چگونه باکلاس باشیم

  • نویسنده موضوع آفتابگردان
  • تاریخ شروع
آفتابگردان

آفتابگردان

آفتابِ من بتاب
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
1,787
پسندها
3,832
امتیازها
113
مدال ها
3
Screenshot   Chrome

چگونه باکلاس باشیم؟
آداب معاشرت یا اتیکت مواردی را در بر میگیرد که باعث باکلاس بودن افراد می شود. وقتی به دور و بر خود نگاه می کنید متوجه می شوید کسانی که اتیکت رفتاری یا آداب معاشرت خوبی دارند چقدر با کلاس تر و جذاب تر از بقیه به نظر می رسد. برخی از مهم‌ترین رفتارهایی که باعث می شود باکلاس به نظر برسید شامل موارد زیر می شوند:
 
آفتابگردان

آفتابگردان

آفتابِ من بتاب
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
1,787
پسندها
3,832
امتیازها
113
مدال ها
3
احترام به حریم شخصی دیگران
این اصل می‌گوید شما حق ندارید وقتی بغل دستیتان در تاکسی یا مترو پیامک می دهد سرتان را داخل موبایل او کنید و پیامک اش را بخوانید. وقتی می‌خواهید عکسی از گالری موبایلش را به شما نشان دهد اجازه ندارید گالری اش را ببینید باید صبر کند تا خودش عکس مورد نظر را پیدا کرده و به شما نشان دهد.
حریم خصوصی می گوید حتی حق ندارید موبایل همسرتان را جواب دهید هر چقدر هم که صمیمی باشید. این کار حس خوبی به فردی که آن ور خط است نمی‌دهد و احساس می‌کند که همسرتان استقلال ندارد و در واقع مفهوم اصلی این است که هر آدمی حق دارد در حریم شخصی خودش استقلال داشته باشد و دیگران نباید وارد آن حریم شوند. ممکن است این قسمت بسیار کوچک از این دنیای بزرگ باشد اما با وجود این قسمت متعلق به اوست و هیچکس تایید نمی‌کند که حق ورود به این حریم را داشته باشید.
2-رها نکردن وسایل شخصی در اماکن عمومی
بهتر است کیف و وسایل خود را وقتی در تاکسی و اتوبوس نشسته اید جمع کرده و از اینکه آن را روی صندلی کناریتان بگذارید اجتناب کنید. حتی وقتی در صندلی عقب تاکسی تنها هستید نباید وسایل خود را در کنارتان پهن کنید بلکه باید کنارتان را خالی گذاشته و به مسافری که بیرون ایستاده این پیام را بدهید که اینجا خالی است و می شود نشست. در غیر این صورت ممکن است او فکر کند دیگر کسی را سوار نمی کند.
در پارکینگی که بسیار خلوت است طوری ماشین‌تان را پارک نکنید که فضای دو ماشین را اشغال کند بلکه جای یک ماشین را بگیرید با این کار به بغل دستیتان این پیام را می‌دهید که من انسان ملاحظه کاری هستم. همه این اعمال و رفتار ها، نشان از این است که شما قوانین و آداب داشتن روابط اجتماعی موفق را آموخته اید.
با بغل دستیتان در مترو اتوبوس و رستوران طوری صحبت کنید که کمترین فضای صوتی را اشغال کند نه اینکه چند نفره آن طرف‌تر نیز صدای شما را بشنوند. وقتی که سوار پله برقی می‌شوید و یا در پیاده رو هستید همیشه سمت راست باشید وسط پله و سمت چپ نباشید تا مسیر افرادی که عجله دارند و بسته نشود. حتماً شما دیدید بسیاری از ارباب رجوع ها در اداره سرشان را داخل میز و کامپیوتر کارمند می کنند و اجازه تنفس به او نمی‌دهند.
بهتر است کمی عقب تر گوشه ای بایستید. ممکن است چند دقیقه با تاخیر کارتان انجام شود اما مطمئن باشید کارمند خودش شما را صدا می‌زند و می‌گوید با من کار دارید و آنگاه کار شما را با دقت بیشتری انجام می‌دهد.
 
