۵ اسفند/زادروز خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس است

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
جغرافیای فرهنگی ایرانیان طی قرون و اعصار دانشمندان و فرهیختگان بسیاری را در دل خود پرورش داده که یکی از این بزرگان خواجه نصیر الدین طوسی است. او از علمای بلامنازع قرن هفتم هجری است.

او معمار، متکلم، فقیه، ستاره‌شناس، اندیشمند، ریاضیدان و پزشک بزرگ ایرانی بود که به افتخار تلاش های او ، پنجم اسفندماه را روز مهندس نام گذاری کرده اند.

پنجم اسفند زادروز خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس است. مهندسی از رشته‌هایی است که بر حوزه‌های گوناگون از جمله پزشکی و فناوری اثر دارد و جوامع را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در واقع مهندسان طراحان تمدن های بشری محسوب می شوند که با نبوغ و خلق تکنولوژی آرامش و آسایش را به جامعه بشری هدیه می کنند.

جهان در حال تغییر است و مهندسان کسانی هستند که نقش بسزایی در این تغییر بر عهده دارند. بیشتر خدمات و تولیدات جهان امروز، عناصری از مهندسی را در بر دارند که راه را برای آن‌ها هموار می‌کنند تا زندگی مردم را تحت تاثیر قرار دهند. مهندسان باید خلاق، کنجکاو و کارآمد باشند تا بتوانند جهان در حال تغییر را تحت کنترل درآورند.

طیف گسترده رشته‌های زیرمجموعه مهندسی به این معناست که حتما بخشی وجود خواهد داشت که از نظر دانشجو جذاب باشد. دانشجو به هر رشته‌ای اعم از مهندسی عمران، برق، شیمی یا مهندسی مکانیک علاقه داشته باشد، می‌تواند جایی برای خود پیدا کند.

در جهان پیشرفته فناوری، به مهندسان نیاز داریم تا ایده‌ها را به واقعیت تبدیل کنیم. مهندسان با استفاده از اصول ریاضیات و علوم، راه حل‌هایی را برای بزرگترین مشکلات فنی جهان ارائه می‌دهند.

مهندسان می‌توانند کار‌های گوناگونی از ساختن پل‌های جدید گرفته تا ساختن پریز‌های برق، کار کردن روی جلوه‌های ویژه فیلم‌های پرفروش یا آزمایش هواپیما‌ها و محصولات حوزه هوافضا را انجام دهند.

کار‌های مهندسان، حد و مرز ندارد، اما همه این افراد برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش می‌کنند؛ ساختن یک جهان پایدار. هر آن چه که مهندسان قصد دارند به واسطه دانش خود به آن برسند، با آن چه که زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد، قابل مقایسه نیست.

می‌توان گفت که مهندسان، جهانی را که ما در آن زندگی می‌کنیم، به طور کامل تغییر می‌دهند و بر عناصر گوناگون آن از جمله خانه‌ها، پل‌ها، سفر فضایی، خودرو‌ها و فناوری اطلاعات اثر می‌گذارند. ایده‌های نوین، قلب کار‌هایی هستند که مهندسان انجام می‌دهند. آن‌ها دانش خود را به کار می‌گیرند تا جنبه‌های جدید و هیجان‌انگیزی بیافرینند و هر مشکلی را که ممکن است به وجود بیاید، حل کنند.

Mohandesi photokade com 3
 
بالا