چند روش برای تمیز کردن و برق انداختن ظروف نقره ..

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
اگر شما هم لوازم یا ظروف نقره‌ای دارید که سیاه یا کدر شده‌اند، می‌توانید برای تمیز کردن و برق انداختن آن‌ها از روش‌های ساده و خانگی استفاده کنید

علت سیاه شدن ظروف سیلور چیست؟​


از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود ظروف نقره‌ای ما سیاه شود، قرار دادن آن در گوشه از خانه و استفاده نکردن مداوم از ظروف است. چرا که ظروف نقره در مجاورت با اکسیژن هوا، خراش‌هایی بر سطح آن ایجاد می‌شود که این خراش‌ها باعث سیاه شدن ظروف می‌شود. برای تمیز کردن ظروف نقره راهکارهای متفاوتی وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

با این ترفندها از سیاه شدن ظروف نقره جلوگیری کنید​


_ از قرار دادن وسایل نقره‌ای در کنار اجسام نوک تیز جلو گیری کنید

باتوجه به اینکه نقره یک فلز نرم است سعی کنید آن‌ها را در کنار وسایل تیز و برنده قرار ندهید. چرا که ممکن است نقره با این اجسام برخورد کند و ظروف صدمه ببیند.

_ از قرار دادن ظروف درون ماشین ظرفشویی خودداری کنید

تا جایی که امکان دارد وسایل نقره‌ای را با دست بشویید و از شستن با ماشین ظرفشویی اجتناب کنید؛ چرا که باعث ایجاد خط و خش و صدمه به ظروف می‌شود؛ در نتیجه بهترین روش تمیز کردن ظروف سیلور، شستن آن‌ها با دست و سپس پاک کردن با یک دستمال خشک و تمیز است.

_ گردو غبار ظروف را روزانه پاک کنید

برای تمیز کردن ظروف نقره در خانه سعی کنید روزانه وسایل را با استفاده از یک برس نرم و یا یک پارچه پنبه‌ای پاک کنید. پاک کردن گردو غبار را جدی بگیرید؛ چرا که گرد و غبارها می‌توانند خراش‌هایی در سطوح ظروف نقره‌ای ایجاد کنند.

روش‌های برق انداختن ظروف نقره​


▪︎تمیز کردن نقره با نمک

ساده‌ترین روش برای پاک کردن خش ظروف این است که یک ورق آلومینیومی را از قسمت براق آن، درون یک ظرف بزرگ قرار دهید و بعد وسایل نقره‌ای سیاه شده را بر روی ورقه آلومینیومی بگذارید و داخل آن را با آب جوش پرکنید؛ سپس چند قاشق غذا خوری نمک طعام به آن اضافه کنید. خواهید دید که لکه‌های سیاه و کدر چگونه از لوازم نقره‌ای جدا شده و به ورقه آلومینیومی می‌چسبند. اگر لکه‌ها کمتر از بین رفتند، جای نگرانی نیست چرا که می‌توانید این کار را چندین بار تکرار کنید.


▪︎تمیز کردن نقره با مایع دستشویی

یک روش عالی و کاربردی برای تمیز کردن ظروف نقره، استفاده از مایع دستشویی است؛ برای این کار چند قطره از مایع دستشویی را روی یک پارچه نرم و تمیز ریخته و با آن نقاط تیره شده را خوب بمالید در این صورت شما یک ظرف تمیز و درخشان دارید.

استفاده از شیشه شوی برای تمیز کردن ظروف نقره
ساده ترین راه برای تمیز کردن نقره، استفاده از شیشه‌شوی است؛ در این قسمت می‌توانید اسپری شیشه شوی را بر روی یک پارچه یا مسواک و برس بزنید و قسمت‌های تیره و کدر شده را با آن به خوبی پاک کنید.

▪︎تمیز کردن ظروف نقره با سس کچاپ

اگر از سیاهی ظروف نقره و سیاه خود ناراحت هستید نگران نباشید؛ چرا که به راحتی می‌توانید برای تمیز کردن زیورآلات نقره ای و ظروف نقره‌ای خود، از سس کچاپ استفاده کنید. تنها کافی است مقداری از سس کچاپ را روی دستمال کاغذی بریزید و به آهستگی روی قسمت‌های کدر و تیره بکشید. اگر وسایل نقره به حالت اولیه برنگشت پس اجازه دهید تا سس کچاپ به مدت 15 دقیقه روی سطوح ظرف باقی بماند و بعد آن را با یک دستمال نرم و تمیز پاک کنید و آن را به خوبی شسته و خشک کنید.

▪︎ نرم‌کننده مو

نرم کننده موی سر گزینه مناسبی برای از بین بردن تیرگی و کدر شدن لوازم نقره است. برای این کار کمی نرم‌کننده موی سر را روی سطوح نقره‌ای بزنید و بعد از چند دقیقه بشویید.

▪︎گچ

اگر می‌خواهید ظروف نقره شما همیشه درخشان و زیبا باشد، چند عدد گچ در محلی که ظروف را در آن نگهداری می‌کنید بگذارید. گچ رطوبت موجود در محیط را جذب خود می‌کند و از کدر و سیاه شدن نقره جلوگیری می‌کند.

▪︎تمیز کردن نقره با سرکه

سرکه به عنوان یک محلول برای تمیز کردن ظروف نقره معجزه می‌کند. نصف فنجان سرکه را با دو قاشق غذا خوری جوش شیرین مخلوط کرده و ظروف نقره خود را به مدت 2 الی 3 ساعت در آن قرار دهید و بعد آن‌ها را با آب سرد بشویید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود.
 
بالا