پنج ترفند تمیزکاری در خانه

  • نویسنده موضوع مهرانه عسلی : )
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 39
  • برچسب‌ها
    نی نی سایت
مهرانه عسلی : )

مهرانه عسلی : )

ارزشمند
تاریخ ثبت‌نام
16/11/22
نوشته‌ها
2,019
پسندها
2,591
امتیازها
113
مدال ها
4

۱- تایمر بگذارید​

همین نکته ساده باعث می‌شود متوجه شوید کاری که از انجام آن دلهره داشتید و مدت‌ها آن را به تعویق انداخته‌بودید، چقدر ساده و سریع انجام می‌شود. وقتی “روی ساعت” هستید، نمی‌توانید حواس خود را پرت کنید یا به فعالیت دیگری بپردازید. تنظیم تایمر روی یک محدودیت زمانی خاص نیز می‌تواند مفید باشد. در هر دو صورت، تایمر باعث می‌شود انگیزه بگیرید.


۲- مثل یک فرد مرتب فکر کنید​

از خود بپرسید یک فرد مرتب و سازمان‌یافته، چه کاری در موقعیت‌ها انجام می‌دهد. آیا مانتو شلوار خود را روی صندلی رها می‌کند یا ۳۰ ثانیه زمان می‌گذارد و لباس‌هایش را در کمد می‌گذارد؟ وقتی این سوال را مرتب از خود بپرسید و به پاسخی که می‌گیرید عمل کنید، پس از مدت کوتاهی خود شما تبدیل به یک فرد منظم و مرتب خواهیدشد.

۳- قانون “یک ورودی، یک خروجی” را رعایت کنید​

به گفته جیمی هورد، بنیانگذار سازمان‌دهی حرفه‌ای Horderly، راز حفظ یک خانه مرتب قبل از رسیدن به خانه اتفاق می‌افتد. سازمان‌دهی و منظم ماندن ارتباط زیادی با خرید آگاهانه و آگاهی از آنچه به خانه خود می‌آورید، دارد. اگر چیز جدیدی وارد خانه خود می‌کنید، از یک چیز قدیمی که استفاده‌ای برایتان ندارد خلاص شوید. حتی این قانون ممکن است باعث شود خرید اضافه و الکی انجام ندهید.

۴- سیم‌ها را مخفی کنید!​

برای هر خانه‌ای لازم است که سیم‌ها در معرض دید نباشند. پریز مخفی توکار یکی از بهترین راهکارهایی است که با آن از سیم‌های دست و پاگیر و نازیبا راحت می‌شوید.

-مخفی-یا-توکار-3.jpg


۵- روی سبدها و سطل‌ها برچسب بزنید​

چه یک پوشه فایل، یک سطل، یک ظرف بزرگ و یک سبد داشته‌باشید که محتویات آن‌ را همه ندانند، داشتن یک برچسب زیبا، شفاف و بادوام باعث راحتی شما می‌شود. مخصوصا اگر با خانواده یا در خوابگاه زندگی می‌کنید، ممکن است بدانید که همه چیز در کجا قرار دارند اما همه این را نمی‌دانند و داشتن یک برچسب علاوه بر آگاهی دادن، باعث می‌شود کسی بهانه‌ای برای اشتباه قرار دادن وسیله‌ها در جای خود نداشته‌باشد.
 
بالا