کادوی شب یلدا برای عروس.. 🦋

  • نویسنده موضوع sahar♡
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 2
  • بازدیدها 76
  • برچسب‌ها
    نی نی سایت
sahar♡

sahar♡

ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
18/10/22
نوشته‌ها
8,559
پسندها
19,200
امتیازها
113
مدال ها
18
ایرانیان از دیرباز آخر پاییز و اول زمستان را شب زایش مهر یا زایش خورشید می‌خواندند و بلندترین شب سال را جشن می گرفتند. یلدا پر از رسم و رسوم زیبا و سنتی است. یکی از رسوم زیبا و نمادین شب یلدا، رسم کادو برای عروس است، بسیاری از خانواده ها برای خوشامدگویی و ابراز خرسندی و علاقه به عروس خانم هدایایی را به مناسبت اولین شب یلدا به او هدیه می‌دهند.

طلا​

طلا معمولا یکی از هدایایی است که برای عروس خانم ها در شب یلدای سال اول ازدواجشان می برند. خانواده داماد با توجه به بودجه و توانایی مالی خود و همچنین توجه به سلیقه عروس خانم می توانند به او سکه، نیم یا ربع سکه، گوشواره، دستبند، گردنبند، النگو و... هدیه کنند

لباس🦋​

یکی از هدایای متداول شب یلدا برای عروس خانم ها لباس های زمستانی و گرم شامل بلوزهای بافتنی و پالتو و... می باشد. بسیاری از افراد این لباس ها را به صورت زیبایی تزئین کرده و به عروس خانم هدیه می دهند.

کفش🦋
در کنار هدیای مختلف برای عروس خانم کفش هم دیده می شود. اغلب افراد کفش های زمستانی و گرم مثل بوت و نیم‌بوت را برای شب چله در نظر می گیرند.

پارچه🦋
هدایای شب یلدا متنوع بوده و به سلیقه و بودجه هر فرد بستگی دارد. خانواده داماد می توانند در کنار هدایا پارچه برای دوخت لباس مجلسی، چادر و... را نیز به عروس خانم هدیه کنند.
 
sahar♡

sahar♡

ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
18/10/22
نوشته‌ها
8,559
پسندها
19,200
امتیازها
113
مدال ها
18

هدیه نقدی🦋​

برخی از خانواده ها ترجیح می دهند که به جای طلا و... هدیه نقدی به عروسشان بدهند تا او بتواند مطابق سلیقه خود چیزی را که دوست دارد، بخرد. دادن کارت هدیه بانکی به عنوان کادو شکل ظاهری قشنگ‌تر و جذابیت بالاتری نسبت به دادن وجه نقد برای کادو دارد.

شیرینی و کیک🦋
علاوه بر کادو ها شیرینی یا کیک نیز پای ثابت این مراسم است. شما می توانید یک کیک با تم یلدایی را در کنار هدایای خود قرار داده و برای عروس خانم ببرید.

آجیل و میوه🦋
معمولا بردن آجیل و میوه‌ هایی مانند هندوانه، انار، لبو، آناناس، کدوتنبل، موز و …در کنار دیگر هدایا جزو رسوم شب چله‌ای عروس است. سبد میوه را تزئین کنید، این کار نشان دهنده سلیقه شما بوده و این را می رساند که شما برای عروس خانم احترام قائلید.
 
sahar♡

sahar♡

ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
18/10/22
نوشته‌ها
8,559
پسندها
19,200
امتیازها
113
مدال ها
18

گل​

دسته گلها و گلهای شاخه ای تقریباً برای هر مناسبتی هدیه خوبی هستند.شما می توانید جعبه‌های حاوی طلا، در یک سبد گل قرار دهید و به عروس خانم هدیه کنید.

شب یلدا برای داماد چی میبرن؟​

چندان متداول نیست که شب یلدا به داماد هدیه داده شود ولی گاهی اوقات خانواده عروس به داماد هم به عنوان پیشکش، لباس زمستانی، ساعت، طلا و... می‌دهند.

خانواده عروس به عنوان میزبان میوه های مرسوم این شب، آجیل، شیرینی و تنقلات و گاهی شام تهیه کرده و از خانواده داماد پذیرایی می کنند. همچنین خانواده ی عروس می‌توانند با تهیه کردن گیفت ها یا هدیه های کوچک و تقدیم آنها به مهمانان دیگر، این شب را به یاد ماندنی تر کنند.

نکته بسیار مهم

قدیمی ها رسم شب چله‌ای را ساده برگزار می کردند و این مراسم تنها برای گذراندن اوقاتی شاد بین خانواده تازه عروس و تازه داماد و آشنایی هر چه بیشتر خانواده‌ها بوده است. این رسم زیبا نباید موجب کدورت گردد و فراموش نکنید که خرید و تزیین این هدیه‌ها نباید به بستری برای چشم و هم‌چشمی و ایجاد سوء تفاهم و دلخوری تبدیل شود.

هدایایی که عنوان نموده ایم، بر اساس رسم و رسوم اکثریت است اما ممکن است برخی از این هدایا در شهرهای مختلف رسم نباشد پس بستگی به رسم و رسوم و بودجه شما دارد که چه هدایایی برای عروس خانمتان ببرید. هدایای یلدایی عروس جنبه ی تشریفاتی دارد و اگر خانواده ای شرایط انجام این تشریفات را ندارد نباید موجب دلخوری خانواده ی عروس شود. در آخر فراموش نکنید که هدف اصلی این سنت شادی و کنارهم بودن است.
 
بالا