آفتابگردان

آفتابگردان

آفتابِ من بتاب
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
1,787
پسندها
3,832
امتیازها
113
مدال ها
3
رعایت آداب تلفن زدن
سعی کنید از جایی ساکت تلفن بزنید. صدا های پس زمینه مانند یک مکان شلوغ یا صدای تردد ماشین ها یا صدای بادی که داخل ماشین می پیچد شنیدن صدای شما را برای شنونده دشوار می‌کند. اگر شما نمی توانید صدای فردی را بشنوید می توانید به او پیشنهاد دهید که در اسرع وقت تماس خواهید گرفت. وقتی می دانید در منطقه ای هستید که آنتن ضعیف است و یا در حال وارد شدن به تونل هستید تلفن نزنید صبر کنید و سپس زمانی تماس بگیرید که می توانید می توانید صحبتتان را به پایان برسانید.
وقتی تلفن میزنید خودتان را معرفی کنید این کاری مودبانه و باعث داشتن ارتباط موفق با دیگران محسوب می‌شود حتی وقتی با یکی از اعضای خانواده یا دوستان نزدیک صحبت می‌کنید. اگر شخصی بجز فرد مورد نظر تلفن را برداشت کوتاه صحبت کنید و بگویید: سلام من...هستم می‌توانم با... صحبت کنم؟. اگر فردی که با او کاری دارید در دسترس نیست و شما می خواهید پیام بگذارید، پیامی کوتاه بگذارید. فقط اگر ضروری است این کار را بکنید در غیر اینصورت گذاشتن پیام های طولانی بی ملاحظگی شما را نشان میدهد.
برخی خطاهای فاحش در گفتگوهای تلفنی شامل موارد زیر می شوند: حرف زدن با شخصی دیگر، مشغول کردن خودتان با کارهای دیگر مانند تایپ کردن یا شستن ظرف ها یا جمع آوری ورقه ها، خوردن و آشامیدن، جویدن آدامس، عطسه کردن یا سرفه کردن در گوشی از مواردی است که بهتر است در گفتگوهای تلفنی رعایت کنید.
4-چگونه باکلاس باشیم؟ | ظاهر و پوشش مناسب
وقتی وارد جمعی می شوید لباس هایتان حرف می‌زند. وقتی از جمعی خارج میشوید شخصیت‌ شما حرف می‌زند.فیزیک بدن شما و ظاهرتان کارت ویزیت شماست پس به آن بسیار توجه کنید. بهتر است به جزئیات لباستان بی اعتنا نباشید و در جیب های بیرونی لباس خود خودکار، عطر، عینک، شانه و دیگر وسایل را قرار ندهید. استفاده از کت تک یا کت های طرح دار و براق برای محافل رسمی و حرفه‌ای چندان مرسوم نیست.
در انتخاب جوراب و کفش خود دقت کنید پوشیدن جوراب سفید به هیچ عنوان زمان مناسب نیست چرا که فقط جوراب سفید نوعی جوراب ورزشی و غیررسمی محسوب می شود. فراموش نکنید که شیک‌پوشی و آراستگی اعتماد به نفس شما را بالا می برد و احساس خوبی به شما می دهد.
 
آفتابگردان

آفتابگردان

آفتابِ من بتاب
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
1,787
پسندها
3,832
امتیازها
113
مدال ها
3
چگونه باکلاس باشیم؟ | آداب صحبت کردن
این نکته را بدانید که چه موقع باید صحبت کنید. افرادی که زیاد حرف می زنند این تصور را در فرد مقابل ایجاد می کند که هیچ کس غیر از خودشان را نمی‌بیند و کسانی که کم حرف می زنند آدم‌های سرد و بی احساس به نظر می‌رسد. در صحبت کردن تعادل را رعایت کنید و به دیگران هم فرصت صحبت کردن بدهید. اجازه دهید مردم حرفشان را تمام کنند و بعد سوال خود را مطرح کنید. تکراری حرف نزنید.
داستانی که چندبار تعریف شود خسته کننده می شود. درگوشی با دیگران در جمع صحبت نکنید زیرا این احساس را می رسانید که گویی در مورد بقیه غیبت می کنید. یادتان باشد اگر شخص جدیدی به جمعتان اضافه شده هرگز در حضور او به زبان محلی خودتان صحبت نکنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مهارت کلامی بین فردی کلیک کنید.
اگر میخواهید موضوعی برای صحبت پیش بکشید و سعی کنید تا حد امکان از اتفاقات روز در جامعه کشور یا دنیا رخ می‌دهد و یا رویدادهای جدید ورزشی و تفریحی مطلع باشید. البته نیاز است که مخاطبتان را بشناسید و عادات و موفقیت‌های طرف مقابل تان را در نظر بگیرید. سوال کردن ساده ترین راه برای شروع یک گفتگو یا ادامه آن می باشد. مردم دوست دارند کسی در مورد آن با سوال بپرسد. شرمنده خوبی باشی و تا حد امکان بر صحبت های طرف مقابل خود تمرکز کنید.
6-آداب معاشرت در جلسات کاری
وقتی در جلسه ای دعوت شدید اطرافتان را مشاهده نکنید فقط روبه رو و میز را در نظر داشته باشید. نگاه سرگردان نشانه ضعف است یا کنجکاوی. وسایلتان را پهن کنید مانند لپ تاپ و... نگاه شارپ، تیز و محکم بر روی وسایل خود داشته باشید. در این صورت فرد روبروی شما می فهمد که شما را جو نگرفته است. اگر جلسات برون سازمانی دارید خیلی زود به سر جلسه نروید. حداکثر ۵ تا ۱۰ دقیقه میتوانید زودتر برسید. خیلی زود رسیدن تجاوز به حریم خصوصی آنها می باشد شاید آماده شدند یا جلسه دیگری دارند. استثنا در زودتر رسیدن به درون سازمانی است که همه خودی هستند.
اگر کسی از همکارانتان در جلسه حرفی برای صحبت ندارد او در تنش است. بهتر است او را دریابید و او به گونه‌ای فرصت ابراز وجود بدهید. مثلا می توانید وظیفه یادداشت‌برداری جلسه را به او محول کنید تا حس مفید بودن و مهم بودن داشته باشد و بقیه نیز به او احترام بگذارند. اسم آدم ها را یاد بگیرید و حتما آنها را بااسم صدا کنید. آدم ها وقتی که اسم خودشان را می شنوند تنش آنها به شدت کاهش می‌یابد. حتی در دعوا و توهین هم اگر اسمشان را بشنوند کمتر دردشان می‌آید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه آداب معاشرت محیط کار کلیک کنید.
اگر در جلسه کاری خرابکاری پیش آمد مثلاً ویدئو پروژکتور کار نکرد یا آب و غذا روی لباستان ریخت، در این حالت فشار جمع و همه نگاه‌ها متوجه شماست. کار حرفه‌ای این است که این فشار بیشتر را تقسیم کنید. به این شکل بگویید کسی میتونه کمک کنه که الان باید چیکار کنم. حال دیگر این مسئله همه است نه فقط شما.
 
