۶ فیلم جذاب برای تقویت زبان انگلیسی

  • نویسنده موضوع هلنم
  • تاریخ شروع
ه

هلنم

کاربر ارشد
تاریخ ثبت‌نام
5/12/22
نوشته‌ها
20,000
پسندها
2,843
امتیازها
113
مدال ها
11

۶ فیلم انگلیسی برای تقویت زبان | یادگیری زبان انگلیسی با فیلم​


شما هم فیلم دیدن را دوست دارید؟
کسی هست که دوست نداشته باشد؟
یکی از روش‌هایی که برای تقویت زبان انگلیسی توصیه می‌شود، تماشای فیلم‌های انگلیسی زبان است. ما هم قصد داریم در این مقاله تعدادی از بهترین فیلم‌های زبان اصلی برای یادگیری زبان انگلیسی را به شما معرفی کنیم. قبل از آن بیایید ببینیم اصلا چرا همه برای یادگیری زبان، تماشای فیلم را پیشنهاد می‌کنند؟!

فیلم انگلیسی برای تقویت زبان بزرگسالان، چرا باید برای یادگیری زبان فیلم‌ ببینیم؟

تماشای فیلم به زبان اصلی، نه‌تنها برای زبان انگلیسی، بلکه برای یادگرفتن سایر زبان‌ها نیز جواب می‌دهد. اگر فیلم‌هایی که انتخاب می‌کنید، در ژانرهای مختلف باشند قطعا کلمات پرکاربرد و اصطلاحات رایج زبان را در موقعیت‌های مختلف می‌شنوید. تماشای فیلم به تقویت مهارتListening کمک شایانی می‌کند. علاوه‌ بر آن اگر مصمم باشید و فیلم‌ها را تنها یک‌بار نبینید و تلاش کنید روی دیالوگ‌های رد و بدل شده تمرکز کنید تا سناریوی اصلی، به تدریج می‌توانیدSpeaking خود را نیز تقویت کنید.
  • بسیاری از ما کتاب‌های مختلف آموزش زبان و آموزش گرامر را کم و بیش دیده و خوانده‌ایم. اما بیایید با خودمان روراست باشیم، خواندن کتاب‌های مختلف و شرکت در کلاس‌ها زمان زیادی می‌طلبد و گاهی واقعا خسته‌کننده است. راه بهتری هم هست: فیلم می‌بینیم، سرگرم می‌شویم، زبان یاد می‌گیریم.
  • فیلم‌های انگلیسی زبان، برای زبان‌آموزان و به قصد آموزش زبان انگلیسی ساخته نشده‌اند؛ بلکه برای انگلیسی زبانان تولید شده‌اند. بنابراین دیالوگ‌هایی که بین کاراکترها رد‌و‌بدل می‌شود به واقعیت مکالمات روزمره‌ انگلیسی زبانان نزدیک‌تر است و از همه مهم‌تر مکالمات را با لهجه انگلیسی کاملا Native می‌شنوید.
فیلم انگلیسی ببینید زبان انگلیسی یاد بگیرید

  • زبانی که در فیلم‌ها استفاده می‌شود انگلیسی واقعی است، به این ترتیب با دیدن فیلم‌ها اصطلاحات رایج و محاوره‌ای زبان انگلیسی و کلمات پرکاربرد این زبان را می‌شنوید و نحوه استفاده از آنها را در جملات یاد می‌گیرید.
  • با تماشای فیلم‌ها علاوه بر آموزش زبان انگلیسی، با فرهنگ مردم آن کشور نیز آشنا می‌شوید. اگر روزی به آن کشور سفر کردید نه‌تنها می‌توانید انگلیسی صحبت کنید؛ بلکه مردم و فرهنگ آنجا را نیز می‌شناسید.
  • می‌توانید با دوستان خود درباره فیلم‌هایی که دیده‌اید صحبت کنید. فیلم‌ها همیشه برای افراد جذاب بوده‌اند. دفعه بعد که خواستید با دوستتان راجع به چیزی هیجان‌انگیز و جالب صحبت کنید، از آخرین فیلمی که دیده‌اید شروع کنید.

