۱۱ ماسک خانگی طبیعی برای صورت

  • نویسنده موضوع فاطیما
  • تاریخ شروع
فاطیما

فاطیما

قوی تر از دیروز♡
Female
تاریخ ثبت‌نام
12/11/22
نوشته‌ها
1,216
پسندها
2,308
امتیازها
113
جنسیت
انواع ماسک جوش شیرین
ماسک‌های خانگی می‌توانند ساده‌ترین راه برای مراقبت از پوستتان باشند و نقش تقویت‌کننده و درمانگر برای مشکلات پوستی شما را داشته باشند.

ماسک جوش شیرین و ماست
دو قاشق جوش شیرین را با دو قاشق ماست ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شما خمیری شود. ماسک را روی صورتتان بزنید و اجازه دهید مواد ماسک حدودا ۳۰ دقیقه روی پوستتان بماند.

بعد از گذشت زمان مورد نظر پوستتان را با آب سرد یا آب ولرم بشویید و مواد ماسک را کاملا از روی پوستتان پاک کنید و بعد صورت تان را خشک کنید. این ماسک برای درمان جوش و پاکسازی پوست مفید است.

ماسک جوش شیرین و شیر
دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک چهارم فنجان شیر ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید ۲۵ دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید. این ماسک برای از بین بردن چین و چروک مفید است.

ماسک جوش شیرین و نشاسته
یک قاشق چای‌خوری نشاسته را با یک قاشق غذا‌خوری جوش شیرین مخلوط کنید، سپس مقداری آب به آن اضافه کنید تا به صورت خمیری تبدیل شود.

آن را در تمام پوست پخش کرده و پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آن را با آب شستشو دهید. این ماسک برای درمان آکنه و جوش موثر است و همچنین برای پوست های آسیب دیده نیز بسیار مناسب است.
ماسک جوش شیرین و گلاب
سه قاشق غذاخوری گلاب را با یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین ترکیب کنید و بعد از اینکه به حالت خمیری درآمد، به صورت یک نواخت در همه‌جای صورت به جز دور چشم‌ها پخش کنید.

بعد از ۱۰ دقیقه با آب ولرم صورت را شستشو دهید و بعد از خشک شدن پوست، صورت را با کمی کرم مرطوب کننده چرب کنید.
گلاب دارای آنتی اکسیدان است و باعث می‌شود که ترمیم کننده بسیار خوبی باشد. با توجه به خواص گلاب و جوش شیرین؛ ترکیب گلاب با جوش‌شیرین یک ماسک بسیار مناسب است که به شادابی و طراوت پوست بسیار کمک می‌کند و می‌توان گفت که نوعی ماسک جوان کننده است.
ماسک جوش شیرین و عسل
دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق چای خوری پودر دارچین و مقداری آب یک لیمو ترش تازه و پنج قاشق غذا خوری عسل طبیعی با هم ترکیب کنید و بر روی پوست صورت قرار دهید و چند دقیقه ماساژ دهید، بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد خوب بشویید.
این ماسک برای پوست‌های خشک بسیار مناسب است و بعد از استفاده آن پوست بسیار لطیف و روشن می‌شود.
ماسک جوش شیرین و آبلیمو
یک قاشق چایخوری آبلیمو، دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یکدیگر مخلوط کنید و به هم زدن ادامه دهید تا خمیری آبکی به رنگ زرد کم رنگ به دست آید.

این ماسک را بر روی قسمت‌های چرب و دارای جوش قرار دهید. توجه داشته باشید اگر احساس سوزش داشتید، پوست را سریع بشویید.

این ماسک را بیشتر از ۱۵ دقیقه روی صورت قرار ندهید تا از قرمزی پوست جلوگیری شود. با استفاده از یک حوله مرطوب و گرم، ماسک را از روی صورت پاک کنید. این کار برای درمان جوش و از بین بردن جای آن مفید است و رنگ پوست شما را یک دست و درخشان می‌کند.

ماسک جوش شیرین برای لک صورت
یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با یک قاشق غذاخوری روغن کرچک ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

ماسک جوش شیرین برای پوست چرب
دو قاشق چای خوری پودر جوش شیرین را با یک سفیده تخم مرغ ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید تا خشک شود و سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک جوش شیرین برای روشن شدن پوست
دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه و سه قاشق چای خوری آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

ماسک جوش شیرین برای جوش
دو قاشق غذاخوری پودر جوش شیرین را با دو قاشق غذاخوری آب ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

برای درمان جای جوش نیز یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید ۵ دقیقه بماند و سپس با آب سرد شویید. این ماسک را ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.
در استفاده از ماسک جوش شیرین بهتر است که ۱ یا ۲ بار در هفته از آن استفاده شود؛ چرا که زیاده‌روی در مصرف ماسک های جوش شیرین می تواند خشکی پوست را تشدید کند، چین و چروک پوست صورت را نیز افزایش دهد و باعث تحریک و التهاب پوست شده و منجر به حساسیت نسبت به نور خورشید می‌شود. بنابراین در استفاده از این نوع ماسک‌ها بسیار دقت کنید.
 
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: مانا
بالا