چرا خدا به ما کمک نمیکنه؟

  • نویسنده موضوع هانا
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 65
  • برچسب‌ها
    نی نی سایت
هانا

هانا

کاربر نمونه
تاریخ ثبت‌نام
26/3/23
نوشته‌ها
590
پسندها
626
امتیازها
93
مدال ها
6
حتما تا به حال در زندگی تان با شرایطی مواجه شده اید که با مشکلی سخت گرفتار باشید و مدام ناله و گریه کنید و از خداوند طلب کنید، اما احساس کنید خداوند به حرف هایتان گوش نمی دهد و شرایط سخت تر و سخت تر می شود، به طوری که مدام می پرسید “پس چرا خدا به من کمک نمی کند؟”


1. اعتقاد نداریم که خداوند به هر چیزی تواناست

گاهی واقعا ما به وجود خدا و اینکه می تواند در هر شرایطی کنار مان باشد ایمان نداریم و از وجودش غافل هستیم، اما همین که با مشکلی مواجه می شویم به درگاهش پناه می بریم و درخواست کمک می کنیم.

برای اینکه خداوند دعای ما را اجابت کند، باید ایمان داشته باشیم که او وجود دارد و به کسانی که سخت به وجود او اعتقاد دارند و ایمان آورده اند، پاداش می دهد.

اگر ایمان شما به خداوند واقعی باشد، مطمئن هستید که هیچوقت و در هیچ شرایطی تنهایتان نخواهد گذاشت و قبول خواهید کرد که در هر اتفاقی حکمتی وجود دارد.


2. در زندگی خود گناه های زیادی داریم

ما نمی توانیم اراده کنیم که از خدا سرپیچی کنیم و همزمان انتظار داشته باشیم که او به ما کمک کند و از شرایط سخت نجاتمان بدهد.

ما به عنوان والدین، زمانی که فرزندانمان کاری بر خلاف میل مان انجام می دهند، آن ها را توبیخ می کنیم و سعی می کنیم به نحوی تنبیهشان کنیم، پس چطور از خداوند انتظار داریم با وجود این همه گناه و معصیت همچنان نجات بخش و کمک کننده ما باشد؟

اگر ما در زندگی خود به انجام گناهانی پایبند هستیم و حاضر به ترک آن نیستیم، یا در حال انجام کارهایی هستیم که نباید انجام دهیم و از راهی بر خلاف راه راست در حرکت هستیم، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که خداوند دعای ما را اجابت کند.

اگر از خداوند انتظار داریم تا ما را به حاجت هایمان برساند، پس ما نیز باید در جهت نزدیکی به او گام برداریم و از تکرار گناهان فاصله بگیریم.

مهمتر از سلامتی، ثروت و خوشبختی این است که آیا رابطه درستی با خدا داریم؟ او اغلب از شرایط سخت برای کمک به ما برای درک اینکه چقدر به او نیاز داریم، استفاده می‌کند.


3. ما باید یاد بگیریم که به خدا اعتماد کنیم

ایمان ما اندک اندک و با هر چالشی افزایش می ‌یابد. مانند یک عضله، هرچه بیشتر اعتماد به قدرت خدا را تمرین کنیم، بیشتر تقویت می شود.

امتحان های الهی، دلشکستگی ها و شرایطی که خارج از توان ماست ما را مجبور می کند که به خدای متعال خود روی آوریم و به این صورت طولی نمی کشد که لیستی طولانی از دعاهای مستجاب شده داریم که اعتماد به خدا را آسان و آسان تر می کند.

با تمام قلب خود به خداوند اعتماد كن و به عقل خود متكی نباش. در تمام راههاي خود او را تصديق كن و ببین که چگونه او تو را به بهترین چیزها هدایت خواهد کرد.


4. بهترین چیز از نظر شما با بهترین چیز از نظر خدا متفاوت است

اغلب ما در مواجهه با یک شرایط سخت و دشوار، می خواهیم هر طور شده از آن خارج شویم و خواهان تسکین هستیم.

گاهی واقعا آن چیزی که می خواهیم و از خداوند طلب می کنیم به مصلحت ما نیست، اما ما روی آن پافشاری می کنیم و در صورتی که به آن نرسیم می گوییم خداوند هیچ توجهی به ما ندارد.