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: مانا
آفتابگردان

آفتابگردان

آفتابِ من بتاب
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
1,787
پسندها
3,832
امتیازها
113
مدال ها
3
چگونه باکلاس باشیم؟ | زبان بدن
زبان بدن ناشی از برقراری ارتباط بدون به کارگیری کلمات در زمانی است که طرف مقابل خود را می بینید این روش به گویای آن می‌باشد که تا چه حد احساسات بیان شده افراد واقعی هستند و تا چه حد صحبت شما طرف مقابل را تحت تاثیر قرار داده است. عین ۵۰ تا ۷۰ درصد از پیامهای شما توسط زبان بدن انجام می شود. قابلیت شما در درک زبان بدن دیگران به شما کمک خواهد کرد تا تاثیرات مثبت و منفی را بر روی افراد بهتر درک کنید. چنین ابزاری در مصاحبه های شغلی و فروش فوق العاده سودمند هستند.
هر شخصی تاکنون تاثیر بد یا خوب لحظه‌ای دیگران را بر روی خود احساس کرده است بدون آنکه متوجه باشد که چطور این احساس منتقل شده است. فقط مسئله ای وجود داشته است که باعث این حالت خوشایند یا ناخوشایند گردیده که معمولاً به این امر حس درونی می گویند. مثلاً تماس چشمی یکی از روش‌های مهم برای ارتباط با دیگران مخصوصاً کسانی که اولین بار آنها را دیده اید. حفظ تماس چشمی با دیگران نشانه احترام به صحبت‌های آنان است.
از طرف دیگر حفظ تماس چشمی در حد معقول و متناسب با فرهنگ هر کشور باعث تسلط بر شخص خواهد شد چند این امر باید در حد تعادل باشد. سر هم یکی از اعضای مهم بدن برای ارتباط است. وقتی می‌خواهید احساس اطمینان خاطر و اعتماد به نفس داشته باشید سر خود را از لحاظ افقی و عمودی کاملا موازی نگه دارید. اگر میخواهید رابطه دوستانه‌ای با فرد مقابل داشته باشید بهتر است کمی سر خود را به طرفین خم کنید.
8-آداب غذا خوردن
غذا خوردن یکی از مهم‌ترین آداب معاشرت در زندگی است که باید با دهان بسته باشد. با جهان باز غذا خوردن نه تنها شما را زیر سوال می برد بلکه اطرافیان که می‌خواهند از غذای خود لذت ببرند را هم دچار انزجار می‌کند. این مسئله مخصوصاً برای خانمها اهمیت بسزایی دارد و نشانه یک فرد بی کلاس است. نشستن سر میز غذا هم مهم است. بهتر است خانم و آقای میزبان در بالا و پایین میز ناهارخوری مقابل همدیگر قرار بگیرند و میهمانان در طرفین نیز به طوری که یک آقا و یک خانم پهلوی هم باشند بنشینند. رعایت برخی جزئیات هم مهم است.
مثلاً لقمه باید به سمت دهان هدایت شود نه دهان به سمت لقمه. هنگام غذا خوردن نباید روی میز ناهار خوری خیلی خم شوید. در مهمانی های رسمی سعی کنید غذاهایی مانند گوشت گوساله یا مرغ و ماهی تا حد امکان بدون استخوان باشد تا مهمان در جدا کردن گوشت از استخوان دچار زحمت نشود. حق تقدم سرو غذا با خانمی که دورترین مهمان به میزبان است و بعد سایر مهمانان. میزبان آخرین نفری است که سرو می شود.
 
