایه کارامل حدود 5 دقیقه سفت شود سپس داخل آن را پر کنید.

یادداشت های دستور غذا

از آنجایی که خمیر پیراشکی نیاز به استراحت طولانی در یخچال دارد، توصیه می‌کنم این کار را به مدت دو روز انجام دهید: خمیر و خامه شیرینی را یک عصر درست کنید و صبح روز بعد می‌توانید دونات‌ها را گرد کنید، صاف کنید و سرخ کنید. آنها را پر و تمام کنید.

من به شدت توصیه می‌کنم از مشعل آشپزخانه (که مشعل بروله نیز نامیده می‌شود)

دستور تهیه دونات از کتاب آشپزی آرد نانوایی است .

روغن مورد استفاده برای سرخ کردن در محاسبات تغذیه لحاظ نشده است.
 
بالا