معرفی ۶ فیلم انگلیسی برای تقویت زبان،بهترین فیلم‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی

۱- یادگیری زبان انگلیسی با فیلم (۲۰۱۰) Social Network

یادگیری انگلیسی با فیلم Social Network

فیسبوک را که می‌شناسید؟ سازنده آن، مارک زاکربرگ را چطور؟ می‌دانید فیسبوک چطور به‌وجود آمد؟
فیلم Social Network تاریخچه به‌وجود آمدن فیسبوک و عطش مارک زاکربرگ را برای تغییر نحوه ارتباط آدم‌ها باهم، به زیبایی به تصویر کشیده است. فیلم نشان می‌دهد چطور زاکربرگ، دانشجوی دانشگاه هاروارد، به‌طور ناگهانی مشهور شده و به یکی از جوان‌ترین میلیاردرهای جهان تبدیل می‌شود. اما این اتفاق هزینه‌ زیادی هم برایش دارد. تمام دوستان و نزدیکانش دوست دارند که مارک شکست بخورد. در فیلم Social Network می‌بینیم که زاکربرگ از نظر مادی همه‌چیز دارد اما از لحاظ ارتباطی دارایی‌‌‌‌‌‌‌هایش بسیار ناچیز است.
Aaron Sorkin نویسنده این فیلم، به نوشتن دیالوگ‌های طبیعی و طنزنویسی شهرت دارد، پس نباید دور از انتظار باشد که سوشال نتورک، فیلمی جذاب و دیدنی از آب درآمده باشد. از آن گذشته، چون فیسبوک را می‌شناسید دنبال کردن خط داستان برایتان ساده‌تر است. در کنار آن با تماشای این فیلم لغات انگلیسی مرتبط با کامپیوتر، تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی را یاد خواهید گرفت.

۲- تقویت زبان انگلیسی با فیلم Hangover (2009)

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم hangover

چهار دوست چندروز قبل از مراسم ازدواج دوستشان برای مهمانی مجردی به لاس وگاس می‌روند. فیلم سرشار از ماجراجویی‌ها و اتفاقاتی است که برای این افراد پیش می‌آید.
اولین نکته درباره Hangover این است که این فیلم بسیار سرگرم‌کننده است و تصاویر جذابش به بیننده در فهم داستان کمک می‌کند و باعث می‌شود که به‌راحتی بتوانید دیالوگ‌های این فیلم را متوجه شوید. دیالوگ‌ها برگرفته از انگلیسی روزمره است بنابراین اگر قصد دارید که با اصطلاحات کاملا محاوره‌ای آشنا شوید، تماشای این فیلم را پیشنهاد می‌کنیم.

۳- یادگیری زبان انگلیسی با فیلم The Hunger Games (2012)

آموزش زبان انگلیسی با فیلم hunger games

داستان این فیلم در آینده و در کشوری به‌نام Panem شکل می‌گیرد. هرسال دو نفر به‌عنوان نماینده منطقه خود در مسابقات Hunger Games از طریق قرعه‌کشی انتخاب می‌شوند. شخصیت اصلی داستان، دختری ۱۶ساله به نام Katniss از منطقه ۱۲ است. فیلم نمایشگر تلاش‌های او برای پیروزی در هفتاد و چهارمین مسابقات Hunger Games است.
این فیلم یکی از فیلم‌های اصطلاحا ویژوال اکشن است، و هرکجا که دیالوگ‌ها را از دست دادید با استفاده از تصاویر می‌توانید متوجه اتفاقات شوید. البته دیالوگ‌های این فیلم پیچیده نیستند و برخلاف سایر فیلم‌های علمی-تخیلی (Sci-Fi)، فهم آن‌ها نسبتا ساده است. کاراکترها سریع صحبت نمی‌کنند و لهجه آن‌ها لهجه آمریکای شمالی است. بنابراین به‌سادگی می‌توانید بفهمید چه اتفاقی درحال رخ دادن است.
Hunger Games از آن فیلم‌هایی است که برای هر بیننده با هر سلیقه‌ای حرفی برای گفتن دارد: جنبه‌های عاشقانه، طنز و اکشن، تماما در یک فیلم!

