کتاب "آرامش" نوشته ی آلن دوباتن

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
توانایی آرام ماندن ازجمله مهارت‌های بسیار مهم در زندگی است که بسیار نادیده گرفته شده است. بدترین تصمیمات را هنگامی می‌گیریم که آرامشمان را ازدست‌داده‌ایم یا دچار اضطراب و آشفتگی شده‌ایم. قرار نیست با تنفس عمیق یا نوشیدن دم‌نوش به آرامش برسیم، بلکه باید در موردش فکر کنیم.

کتاب آرامش نوشته‌ی آلن دوباتن، اثری مصور از مجموعه‌ی «مدرسه‌ی زندگی» است که به طور نظام‌مند به طیفی از مسائلی که سرچشمه‌ی اضطراب‌ها، خشم‌ها و عصبانیت‌های شما هستند، می‌پردازد.

آلن دوباتن (Alain de Botton) با پرداختن به طیفی از جدی‌ترین معضلات که نتیجه فقدان خودشناسی، همدلی و ارتباط است در کتاب آرامش (Calm) به شکافتن علت‌ها و محتوای مشکلات گوش می‌سپارد تا به واسطه‌ی درک صبورانه و ارزشمندی که از زوایای نامناسب ذهنتان حاصل می‌کند، به شرایطی سراسر آرامش دست یابید.

آرامش برای همه جذابیتی عمیق و طبیعی دارد. اکثر شما آرزو دارید صبورتر، متین‌تر و آسوده‌تر باشید و بتوانید در کمال آرامش و شوخ‌طبعی با شکست‌ها و ناراحتی‌های زندگی روبه‌رو شوید.

اما چندان نمی‌دانید چطور به آرامش برسید و از این جهت در ابتدای راه هستید. اضطراب در روزها و شب‌های شما رخنه کرده است و تقریباً همیشه در پس‌زمینه‌ی زندگی‌تان حضور دارد. چه بسا در همین لحظه هم اضطراب داشته باشید.


برشی کوتاه از کتاب:

‍مؤدب بودن مانع این نیست که
عصبانی یا ناراحت یا آزرده خاطر باشیم.

بلکه کاری که ادب انجام می‌دهد
این است که بیانِ احساس را
به تاخیر بیندازد.
ادب، مانع قضاوت زودهنگام می‌شود...!

Fb25a95c ac8b 4738 b055 7b966acfd645


 
  • بوس چشمکی
واکنش‌ها[ی پسندها]: sahar♡
بالا