🪔آنوبیس:یکی از شناخته شده ترین خدایان مصر باستان

  • نویسنده موضوع اعتصامی
  • تاریخ شروع
اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,437
پسندها
22,519
امتیازها
113
مدال ها
6
Anubis man jackal8948195162480847510

Anubis In Egyptian mythology
Tablet of people worshipping anubis 768x540
آنوبیس کیست؟ آنوبیس خدای مومیایی و مرگ در اساطیر مصر باستان است . او ارواح مردگان را به مقبره‌هایشان راهنمایی می‌کرد و از آنها در برابر ارواح شیطانی که تهدید می‌کردند بدن‌هایشان را بدزدند یا گوشتشان را بخورند، دفاع کرد.
آنوبیس خدایی با سر شغال بود که از مصریان مرده مراقبت می کرد و آنها را مومیایی می کرد تا بتوانند وارد زندگی پس از مرگ شوند.

قدیمی ترین ذکری از او در پادشاهی قدیم (حدود 2686-2181 قبل از میلاد) در متون هرمی نشان می دهد که او در وزن کردن قلب یک فرعون مرده کمک می کند و او بعداً در زمان پادشاهی میانه (2055-1650 قبل از میلاد) به ارباب دنیای زیرین تبدیل شد. موبدان معمولاً ماسک‌هایی استفاده می کردند که او را برای کارهایشان نشان می‌دهد.

در پادشاهی جدید (حدود 1550-1077 قبل از میلاد)، اوزیریس جایگزین آنوبیس به عنوان ارباب دنیای زیرین شد. او مسئول محافظت از مومیایی ها و هدایت روح در سفر تشییع جنازه آنها بود. او به عنوان خدای تولد دوباره، گاهی اوقات به عنوان خدای محافظ متوفی در نظر گرفته می شود که مومیایی او پس از تقدیس توسط طلسم هایی با مضمون آنوبیس در تابوت قرار می گیرد.

اصل و نسب
آنوبیس پسر نفتیس بود. او را شغال یا گاهی مردی با سر شغال نشان می دهند ، اما به جای خز، پوست انسان دارد. در واقع، کت سیاه آنوبیس مناسب طبیعت نیست، بلکه نمادین است. این نشان دهنده تغییر رنگ جسد پس از درمان آن در ناترون و آغشته شدن بسته بندی ها با یک ماده صمغی در هنگام مومیایی کردن است . بسته بندی های مومیایی آنوبیس اغلب در حال باز شدن از بدن او و پخش شدن بر روی زمین مانند مرگ خود به تصویر کشیده می شود. مصریان باستان آنوبیس را به عنوان خدای مرگ می شناختند. آنها بر این باور بودند که آنوبیس قدرت منحصر به فرد و قوی بر بدن و روح آنها در زندگی پس از مرگ دارد.

آنوبیس به چه معناست؟
نام او در زبان مصر باستان، «INPW» به معنای مومیایی‌کننده، بعداً در زبان یونانی به آنوبیس تبدیل شد که به معنای «خدای مومیایی‌سازی» است.

نام آنوبیس نیز برای رساندن معنای "کسی که در کوه خود است" ترجمه شده است. و بیایید به این موضوع متفاوت نگاه کنیم. می توان توجیه کرد که او را آنوبیس می نامیدند زیرا او همیشه مراقب کارهایی بود که باید با اجساد انجام شود و دفن شود. به احتمال زیاد، او تکامل یک خدای مصر باستان به نام "WEP WAWET" است که به معنای "بازکننده راه ها" است.

آیا آنوبیس خدای خوبی است؟
آنوبیس خدای مومیایی کردن و مومیایی کردن بود. او پس از مرگ از یک جسد محافظت می کرد تا از آن محافظت کند تا زمانی که بتواند وظایف مقدس خود را به عنوان مومیایی کننده انجام دهد. او اعضای بدن را بیرون می‌آورد، برای نگهداری آن‌ها را با کتانی می‌پیچید، بیرون را خشک می‌کرد و سپس آن‌ها را دوباره در داخل کنار هم قرار می‌داد. داستان های زیادی درباره شجره نامه او وجود دارد و همچنین اعتقاد بر این بود که او بر جهان اموات حکومت می کرد.