۴- آموزش زبان انگلیسی با فیلم Cast Away (2000)

آموزش زبان انگلیسی با فیلم زبان اصلی cast away

Cast Away یک درام ماجراجویانه آمریکایی است که کاراکتر اصلی آن چاک (Tom Hanks) تحلیلگر سیستم است و باید برای حل مشکلات در Fedex به سراسر دنیا سفر کند. کریسمس امسال، چاک برای کار به مالزی فراخوانده می‌شود و مجبور می‌شود نامزدش کلی (Helen Hunt) را تنها بگذارد.
هواپیمای چاک با طوفان هولناکی مواجه می‌شود و جایی در اقیانوس آرام سقوط می‌کند. چاک موفق به فرار از هواپیما شده و روز بعد به یک جزیره متروکه می‌رسد. داستان فیلم درباره چاک و زنده ماندنش در جزیره است و حول توپی می‌گردد که چاک آن را ویلسون صدا می‌زند.
بیشتر دیالوگ‌هایی که در فیلم می‌شنوید، درواقع مونولوگ هستند(صحبت‌های یک نفر). هیچ مکالمه پیچیده‌ای بین شخصیت‌ها وجود ندارد. از آنجا که تام هنکس نقش اصلی فیلم، به شمرده و آرام صحبت کردن مشهور است، طبیعتا صحبت‌هایش برای زبان‌آموزان قابل فهم خواهد بود.

۵- فیلم انگلیسی زبان The Break-Up (2006)


یادگیری زبان انگلیسی با فیلم the break up

گری (Vince Vaughn) و بروک (Jennifer Aniston) در شیکاگو باهم ملاقات می‌کنند. آنها بلافاصله جذب یکدیگر می‌شوند. بروک شوخ‌طبعی گری را دوست دارد. آنها رابطه خود را شروع می‌کنند و خیلی زود یک آپارتمان مشترک می‌خرند. گری مجری تور اتوبوسرانی است و بروک یک گالری هنری را مدیریت می‌کند. پیشینه آنها بسیار متفاوت است و پس از زندگی مشترک می‌فهمند که علایق متفاوتی دارند.
این فیلم پر از اصطلاحات رایج و کلمات پرکاربرد انگلیسی است که در موقعیت‌های مختلف اجتماعی استفاده می‌شوند. همچنین به لطف سناریوی این فیلم، با اصطلاحات رایج در مکالمات بین دو پارتنر و البته مشاجرات آنها آشنا خواهید شد. مکالمات اصلا پیچیده نیستند و فهم آن‌ها برای زبان‌آموزان غیر انگلیسی زبان ساده است.

۶- تقویت زبان انگلیسی با فیلم The Prisoners (2013)

آموزش زبان انگلیسی با فیلم زبان اصلی prisoners

خودتان را برای یک فیلم هیجان‌انگیز آماده کنید. آنا دختربچه ۶ساله و دوستش در شب سال نو ناپدید می‌شوند. رئیس تحقیقات، کارآگاه لوکی (Jake Gyllenhaal) راننده (پل دانو) را دستگیر می‌کند، اما به دلیل کمبود شواهد، لوکی مجبور می‌شود تنها مظنون خود را آزاد کند. پدر آنا، کلر دوور (Hugh Jackman) می‌داند که زندگی دخترش در معرض خطر است و می‌فهمد که چاره‌ای ندارد جز اینکه امور را خودش به دست بگیرد.
سطح مکالماتی که در این فیلم رد و بدل می‌شوند بسیار ساده است. همچنین دیالوگ‌‌ها آرام و شمرده گفته می‌شوند. همین مسئله فهم آن را برای زبان‌آموزان سطح متوسط آسان کرده است
 
بالا