کدام خوردنی ها باعث توقف ریزش مو می شوند؟

  • نویسنده موضوع شادی
  • تاریخ شروع
شادی

شادی

کاربر نمونه
Female
تاریخ ثبت‌نام
3/10/22
نوشته‌ها
653
پسندها
1,621
امتیازها
94
مدال ها
5
جنسیت

اگر با ریزش موی بیشتر از ۱۰۰ تار در روز مواجه شدید دچار ریزش مو هستید،تغذیه ی مناسب نقش موثری در جلوگیری از ریزش مو دارد،در ادامه تغذیه ی مناسب برای جلوگیری از ریزش مو را به شما می گوییم.








  • تأمین آهن مورد نیاز بدن: یکی از مهم‌ترین مواد معدنی مورد نیاز بدن بخصوص مو آهن است که کمبود آن می‌تواند منجر به کم‌خونی و ضعیف شدن فولیکول‌های مو شود که درنهایت ریزش شدید مو را به همراه دارد. استفاده دائم از مواد غذایی حاوی آهن بهترین روش برای جلوگیری از ریزش مو است. از مهم‌ترین منابع غذایی حاوی آهن می‌توان به گوشت قرمز، اسفناج، کلم، کلم بروکلی، مرغ و ماهی اشاره کرد.
  • پروتئین کافی دریافت کنید: ازآنجایی‌که خشکی و ضعیف شدن فولیکول مو از اصلی‌ترین دلایل ریزش مو محسوب می‌شوند. از طرفی پروتئین نقش مؤثری در افزایش مقاومت و استحکام موها دارد. بنابراین با مصرف پروتئین آمینواسید کافی می‌توانید تا حد قابل‌توجهی از ریزش موها جلوگیری کنید. مواد غذایی متنوعی وجود دارند که سرشار از پروتئین هستند و قرار دادن آن‌ها در رژیم غذایی روزانه می‌تواند به تأمین پروتئین مورد نیاز بدن شما کمک کند. از مهم‌ترین منابع پروتئین می‌توان به غذاهای دریایی، شیر، پنیر، مرغ، بوقلمون، تخم‌مرغ، ماست، کلم بروکلی، کینوا، آجیل، برنج قهوه‌ای، عدس، سویا، لوبیا، نان کامل، کره بادام‌زمینی و گوشت کم‌چرب اشاره کرد.
  • بیوتین را جدی بگیرید: اگر به دنبال جلوگیری از ریزش مو هستید، حتماً مصرف بیوتین را جدی بگیرید. بیوتین نوعی ویتامین محلول در آب است که نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت موهای شما دارد؛ بنابراین کمبود آن در بدن می‌تواند منجر به ریزش شدید مو شود. این ویتامین بسیار ضروری برای تقویت و رشد موها را می‌توانید از طریق بسیاری از مواد غذایی دریافت کنید. از مهم‌ترین منابع بیوتین می‌توان به جگر، سفیده تخم‌مرغ، غلات کامل، آرد سویا و گردو اشاره کرد

  • امگا 3 را در رژیم غذایی خود جای دهید: از دیگر مواد معدنی مورد نیاز برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت آن‌ها، امگا 3 است که می‌تواند از شکنندگی و خشکی مو جلوگیری کند. از طرفی رطوبت موها را حفظ کرده و فولیکول‌ها را نیز تقویت می‌کند. این ماده معدنی را می‌توانید از طریق غذاهای دریایی، آجیل، گردو، تخمه‌کدو، دانه‌های کتان و انواع ماهی دریافت کنید.

  • ویتامین c را فراموش نکنید: از دیگر ویتامین‌های ضروری برای حفظ سلامت موها، ویتامین سی است. که می‌تواند به جذب بیشتر آهن کمک کند. از طرفی با تقویت مویرگ‌های سر، ریشه مو را قوی می‌سازد و از ریزش آن‌ها جلوگیری می‌کند. از منابع ویتامین c می‌توان به انواع کلم، مرکبات، سیب‌زمینی پخته، گوجه، توت‌فرنگی و بلوبری اشاره کرد.

  • زینک را از یاد نبرید: زینک نیز از دیگر مواد ضروری و مغذی مو است که می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند؛ بنابراین بهتر است از منابع غنی زینک مانند غلات در رژیم غذایی خود استفاده کنید

 
آخرین ویرایش:
بالا