آفتابگردان

آفتابگردان

آفتابِ من بتاب
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
1,787
پسندها
3,832
امتیازها
113
مدال ها
3
چگونه باکلاس باشیم؟ | نحوه معرفی
معمولا کوچکتر به بزرگتر معرفی می‌شود. ابتدا نام فرد بزرگ آورده می‌شود سپس نام فرد کوچکتر. ابتدا نام خانم آورده شود و بعد نام آقای موردنظر. در حضور اشخاص مهم خانم به آقا معرفی می‌شود. خانمی که نشسته است برای معرفی از جایش بلند نمی شیند مگر اینکه فردی مسن تر و هم جنس خودش باشد. هنگام معرفی یک دوشیزه به بانو، دوشیزه باید از جایش بلند شود.در هنگام معرفی اسامی باید واضح و آرام گفته شوند. خانم مجرد به خانم متاهل معرفی می شود. برای معرفی در میهمانی ها میزبان نباید بیش از حد از یک مهمان در جمع تعریف کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اداب معاشرت با خانم ها کلیک کنید.
سخن آخر درمورد چگونه باکلاس باشیم؟
باکلاس بودن و جذاب بودن اصولی دارد که هر فردی بهتر است آن را بیاموزد. در مرتبه اول دانستن مهارت های ارتباط موثر و آداب معاشرت برای هر فردی نیاز است و گاهی ممکن است ایراداتی در رفتارهای شما باشد که آن را تشخیص ندهید و نیازمند یک متخصص یا مشاور باشد. اگر شما هم در راستای این موضوع مسئله ای دارید، می توانید از مشاوران و روانشناسان در این مورد کمک بگیرید.
 
sahar♡

sahar♡

ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
18/10/22
نوشته‌ها
8,572
پسندها
19,211
امتیازها
113
مدال ها
17
عالی بود 👏 👏 👏 👏 ممنون عزیزم
معضل سرو غذا رو من دارم شدیدا بدم میاد یکی کنار من غذا میخوره دهنش صدا بده یا همه چی و تو ظرف قاطی کنه بخوره رفتیم مهمونی میزبان تا چایی خوردنش باصدا بود اوووف
غذا می‌خورد ماست و سالاد هم رو قاطی برنجش کرده بود واقعا حس بدی بود تا جمع شد
آداب غذاخوردن واقعا مهمه
 
آفتابگردان

آفتابگردان

آفتابِ من بتاب
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
1,787
پسندها
3,832
امتیازها
113
مدال ها
3
عالی بود 👏 👏 👏 👏 ممنون عزیزم
معضل سرو غذا رو من دارم شدیدا بدم میاد یکی کنار من غذا میخوره دهنش صدا بده یا همه چی و تو ظرف قاطی کنه بخوره رفتیم مهمونی میزبان تا چایی خوردنش باصدا بود اوووف
غذا می‌خورد ماست و سالاد هم رو قاطی برنجش کرده بود واقعا حس بدی بود تا جمع شد
آداب غذاخوردن واقعا مهمه
قربونت عزیزم
خیلی از ما با غذا خوردن صدادار مشکل داریم
من حتی از صدای استکان و نعلبکی هم خوشم نمیاد، قاطی کردن سالاد و برنج که واقعا غیرقابل تحمله
 
sahar♡

sahar♡

ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
18/10/22
نوشته‌ها
8,572
پسندها
19,211
امتیازها
113
مدال ها
17
قربونت عزیزم
خیلی از ما با غذا خوردن صدادار مشکل داریم
من حتی از صدای استکان و نعلبکی هم خوشم نمیاد، قاطی کردن سالاد و برنج که واقعا غیرقابل تحمله
اره واقعا غیرقابل تحمله منک دیگ خونشون پام و نذاشتم واقعا افتضاح بود
 

موضوعات مشابه

اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
35
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
35
اعتصامی
اعتصامی
انشرلی موخرمائی
  • انشرلی موخرمائی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
16
انشرلی موخرمائی
انشرلی موخرمائی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
80
اعتصامی
بالا