چگونه لکه‌های روی فرش را پاک کنیم؟

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,564
امتیازها
113
مدال ها
6
روش های پاک کردن لکه فرش
دلایل مختلفی برای ایجاد لکه‌های فرش وجود دارد. با توجه به نوع لکه ایجاد شده می‌توانید برای پاک کردن آن اقدام کنید.


◇از بین بردن لکه شمع از روی فرش

برای پاک کردن این لکه از روی فرش یک کیسه یخ روی محل لکه قرار دهید. سپس با استفاده از چاقو شمع را خرد کنید و به آرامی خرده‌های شمع را با جارو برقی تمیز کنید. در انتها لکه شمع را به وسیله پارچه و آب گرم تمیز کنید و خوب خشک کنید.

◇از بین بردن لکه شکلات از روی فرش

ابتدا باقی مانده شکلات را با چاقو بر ‌دارید. سپس یک کیسه یخ را بر روی محل لکه قرار دهید. بعد از آنکه شکلات سفت شد با چاقو آن را از روی فرش پاک کنید. سپس یک چهارم قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را با آب گرم مخلوط کرده و با یک پارچه تمیز آن را بر روی لکه بگذارید و ۵ دقیقه صبر کرده و بعد از آن با یک پارچه مرطوب لکه را پاک کنید.

◇از بین بردن لکه چای یا قهوه از روی فرش ماشینی و دستباف

برای تمیز کردن لکه چای و قهوه و نسکافه از روی فرش ماشینی و دستباف بخصوص فرش روشن و کرم رنگ می‌توانید از ترکیب ۲ قاشق غذاخوری هیدروژن پراکسید و ۱ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی استفاده کنید. این ترکیب را با نوک انگشت به محل لکه بمالید و چند ثانیه صبر کنید. سپس با یک پارچه مرطوب محل لکه را تمیز کنید

◇تمیز کردن لکه خون از روی فرش

برای پاک کردن لکه خون از روی فرش از آب سرد یا نوشابه بدون رنگ استفاده کنید. برای این کار پارچه را به آب سرد یا نوشابه آغشته کنید و روی محل لکه بکشید.

◇از بین بردن لکه آدامس از روی فرش

برای از بین بردن این لکه ابتدا یک کیسه یخ روی محل لکه قرار دهید. سپس آدامس سفت شده را با چاقو از روی فرش بردارید و در آخر با استفاده از یک مایع لکه بر فرش طبیعی مثل ترکیب سرکه و آب و مایع ظرفشویی، لکه را برطرف کنید.

◇از بین بردن لکه چربی از روی فرش

استفاده از جوش شیرین به عنوان لکه بر فرش و از بین بردن لکه‌های روی آن بسیار رایج است. ابتدا جوش شیرین را روی محل لکه بپاشید و ۶ ساعت صبر کرده و سپس جارو بکشید. در مرحله بعد یک پارچه آغشته به الکل را روی محل لکه کشیده و آن را تمیز کنید.
 

موضوعات مشابه

بالا