چگونه ماشین ظرفشویی را در خانه جرم گیری کنیم

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
جرم گیری ماشین ظرفشویی از کارهای بسیار مهمی است که برای افزایش طول عمر دستگاه و کمک به شستشوی تمیز ظروف باید به صورت دوره‌ای انجام شود.


■ اهمیت جرم گیری ماشین ظرفشویی

یکی از دلایل مهم خرابی ماشین ظرفشویی، استفاده طولانی مدت و عدم رسیدگی به آن است؛ در صورتی که شما نسبت به جرم گیری ماشین ظرفشویی خود بی‌اهمیت باشید، قطعا به قسمت‌های اصلی دستگاه آسیب وارد می‌شود، حتی اگر بهترین برند ماشین ظرفشویی را نیز خریداری کرده باشید. برای طول عمر بهتر دستگاه علاوه بر جرم گیری‌های مداوم در خانه بهتر است سالی یکبار، ماشین ظرفشویی توسط یک متخصص جرم گیری شود اینگونه سلامت موتور و قسمت‌های دیگر دستگاه تضمین می‌شود.


■ بهترین زمان جرم گیری ماشین ظرفشویی چه موقع است؟

بسیاری از افراد هنگام جرم گیری ماشین ظرفشویی این سوال برایشان ایجاد می‌شود که از کجا بفهمیم چه زمانی باید ماشین ظرفشویی را جرمگیری کنیم؟ یا اینکه حد فاصل جرم گیری ماشین ظرفشویی باید چقدر باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت باتوجه به نظر اکثر کارشناسان، به طور متوسط هر ۴ تا ۶ هفته یا بعد از 30 تا 40 بار استفاده، بهترین زمان برای جرم گیری است. برای اینکه مطمئن شوید زمان جرم گیری فرا رسیده، به نکات زیر توجه داشته باشید.

_ افت کیفیت شستشوی ظروف یکی از عوامل نشان‌دهنده نیاز به جرمگیر است. اگر بعد از مدتی استفاده مستمر از دستگاه، متوجه این موضوع شدید، حتماً اقدام به جرمگیری کنید.

_ بوی نامطبوع از دیگر فاکتورهایی است که نشان می‌دهد زمان جرمگیری ماشین شما فرا رسیده است.
تکه‌هایی از مواد غذایی یا آهکی که رسوب کرده را در دستگاه مشاهده کنید.



■ نحوه جرم‌گیری ماشین ظرفشویی

برای جرم‌گیری و رسوب‌زدایی ماشین ظرفشویی بعد از انتخاب ماده جرم گیر، تنظیمات برنامه را روی بالاترین تایم و درجه حرارت قراردهید و بگذارید تا انتها برنامه شستشو انجام شود؛ این کار باعث می‌شود که ذرات غذا و چربی چسبیده و رسوب شده به دیواره‌ها، قفسه‌ها و لوله‌های تخلیه دفع شوند.


_ جرم گیری ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش و شیرین

بهترین روش جرم گیری ماشین ظرفشویی در خانه، استفاده از سرکه و جوش شیرین است. ترکیب این دو ماده، قدرت پاک‌کنندگی بالایی دارند و به راحتی می‌توانند چربی‌ها و جرم‌هایی که به محفظه یا قسمت‌های مختلف چسبیده‌اند را جدا کرده و بشویند. از سرکه و جوش شیرین، می‌توانید علاوه‌بر جرمگیر، به عنوان از بین برنده‌ بوی نامطبوع ماشین ظرفشویی نیز استفاده کنید. استفاده از این ترکیب ساده حداقل ماهی یک‌بار توصیه می‌کنیم.

_ استفاده از قرص جرم گیر

قرص‌های جرمگیری، یکی دیگر از انواع جرم گیر ماشین ظرفشویی هستند که جزو بهترین جرم گیر ماشین ظرفشویی نیز به شمار می‌آید که نحوه کار با آن‌ها بسیار راحت است؛ اگر آب محل سکونت شما سختی بالایی دارد و مرتباً رسوب می‌کند، استفاده از این قرص‌ها بسیار مفید است. همچنین این قرص‌ها می‌توانند جرم‌های داخل دستگاه و باقی‌مانده مواد غذایی را نیز بشویند که همین عامل طول عمر دستگاه شما را به شدت بالا می‌برد.
 
بالا