چگونه همسر خوبی باشیم

  • نویسنده موضوع آفتابگردان
  • تاریخ شروع
آفتابگردان

آفتابگردان

آفتابِ من بتاب
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
1,779
پسندها
3,827
امتیازها
113
مدال ها
3
- با احترام با او رفتار کنید. اگر از دیگران انتظار رفتار محترمانه ای داریم، باید خودمان هم در مقابل به آنها احترام بگذاریم. همه ما این جمله را شنیده ایم که “احترام بگذار تا به تو احترام گذاشته شود”. احترام را می توان در نحوه صحبت و رفتار منعکس کرد. همیشه با همسرتان با لحن محبت آمیز و عاشقانه صحبت کنید و از خشن و تند حرف زدن بپرهیزید. یک همسر خوب کسی است که به شوهرش احترام می گذارد، هیچ وقت او را تحت فشار قرار نمی دهد، همسرش را تحقیر و سرکوب نمی کند و به او آسیبی نمی زند.


بهتر است قبل از حرف زدن به کلماتی که قرار است بر زبان بیاورید خوب فکر کنید چون وقتی این کلمات از دهان خارج شوند دیگر به هیچ وجه نمی توان آنها را پس گرفت. همسران خوب با شوهرشان چه در جمع و چه در خانه با احترام و محبت رفتار می کنند.
با او ارتباط برقرار کنید. کلید اصلی یک ازدواج خوب و موفق ارتباط برقرار کردن با یکدیگر است. هیچ چیزی را از همسرتان پنهان نکنید و اسرارتان را با او در میان بگذارید. صادق باشید. هر روز وقت بگذارید تا با هم تنها شوید و صحبت کنید؛ حتی اگر فقط نیم ساعت باشد. اگر اجازه بدهید مسائل به حال خودشان رها شوند و احساس کنید که نمی توانید چیزی را با همسرتان به اشتراک بگذارید، زندگی زناشویی تان با مشکل مواجه می شود.

شنونده خوبی باشید. ممکن است کلی حرف برای گفتن داشته باشید ولی بهتر است اول اجازه بدهید همسرتان صحبت کند. وقتی همسرتان از سر کار به منزل می آید او را با شکایت کردن و گفتن مشکلات محاصره نکنید، این کار اصلا خوشامد گویی خوبی نیست! داشتن ارتباط خوب و صحیح به ایجاد اعتماد و تقویت روابطتان هم کمک می کند. زن و شوهر یک تیم هستند و بدون هم کامل نمی شوند. هیچ وقت بدون مشورت با همسرتان برای مسائل بزرگ و اصلی خانواده تصمیم گیری نکنید.
گاهی اوقات ممکن است بینتان اختلاف و دعوا بوجود بیاید؛ اما اجازه ندهید کسی از آن با خبر شود. باید سعی کنید مساله را بین خودتان و شریک زندگی تان حل کنید.

- حامی و پشتیبان باشید. هر مردی انتظار دارد که همسرش او را درک و حمایت کند؛ به خصوص وقتی مشکلی برایش پیش می آید. یک زن خوب شوهرش را در سختی ها و راحتی ها، موفقیت ها و شکست ها و در هر مرحله ای دوست دارد و هنگام مشکلات او را رها نمی کند. در تمام مراحل کاری و زندگی از همسرتان حمایت کنید. هیچ وقت او را تحقیر نکنید و کوچک نشمارید. اغلب گفته می شود که: “همسر یک مرد هم می تواند او را بسازد و هم می تواند او را نابود کند”. هیچ کاری مثل انتقاد و تحقیر کردن به خصوص جلوی دیگران نمی تواند همسرتان را عصبانی و ناراحت کند.

به او و دستاوردهایش افتخار کنید و واقعا از او تعریف کنید. به این ترتیب می توانید از او انتظار داشته باشید که به همان روشی رفتار کند که شما با او برخورد می کنید. علاوه بر این او به خاطر نوع تفکر و حمایت شما احترام بیشتری برایتان قائل خواهد شد. اگر با او مخالفید نظرتان را محترمانه و با آرامش بگویید.
 
بالا