🪔تفاوت بین گاناش و فراستینگ و بهترین کاربردها برای هر کدام از آنها

اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,956
پسندها
22,639
امتیازها
113
مدال ها
6
PC270088 768x1024 1 701x935
در این مقاله از سایت وطن وی به تفاوت بین گاناش و فراستینگ و همچنین بهترین کاربردها آنها خواهیم پرداخت.
سپس به متداول ترین سوالاتی که برای گاناش در مقابل فراستینگ دریافت کرده ام پاسخ خواهیم داد.
گاناش چیست؟, فراستینگ چیست؟,
کاربرد های گاناش و فراستینگ کدام است؟,

Chocolate ganache  39fa32c

گاناش ترکیبی ساده از شکلات و خامه غلیظ است. از آن در بسیاری از دسرهای خوشمزه استفاده می شود و می توان آن را به صورت سس پرکننده، فراستینگ یا سس غوطه ور ساخت.
گاناش برای کیک، کاپ کیک، ترافل، دونات، میوه های غوطه ور استفاده می شود. گاناش فوق العاده همه کاره است و نانوایان در سراسر جهان آن را دوست دارند.

درست کردن آن ساده است و با هر نوع شکلاتی می توان آن را درست کرد. حتی می توانید گاناش را بدون خامه غلیظ یا با پودر کاکائو به جای شکلات درست کنید .

گاناش غنی، خامه ای و شیرین است. به خوبی نگه می دارد و ضخامت آن را می توان به راحتی مطابق با نیازهای دستور العمل های شما تنظیم کرد.
فراستینگ چیست؟
How to make cream cheese frosting 768x1152
فراستینگ به بسیاری از انواع تاپینگ های شیرین و خامه ای برای محصولات پخته شده اشاره دارد. برخی از محبوب‌ترین انواع فراستینگ عبارتند از: خامه‌ای ، خامه‌ای و پنیر خامه‌ای.

فراستینگ نیز از ابتدا ساده است و اغلب برای روی کیک، کاپ کیک و سایر محصولات پخته استفاده می شود.

آیسینگ اصطلاح دیگری است که اغلب به جای فراستینگ استفاده می شود.

تفاوت بین گاناش و فراستینگ چیست؟
گاناش مخلوطی غنی و خامه ای است که عمدتاً از شکلات و خامه فرم گرفته درست می شود، در حالی که فراستینگ می تواند به انواع مختلفی از تاپینگ های خوب پخته اشاره داشته باشد.

در حالی که گاناش را می توان به عنوان فراستینگ استفاده کرد، معمولاً به عنوان فراستینگ نامیده نمی شود و در عوض معمولاً فقط گاناش نامیده می شود.

راه های متعددی برای تهیه هر یک از این تاپینگ های پخت محبوب وجود دارد، اما گاناش معمولاً غنی تر از فراستینگ است.

سوالات متداول گاناش در مقابل فراستینگ
آیا گاناش بهتر از باترکریم است؟
نه گاناش و نه باترکریم "بهتر" نیستند. آنها هر دو طعم شیرین و خوشمزه ای را ارائه می دهند که برای پر کردن یا رویه کردن محصولات پخته شده عالی است.

آیا گاناش و فراستینگ یکی هستند؟
نه، گاناش یک مخلوط شکلاتی و خامه‌ای سنگین است، در حالی که فراستینگ می‌تواند به تعدادی از نسخه‌های مختلف از جمله باترکریم، فراستینگ پنیر خامه‌ای یا فراستینگ همزده اشاره داشته باشد.

آیا می توانید به جای گاناش از باترکریم استفاده کنید؟
برای اکثر دستور العمل ها می توان از کره خامه به جای گاناش استفاده کرد. به خاطر داشته باشید که بسیاری از باترکریم ها تراکم کمتری نسبت به گاناش دارند.

گاناش یا باترکریم کدام شیرین تر است؟
بستگی دارد. نوع شکلاتی که برای درست کردن گاناش استفاده می‌شود بر شیرینی آن تأثیر می‌گذارد، اما به طور کلی فراستینگ به دلیل مقدار شکر اضافه‌ای که دارد، شیرین‌تر از گاناش است.

تفاوت بین فراستینگ گاناش و باترکریم چیست؟
فراستینگ باترکریم به طور کلی شکلاتی نیست در حالی که گاناش است. فراستینگ باترکریم کمی شیرین تر از گاناش است، اما هر دوی آنها را می توان در دستور العمل های مشابه استفاده کرد
تفاوت بین گاناش و فاج فراستینگ چیست؟
فراستینگ فاج معمولا با پودر کاکائو، شیر، کره و پودر قند درست می شود در حالی که گاناش با شکلات و خامه غلیظ درست می شود.

فراستینگ فاج از گاناش شیرین تر است. آنها اغلب می توانند به جای یکدیگر استفاده شوند.

استفاده از باترکریم بهتر است یا گاناش؟
این تا حد زیادی به ترجیح شخصی شما بستگی دارد. هم باترکریم و هم گاناش رویه های فوق العاده ای برای کیک، کاپ کیک و موارد دیگر ایجاد می کنند.

نکته دیگر این است که چه موادی در دست دارید. اگر قبلاً گاناش درست نکرده اید، دستور العمل ساده گاناش شکلاتی من را ببینید .

آیا گاناش شکلات سفید شیرین تر از باترکریم است؟
گاناش شکلات سفید کمی کمتر از کرم خامه ای شیرین است.

آیا می توانید به جای کره از گاناش استفاده کنید؟
بله، تو میتونی. اکثر دستور العمل ها با گاناش یا باترکرم به خوبی کار می کنند.

آیا گاناش زده شده سفت می شود؟
گاناش زده شده با سرد شدن سفت می شود. برای نرم کردن یک گاناش سفت کافی است قبل از استفاده حدود ده دقیقه آن را در دمای اتاق بگذارید.

و در پایان
گاناش مخلوطی غنی و خامه ای است که عمدتاً از شکلات و خامه درست می شود. از آن در بسیاری از دسرهای خوشمزه استفاده می شود و می توان آن را به صورت سس پرکننده، فراستینگ یا سس غوطه ور ساخت.

درست کردن آن ساده است و با هر نوع شکلاتی می توان آن را درست کرد.

گاناش غنی، خامه ای و شیرین است. به خوبی نگه می دارد و ضخامت آن را می توان به راحتی مطابق با نیازهای دستور العمل های شما تنظیم کرد.

فراستینگ می تواند به معنای هر تعداد تاپینگ طعم دار باشد. این یک رویه بسیار همه کاره برای کیک، کیک و غیره است. کمی شیرین تر از گاناش است، بنابراین هنگام پخت دستور بعدی خود به آن توجه داشته باشید....
 
آخرین ویرایش:
بالا