چگونه ایمیل های خطرناک را تشخیص دهیم؟

  • نویسنده موضوع مهرانه عسلی : )
  • تاریخ شروع
مهرانه عسلی : )

مهرانه عسلی : )

ارزشمند
تاریخ ثبت‌نام
16/11/22
نوشته‌ها
2,019
پسندها
2,591
امتیازها
113
مدال ها
4
یکی از انواع متداول حملات فیشینگ، استفاده از ای میل هاست؛ ای میل هایی با ظاهری کاملاً معمولی ولی جعلی که برای فریب دادن و سرقت داده های مهم کاربران ساخته می شود.
سرپوش دیجیتالی - به گزارش ایسنا، برای شناخت بیشتر با فیشینگ و انواع حملات آن باید به این سؤال پاسخ داد که چگونه می شود ای میل های فیشینگ را تشخیص داد؟ این ای میل ها معمولاً لینکهایی دارند که شما را به صفحه ای هدایت می کند که اطلاعات تان را در آن وارد کنید تا بدست سارقان و هکرها برسد.



علی اصغر زارعی- مدرس دانشگاه- در گفتگو با ایسنا در این مورد توضیح داد:نخستین و مهمترین بخش ای میل که باید توجه کنید، آدرس فرستنده است، حتماً آنرا چک کنید به دلیل آن که معمولاً آدرس فرستنده ای میل های فیشینگ، کاملاً جعلی هستند.



او افزود :باز کردن و خواندن محتوای ای میل خطری ندارد، ولی حواستان باشد تا پیش از اینکه از حقیقی بودن ای میلی خاطرجمع نشدید، اصلاً روی لینکهای درون آن کلیک نکنید. چون با این کار به یک صفحه جعلی هدایت میشوید که از شما میخواهد اطلاعات شخصی تان را وارد کنید. چنانچه به نشانی صفحه ای که وارد آن میشوید توجه نکنید، به آسانی در دام هکرها می افتید.



نشانه های ای میل های خطرناک

این کارشناس تأکید کرد:علائم دیگر ای میل های فیشینگ، داشتن غلط املایی است چون احتمال خیلی اندکی وجود دارد که ای میل های شرکتهای معتبری مانند گوگل (Google) و سایت فیس بوک و غیره غلط املایی داشته باشند، پس متن ای میل را با دقت بخوانید.



به گفته وی نکته مهم دیگر که باید به آن توجه کنید، درخواستهایی است که در درون ای میل از شما میشود، در صورتیکه دیدید اطلاعات خصوصی از شما خواسته شده است، مطمئن باشید که با یک ای میل فیشینگ روبرو هستید، زیرا هیچ یک از شبکه های اجتماعی، سرویسهای ای میل، بانکها و دیگر سازمانهای معتبر چنین چیزی از شما نمیخواهند.




زارعی اعلام کرد :معمولاً در ای میلهای فیشینگ محتوا را طوری فراهم می کنند که وضعیت پر استرس برای کاربران ایجاد کنند، به عنوان مثال مینویسند که حساب تان هک شده و روی این لینک بزنید و پسورد را ریست کنید. با این کار خیلی راحت پسورد شما را میگیرند و حسابتان را هک میکنند.



او همینطور عنوان کرد :به پیوست های ای میل توجه کنید؛ معمولاً ای میلهای فیشینگ فایلهای مخربی دارند که شما را تشویق به دانلود آنها می کنند، حواستان باشد که ظاهر این فایلها خیلی عادی است و در واقع چیزی نیستند که شما مشاهده میکنید. در شرایطی که به هر علتی مورد حمله فیشینگ قرار گرفتید، خیلی سریع پسورد ای میلتان را عوض کنید.



این کارشناس خاطر نشان کرد:اگر هم به ای میل سازمانیتان حمله شد، میتوانید آنرا با واحدIT سازمانتان در میان بگذارید که پسورد ای میلتان را عوض کنند.
 
بالا