به یاد داشته باشید که بهترین اتفاق از نظر شما با چیزی که خداوند برایتان بهترین می داند و برایتان مقدر کرده است، فرق دارد. خداوندی که ما را آفریده و از روح خود در سرشت ما دمیده، بیش از خودمان مصلحت ما را می داند.

خداوند دانای متعال است، او چیزهایی را می داند که ما نمی دانیم، پس با این تفاسیر شاید چیزی که برایمان اتفاق افتاده بهترین مقدرات است.


5. حکمت و درسی وجود دارد که باید یاد بگیریم

وقتی شوهرم شغل خود را از دست داد، یاد گرفتیم که خدا روزی رسان ماست.

وقتی از نوزادی مبتلا به کولیک و دیگری با عفونت های مداوم گوش مراقبت کردم، صبر، مهربانی و بخشش را آموختم.

گاهی بهتر است در هنگام مواجهه با شرایط سخت، به جای اینکه بپرسیم چرا خدا به من کمک نمی کند، بپرسیم که چگونه از این شرایط درس بگیرم؟


6. خدا داستان ایمان ما را می سازد تا بتوانیم روزی آموخته های خود را با دیگران در میان بگذاریم

ستایش خداوند است که در همه مشکلات ما را تسلی می دهد، تا بتوانیم با آرامش خود به کسانی که در مشکلی گرفتار شده اند نیز تسلی بدهیم.

تجربه وفاداری خداوند به ما در این اوقات سخت، باعث می شود که وقتی می بینم فرد دیگری در شرایط سختی گرفتار شده است، با اطمینان بگویم: “خدا به تو کمک خواهد کرد.”


7. خدا کاری شگفت انگیز انجام می دهد

ایمان داشته باشید که خداوند در همه حال ناظر ماست و می داند چگونه مراقب مان باشد.

شما خداوند را نمی‌بینید اما همانطور که خودش در آیات نورانی قرآن کریم گفته، از رگ گردن به شما نزدیک تر است و در همه حال مواظب شماست، پس اگر چیزی مطابق میل شما پیش نمی‌رود، آن را به خدا بسپرید و به او اعتماد کنید.


8. عبادت هایمان خالص نیست

خدایا چرا کمکم نمیکنی


مگر نه اینکه گاهی اوقات نماز و روزه و … را فقط برای رفع تکلیف و گاهی حتی از سر اجبار می خوانیم؟ خداوند نیازی به نماز خواندن ما ندارد، نماز برای نزدیکی روح ما به اوست و اگر این کار را خالصانه انجام ندهیم، هیچ ارزشی ندارد.

خداوند بارها و بارها در آیاتی که نازل کرده فرموده عبادت بندگانش را دوست دارد، شنیدن صدای بندگان و خلوت کردن آن ها با خودش را دوست دارد.

شاید یکی از دلایلی که فکر می کنیم خداوند آرزوها و حاجت های ما را مستجاب نمی کند، این است که به قدر کافی او را عبادت نمی کنیم.

به هیچ وجه از رحمت خداوند غافل نشوید، با او راز و نیاز کنید و هر آنچه می خواهید را فقط و فقط از خودش بخواهید.


9. صبر ما کم است

جدول زمانی خدا با جدول زمانی ما یکسان نیست. او بهتر از ما می داند چه زمانی بهترین زمان استجابت دعاهای ما است و اگر زمانی که ما می خواهیم دعایمان اجابت نشده، حتما هنوز زمان آن فرا نرسیده است.

اگر به خداوند توکل کرده ایم و همه چیز را به او سپرده ایم، پس نباید در انجام آن دخالت کنیم.

هر زمان که برایمان بهتر باشد، خداوند آرزوها و خواسته هایمان را مستجاب خواهد کرد. برای اینکه خداوند آنچه را می خواهیم به ما بدهد، باید “مطابق خواست او” بخواهیم و درخواست کنیم.
 

موضوعات مشابه

انشرلی موخرمائی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
12
انشرلی موخرمائی
انشرلی موخرمائی
انشرلی موخرمائی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
17
انشرلی موخرمائی
انشرلی موخرمائی
ملوسکتونم
پاسخ‌ها
6
بازدیدها
41
ملوسکتونم
ملوسکتونم
ت
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
1,097
تابان
ت
بالا