۱۱ گزینه غذایی مناسب برای کودکان بیش فعال

  • نویسنده موضوع angel
  • تاریخ شروع
angel

angel

کاربر نمونه
Ms
تاریخ ثبت‌نام
12/10/22
نوشته‌ها
954
پسندها
3,478
امتیازها
93
مدال ها
5
جنسیت
خانم👩
5815159


پنیر بز: پنیر یک منبع سرشار از پروتئین است. در این میان بسیاری از کودکان بیش فعال به شیر گاو و لاکتوز موجود در آن حساسیت دارند چون آغازگر علائم بیش فعالی است. اگر شما به وجود آلرژی به شیر گاو در کودک‌تان شک دارید، سعی کنید پنیر بز را برای بهبود تمرکز و بهبود اثر داروهای بیش فعالی به او بدهید.
_ گلابی: خواصش بسیار شبیه سیب است و منبع خوبی از کربوهیدرات‌های پیچیده محسوب می‌شود. مصرف گلابی هم به خواب خوب شبانه در مبتلایان به بیش فعالی کمک می‌کند.
_ ماهی تن: سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که به طور قابل توجهی علائم بیش فعالی را در بسیاری از کودکان کاهش می‌دهد. ماهی تن را به صورت ساندویچ یا سالاد ماکارونی به رژیم غذایی کودک‌تان اضافه کنید.
_ تخم مرغ: منبع بزرگ پروتئین برای کنترل علائم بیش فعالی است. بسیار شبیه به پنیر، تخم مرغ باعث بهبود تمرکز و بهبود تاثیر داروهای بیش فعالی می‌شود.
_ آجیل: مشابه ماهی تن، منبع بزرگ اسیدهای چرب امگا ۳ برای مدیریت هرچه بهتر علائم بیش فعالی است.
_ کلم: کلم حاوی سولفورافان است که برای رشد سلول‌های مغزی اهمیت دارد. به طور ویژه، کلم قرمز حاوی مقادیر کمی قند، فیبر بالا و غنی از فولات و ویتامین ب ۶ است که به تنظیم خلق و خو، حافظه و تمرکز کمک می‌کند.
_ پرتقال: نوشیدن یک لیوان آب پرتقال کاملا طبیعی یک روش عالی برای اضافه کردن کربوهیدرات‌های پیچیده به رژیم غذایی کودکان بیش فعال است که به بهبود خواب کودک کمک می‌کند و منبع عالی از ویتامین ث نیز محسوب می‌شود.
_ غلات سبوس‌دار: غلات سبوس‌دار را فراموش نکنید، فیبر موجود در غلات سبوس‌دار به پاک سازی عروق مغز و قلب کمک می‌کند. سعی کنید نان‌های سبوس دار در رژیم غذایی کودکان بگنجانید.
_ دارچین و زردچوبه: این دو ادویه به رشد سلول‌های مغزی کمک می‌کنند و در حفاظت از آنها نقش دارند. فراموش نکنید که هر ماده غذایی که برای مغز مفید است می تواند علائم بیش فعالی را بهبود بخشد.
_ لوبیا: بسیار شبیه به پنیر و تخم مرغ یک منبع بزرگ از پروتئین محسوب می‌شود، اما به طور کلی نمی‌توانیم بگوییم مصرف چقدر از آن برای مبتلایان به بیش فعالی ضروری است. حتی تعداد انگشت شماری از لوبیا و مصرف آن در روز توسط کودکان یک راه طولانی برای کنترل علائم بیش فعالی است.


سیب: کربوهیدرات‌های پیچیده از قبیل سبزیجات و برخی از میوه‌ها مثل سیب برای کودکان بیش فعال بسیار توصیه می‌شوند. اگر کودک شما بیش فعال است، با خوردن کربوهیدرات‌های پیچیده در هنگام شب، خواب بهتری را تجربه خواهد کرد
 
  • گل
واکنش‌ها[ی پسندها]: ثمین
بالا