۹ باور در مورد موهای رنگ شده

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
رنگ كردن مو یكی از كارهای رایجی است كه برخی برای پوشاندن موهای سفید و عده‌ای برای تنوع و تغییر رنگ موها‌ی‌شان انجام می‌دهند درباره رنگ كردن مو نكاتی وجود دارد كه توجه به آنها مو را درخشان و زیبا و سلامت آن را حفظ می‌كند. مثل موضوع دیگر، درباره رنگ كردن مو هم باورهای درست و نادرستی وجود دارد كه برخی از آنها را در زیر می‌خوانید:


▪︎باور اول
هنگام رنگ كردن مو به رنگ طبیعی آن و رنگ پوست‌تان توجه كنید

این باور درست است. رنگ موی طبیعی خود را پایه قرار دهید و موی‌تان را كمی تیره‌تر یا روشن‌تر از آن رنگ كنید.

فراموش نكنید رنگ موی مناسب، شما را از آرایش زیاد بی‌نیاز می‌كند.


▪︎باور دوم
فقط موهای رنگ شده در معرض شكستن و موخوره هستند.

این باور نادرست است.

رنگ كردن موها، به خصوص اگر از مواد مناسب استفاده نشود، می‌تواند باعث خشك و شكننده شدن موها گردد؛ ولی ابزاری چون سشوار و اتوی مو در صورت حرارت زیاد، می‌توانند مو را خشك و شكننده كنند و باعث موخوره شوند. اشعه ماورای بنفش خورشید هم برای موها مضر است. به طور كلی موها چه رنگ شده و چه رنگ نشده در معرض خشك شدن و موخوره هستند و باید از آنها محافظت كرد.



▪︎باور سوم
پس از رنگ كردن مو استفاده از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده باعث درخشندگی آنها می‌شود و اثر نرم كنندگی دارد.

این باور درستی است.
استفاده از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده آنها را نرم و براق می‌كند. همچنین، برای اینكه موها حداقل آسیب را ببینند، بهتر است از فرآورده‌های فاقد آمونیاك استفاده كنید.


▪︎باور چهارم
آب كشی موهای بلوند با چای بابونه باعث كاهش زبری و درخشندگی آنها می‌شود.

چای بابونه نرم كننده مناسبی برای موهای رنگ شده می‌باشد كه به پوست سر آرامش و به موها نرمی و درخشندگی می‌بخشد. از چای بابونه برای موها به روش زیر استفاده كنید: دوبار در ماه یك فنجان بزرگ چای بابونه درست كرده و بگذارید كمی خنك شود. سپس موهای‌تان را مرطوب كنید و آن را به آرامی روی موها ریخته و ماساژ دهید. پس از 10 دقیقه موها را با آب بشویید.


▪︎باور پنجم
استفاده از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده هیچ مزیت خاصی ندارد.

این باور نادرست است. موهای رنگ شده به توجه خاصی نیاز دارند، شامپوهای مخصوص باعث می‌شوند رنگ موها در معرض آفتاب و شستشو دیرتر از بین رفته و كمرنگ شود.

هر بار كه موهای‌تان را می‌شویید، مقداری از رنگ آنها از بین می‌رود و تنها راه حفظ رنگ به مدت طولانی‌تر، استفاده از این شامپوهاست.


▪︎باور ششم
ابروهای‌تان را هم به رنگ موهای‌تان رنگ
كنید.

دلیلی ندارد كه رنگ موها و ابروهای‌تان دقیقا مثل هم باشد. این باور چندان درستی نیست . یك تفاوت ملایم بسیار خوب است می‌توانید با یك مواد ابرو آنها را روشن‌تر از موهای‌تان كنید.


▪︎باور هفتم
در خانه نمی‌توان موها را رنگ كرد

این طور نیست. شما می‌تواند هر چند وقت یكبار خودتان ریشه موهای‌تان را رنگ كنید. ابتدا موهای‌تان را به چند قسمت و هر قسمت را نیز به چند قسمت كوچك‌تر تقسیم كنید. به هر قسمت كوچك یك گیره بزنید تا با بخش‌های دیگر قاطی نشود. سپس رنگ مورد نظر را به ریشه‌ها بزنید. به این ترتیب، تعداد دفعات مراجعه شما به سالن آرایش كمتر خواهد شد.


▪︎باور هشتم
آفتاب تابستان رنگ‌ موها را می‌برد

درست است؛ ولی این فقط آفتاب تابستان نیست كه رنگ موها را می‌برد، بلكه در هر فصلی این اثر را دارد. نور آفتاب، همچنین موها را خشك و شكننده می‌كند. مصرف مكمل‌ ویتامین‌های A، C و E در محافظت از موها موثر است. از محصولی استفاده كنید كه بتوانید هر روز با آن موهای‌تان را مرطوب كنید و اثر حفاظت در برابر اشعه UV را داشته باشد.


▪︎باور نهم
موهای خشك و زیاد رنگ شده را نمی‌توان براق كرد.

این باور درستی نیست. اگر بخواهید، می‌توانید زندگی را به موهای‌تان كه مدت‌هاست رنگ شده برگردانید. از شامپوی مخصوص موهای خشك و آسیب‌دیده استفاده كنید تا حالت ارتجاعی موهای‌تان را كه ممكن است در اثر رنگ شدن زیاد از دست رفته باشد، بر‌گردد. برای اینكه موهای‌تان نرم و لطیف شوند، در حالتی كه مرطوب هستند، به آنها یك نرم كننده معمولی بزنید و برای نرمی بیشتر موها هفته‌ای یك بار پیش از حمام گرفتن، به موهای‌تان از ریشه تا نوك نرم كننده قوی بزنید سپس موهای‌تان را پشت سرتان گلوله كرده با گیره محكم كنید و بگذارید 30 دقیقه به این حالت بماند؛ بعد آنها را آبكشی كنید و شامپو بزنید. با این كار موهای‌تان براق و نرم و لطیف خواهند شد.
 
بالا