آنوبیس یکی از آن خدایان است که برای هزاران و هزاران سال وجود داشته است. او خدایی بود که همیشه وظیفه و مسئولیت خود را به عنوان مومیایی کننده بدون توجه به آنچه در جامعه یا جهان رخ می داد، حفظ می کرد. آنوبیس نشان دهنده ارزش هایی مانند صبر، وفاداری، فداکاری و بردباری است.

آنوبیس در جادو
خدای آنوبیس نقش مهمی در جادو دارد.

مثلا:

طلسم گره
گاهی نقش گره ها این است که تا زمان مناسب از اتفاقی مانند تولد فرزند جلوگیری کنند. گره گشایی از جادو

گره ها مرحله مهمی در مراسم خواهند بود. طناب های گره دار با آنوبیس پیوند خورده اند،

عشق S pells
جادوگر باید یک کاسه برنزی را که روی آن شکل آنوبیس حکاکی شده است، برداشته، آن را پر از آب کند و روی آب را با یک لایه روغن بپوشاند. مدیوم کودک این است که روی چهار آجر دراز بکشد و پارچه ای روی سرش بگذارد. شعبده باز یک لامپ در یک طرف کودک روشن می کند و یک سنبل در طرف دیگر. سپس او باید بخورهای عجیب و غریب بسوزاند و به طور مکرر به آنوبیس دعا بخواند.

طلسم در برابر چشم بد
آنوبیس خدایی بود که ممکن بود هم به نفع و هم علیه بشریت عمل کند

خدا آنوبیس در دوران مدرن تاکنون
با گذشت زمان، آنوبیس محبوبیت خود را با ظهور خدایان دیگر از دست داد. با این حال، هنوز افرادی در اطراف هستند که از قدرت های او قدردانی می کنند و به او احترام می گذارند. آنوبیس یک خدای شناخته شده در جهان است دین عصر جدید . اما بر خلاف دیگر خدایان، او گاهی اوقات مردم را در زندگی روزمره راهنمایی می کند. این افسانه چیزی است که پیروانش درباره او می گویند:

"آنوبیس نمایانگر عمیق‌ترین ذهن ما، ناظر خاموش روح ما است. او می‌تواند مانند یک مظاهر یا رویا به ما کمک کند که ممکن است تا روزها بعد از آن آگاه نباشیم."

نتیجه
برای قرن ها، مصریان باستان خدایی به نام آنوبیس را می پرستیدند. این خدا با مرگ و مومیایی همراه بود. اغلب به صورت مردی با سر یک حیوان (معمولاً یک شغال) به تصویر کشیده می شد. نظریه های مختلفی در مورد آنچه که این ممکن است نشان دهد وجود دارد. با این حال، اعتقاد بر این است که او به عنوان یک راهنما برای کسانی که مرده بودند عمل کرد تا به آنها کمک کند تا با موفقیت به مقصد زندگی پس از مرگ خود برسند. مردم علاوه بر شرکت در تشییع جنازه، در معابد او برای محافظت از بیماری یا جراحت در حین نبرد هدایایی می‌کردند. کلمه مصری برای پیشکش به «anupu» ترجمه می‌شود که به معنای چیزی است که شخص بدون پشیمانی از طرف شخص دیگری آن را واگذار کرده است. امروزه ما هنوز به هدایایی اشاره می‌کنیم که به‌عنوان قربانی به صورت رایگان ارائه می‌شوند.

برای جمع بندی

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدا آنوبیس هستید، در اینجا حقایق جالبی درباره او وجود دارد:

• او پسر ازیریس و ایسیس بود.
• او برادر هوروس بود.
• او با ماه ارتباط داشت.
• اعتقاد بر این بود که او می تواند آینده را ببیند.
• گفته می شد از مسافران محافظت می کرد.
• تصور می شد که او محافظ کودکان است.
• او حامی مومیایی کاران نیز بود.
• گاهی از او به عنوان «خدای سر شغال» یاد می شد.
 
اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,437
پسندها
22,519
امتیازها
113
مدال ها
6
@Q.T دلا جان بیا موضوعی که دوست داری
 
بالا