چه مدت بعد از سقط جنین میتوان باردار شد؟ نی نی سایت

  • نویسنده موضوع شادی
  • تاریخ شروع
شادی

شادی

کاربر نمونه
Female
تاریخ ثبت‌نام
3/10/22
نوشته‌ها
653
پسندها
1,621
امتیازها
94
مدال ها
5
جنسیت
سقط جنین زمانی اتفاق می افتد که مادر باردار قبل از هفته ی بیستم جنین خود را از دست میدهد ،در سه ماهه اول بارداری احتمال سقط بسیار بالاست،
متاسفانه طبق آمار بین ده تا پانزده درصد از خانم های باردار سقط جنین را تجربه میکنند...



معمولا بعد از یک بار سقط جنین، پزشکان انجام آزمایشی را توصیه نمی کنند، زیرا شانس بارداری موفق در فرد کم نشده است. البته این بستگی به تاریخچه پزشکی فرد دارد، مثلا برخی از سقط های دو ماهه دوم
به دلیل اختلال در گردن رحم است، اما در بسیاری از موارد، سقط های سه ماهه اول به دلیل ناهنجاری های کروموزومی می باشد که در حاملگی های بعدی رخ نمی دهد و حاملگی بعدی با موفقیت انجام می شود.
بهتر است برای بارداری مجدد به بدن زمان داده شود، از اینرو بسیاری از پزشکان به فردی که دچار سقط جنین شده است، توصیه می کنند مدتی صبر کند تا بتواند در آینده بارداری موفقی داشته باشد. زیرا همانطور که گفته شد بدن فرد برای بازسازی نیاز به زمان دارد و مدتی طول می کشد تا رحم خود را بازسازی کند و پوشش دیواره آن قوی و سالم شود.
مدتی زمانی که پزشک به افزاد مختلف برای اقدام دوباره به بارداری توصیه می کنند، متفاوت است و این مدت زمان با توجه به شرایط روحی و جسمی فرد در نظر گرفته می شود.
در کل اگر فرد از شرایط روحی و جسمی خوبی برخوردار باشد، می تواند پس از گذشت دو یا سه دوره قاعدکی از سقط، اقدام به بارداری کند. البته توصیح می شود قبل از اقدام به بارداری مجدد فرد با پزشک معالج خود مشورت کند تا از سلامت جسمی خود و توانایی رحم مطمئن شود.
 
بالا