چه جواهراتی برازنده ی پوست شماست؟

  • نویسنده موضوع Nazbanoo
  • تاریخ شروع
شادمهر♡

شادمهر♡

معتبر
تاریخ ثبت‌نام
3/10/22
نوشته‌ها
749
پسندها
1,418
امتیازها
93
مدال ها
3
من سیم مفتولو شکل دستبند درارم هم به پوستم میاد هم به جیبم😔
 
Nazbanoo

Nazbanoo

کاربر شهروند
Female
تاریخ ثبت‌نام
1/10/22
نوشته‌ها
1,134
پسندها
1,978
امتیازها
113
مدال ها
4
جنسیت
شادمهر♡

شادمهر♡

معتبر
تاریخ ثبت‌نام
3/10/22
نوشته‌ها
749
پسندها
1,418
امتیازها
93
مدال ها
3
  • بوس چشمکی
واکنش‌ها[ی پسندها]: Nazbanoo
کاجول

کاجول

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
15/10/22
نوشته‌ها
4,143
پسندها
6,048
امتیازها
113
مدال ها
11

جواهرات مناسب با رنگ پوست خنثی​

افرادی که دارای پوست خنثی هستند می‌توانند از سنگ‌های قیمتی به هر رنگی که دوست دارند استفاده کنند. اما کلاسیک‌ترین انتخاب‌ها برای چنین افرادی، سنگ‌هایی است که در زیر معرفی کرده‌ایم.




الماس​

بی‌رنگ یا سفید بودن سنگ الماس باعث شده تا این جواهر گرانبها با هر رنگ پوستی تناسب داشته باشد. الماس یک کریستال شفاف است که از کربن خالص تشکیل شده و در واقع می‌توان به جرات گفت سخت‌ترین ماده طبیعی است که روی کره زمین یافت می‌شود. این سنگ قیمتی بسیار گرانبها و ارزشمند است و به دلیل سختی و سطح بالای پراکندگی و انتشار نور قرن‌هاست که یک سنگ جواهر باارزش به شمار می‌رود.

سنگ‌های قیمتی متناسب با پوست 15

اوپال​

رنگ قرمز آتشین سنگ‌های اوپال آتشین به خاطر داشتن سایه‌های رنگی بسیار زیاد در خود یکی از بهترین انتخاب‌ها برای رنگ پوست خنثی است. اوپال نام یک سنگ قیمتی است که نوعی از دی‌اکسید سیلیکون هیدرات آمورف محسوب می‌شود. این سنگ به طلسم خوشبختی نیز معروف است و به دلیل هفت رنگ بودن آن، اکثر هنرمندان به خصوص نقاش‌ها، موسیقی‌دان‌ها و هنرپیشه‌ها از آن استفاده می‌کنند.

اوپال به عنوان سنگ ملی استرالیا نیز شهرت دارد. چون ۹۷ درصد منابع این سنگ در استرالیا واقع شده است.

مروارید​

مروارید با رنگ سفید، کرم، صورتی-آبی و حتی مشکی خود برای انواع تن‌های رنگی پوست مناسب است. اما مروارید اصل که حالتی از کرم و بژ در خود دارد، بهترین گزینه برای پوست‌های با تناژ خنثی محسوب می‌شود. مروارید که سنگ ماه تولد خرداد است دارای درجه‌ی سختی ۲/۵ تا ۳/۵ است وترکیب شیمیایی آن شامل حدود ۹۰ درصد کربنات کلسیم و ۱۰ درصد آب و مواد آلی است.

مروارید را می‌توان یکی از با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی در تمامی اعصار به‌شمار آورد. چون از زمان یونان باستان از این سنگ برای زینت استفاده می‌شده‌ است.

سنگ‌های قیمتی متناسب با پوست 16

روبی​

رنگ قرمز و آتشین روبی که نمادی از عشق نیز هست با تمامی رنگ‌های پوست تناسب دارد و روی تمام پوست‌های سرد، گرم یا خنثی درخشان و جذاب دیده می‌شود. روبی (یاقوت سرخ)، سنگ ماه تولد تیر است. یاقوت به دو صورت کابوشون و برلیان تراشیده می‌شود. نوع مصنوعی آن هم در کارخانه ساخته می‌شود که قیمت ارزان‌تری نسبت به یاقوت اصل دارد.

رنگ قرمز موجود در روبی به خاطر کروم موجود در این سنگ‌قیمتی است. وقتی مقدار کروم در روبی کم باشد، رنگ آن صورتی می‌شود و به عنوان «یاقوت صورتی» در بازار عرضه می‌شود. درجه سختی روبی (یاقوت) با الماس قابل مقایسه است. این سنگ درجه سختی ۹ در مقیاس موس دارد. یعنی از بیشتر سنگ‌های جواهر سخت‌تر و مستحکم‌تر است.

سنگ‌های قیمتی متناسب با پوست 17

یاقوت کبود​

رنگ آبی کلاسیک یاقوت کبود نیز از دیگر رنگ‌هایی است که با هر تناژی از پوست تناسب دارد. سفایر (یاقوت کبود) که سنگ ماه تولد شهریور است با رنگ آبی بسیار جذابی که دارد نماد حقیقت، عقل، تفکر و شجاعت است و در زمان باستان آن را «گوهر خردمندان» می‌نامیدند.

امروزه تایلند از مشهورترین‌ مراکز مهم‌ تراش‌ سنگ‌ یاقوت‌ است و در حال‌ حاضر یکی‌ از کشورهای‌ عمده‌ی صادرکننده‌ در این‌ زمینه‌ محسوب‌ می‌‌شود. علاوه بر این، از قدیم‌ معادن‌ یاقوت‌ کبود کشمیر در دنیا مشهور بوده‌ است. چون سافایرهای استخراجی‌ از این‌ منطقه‌ دارای رنگ‌ و جلای‌ زیبا هستند و مرغوبیت‌ بالایی دارند.



سنگ‌های قیمتی متناسب با پوست 18

کلام آخر

در این مطلب توضیح دادیم که انتخاب سنگ‌های قیمتی متناسب با پوست تا چه حد در زیبایی و جلوه‌ی بیشتر طلا و جواهرات اثر دارد. بنابراین اگر قصد خرید انواع طلاهای نگین‌دار با سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی متناسب با رنگ پوست خود را دارید می‌توانید به فروشگاه اینترنتی پرسته سر بزنید. ما در گالری پرسته انواع طلای زرد، سفید و رزگلد با سنگ‌های رنگی آمیتیس، سیترین، مروارید و … عرضه می‌کنیم که می‌توانید بنا بر مشخصات ظاهری خود، مدل مناسب را انتخاب و خریداری کنید
همشون قشنگ بودند .😍
 

موضوعات مشابه

انشرلی موخرمائی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
13
انشرلی موخرمائی
انشرلی موخرمائی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
100
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
74
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
49
اعتصامی
اعتصامی
بالا