۲۰هنرمندی‌که دست‌کم ۵سال است‌ عطای تلویزیون را به‌لقایش بخشیده‌اند

  • نویسنده موضوع Nazbanoo
  • تاریخ شروع
Nazbanoo

Nazbanoo

کاربر شهروند
Female
تاریخ ثبت‌نام
1/10/22
نوشته‌ها
1,134
پسندها
1,978
امتیازها
113
مدال ها
4
جنسیت

از پرویز پرستویی تا فاطمه معتمدآریا

۲۰هنرمندی‌که دست‌کم ۵سال است‌ عطای تلویزیون را به‌لقایش بخشیده‌اند

۲۰هنرمندی‌که دست‌کم ۵سال است‌ عطای تلویزیون را به‌لقایش بخشیده‌اند

در سال‌های گذشته هنرمندان زیادی همکاری خود را با تلویزیون قطع کردند و به سمت شبکه نمایش خانگی رفتند و عمده فعالیت خود را آن‌جا یا در سینما دنبال می‌کنند. پرویز پرستویی، پریناز ایزدیار، جواد عزتی، لیلا حاتمی، پارسا پیروزفر و سحر دولتشاهی تنها تعدادی از این هنرمندان هستند.
راحله کرمی: این روزها دیگر کمتر هنرمندی علاقه دارد که فقط در تلویزیون فعالیت کند، دلایل آن هم زیاد است. بودجه کم، کیفیت پایین، محدودیت بالا و اعمال‌نظرهای سلیقه‌ای باعث شده تا هنرمندان بیش از پیش به استقبال سینما و شبکه نمایش خانگی بروند. این موج مهاجرت زمانی بیش‌تر به چشم آمد که ایرج طهماسب به جای آن‌که «کلاه قرمزی» را برای تلویزیون بسازد، «مهمونی» را برای شبکه نمایش خانگی ساخت، یا مرضیه برومند برای نمایش «کلیله و دمنه» مستقیم رفت سراغ شبکه نمایش خانگی.
در حال حاضر هنرمندان زیادی هستند که دست‌کم بیش از پنج سال است با تلویزیون همکاری نکرده‌اند. نه این که خودشان را کنار کشیده باشند یا نخواهند دیگر در عرصه هنر فعالیت کنند، فقط دیگر با تلویزیون همکاری نمی‌کنند تعدادی از این هنرمندان در قالب کارگردان وارد سینما و شبکه نمایش خانگی شدند و بقیه نیز در همان قالب بازیگر به کار خود ادامه می‌دهند، هنرمندانی که سالیان سال در تلویزیون حضور داشتند، حالا شبکه نمایش خانگی و سینما را به تلویزیون ترجیح می‌دهند و حتی اگر کلاهشان هم در سازمان صداوسیما بیفتد، دیگر سراغش نمی‌روند.
چرا این اتفاق رخ می‌دهد؟ چون مدیران تلویزیون می‌گویند نوبت ماست و با کسی شوخی و تعارف ندارند! البته نکته اساسی ماجرا اینجاست که حدود هشت ماه پیش، شبکه نمایش خانگی هم زیر نظر ساترا قرار گرفت و احتمالا قرار است همان اتفاقی که به مرور زمان سر تلویزیون آوردند، سر شبکه نمایش خانگی بیاورند.
در جدول زیر، نام ۲۰ بازیگر به ترتیب حروف الفبا نوشته شده که یا فعالیت پررنگی در تلویزیون داشتند، یا کار خود را با تلویزیون شروع کردند، اما حالا بیش از پنج سال است که پا به تلویزیون نگذاشتند و عمده فعالیت خود را در سینما و شبکه نمایش خانگی دنبال می‌کنند.

۱_ امیر حسین آرمان
۲_ امیر آقایی
۳_ پریناز ایزد بار
۴_ مهدی پاکدل
۵_ پرويز پرستویی
۶_ پارسا پیروزفر
۷_امیر جعفری
۸_امین تارخ
۹_ لیلا حاتمی
۱۰_ سید شهاب الدین حسینی
۱۱_ مریلا زارعی
۱۲_ سحر دولتشاهی
۱۳_ هومن سیدی
۱۴_ جواد عزتی
۱۵_ رضا عطاران
۱۶_ حمید فرخ نژاد
۱۷_ محمد رضا فروتن
۱۸_ باران کوثری
۱۹_فاطمه معتمد آریا
۲۰_ یکتا ناصر
 
بالا