هر آنچه که باید در مورد بلوغ زودرس بدانید!

  • نویسنده موضوع شاهدخت
  • تاریخ شروع
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,250
امتیازها
113
مدال ها
16

هر انچه که باید در مورد بلوغ زودرس بدانید!​


امروزه خیلی از مادر و پدرها نگران بلوغ زودرس دختران خود هستن و فکر میکنن با فرا رسیدن سن بلوغ، دیگه رشد بچه قطع میشه!

گاهی مادران برای بلوغ زود‌رس فرزندان خود نگران میشن و با رفتارهای غلط این مسئله رو برای کودکان خود یک نقص بزرگ تلقی کرده و بدون توجه به عواقبش با آنها بد‌رفتاری می‌کنن.

✅ اما اگر یک مادر بدونه بلوغ زود‌رس چیه و چرا اتفاق میوفته قطعا رفتارهای صحیح رو جایگزین تحقیر فرزند خود کرده و اونو همراهی می‌کنه.

🍃علائم_بلوغ_زود‌رس


✅ زمانی‌که یک دختر زودتر از سن طبیعی خود ، در حدود هشت سالگی، با رشد سینه‌ها و عادت ماهانه روبرو ‌شود بلوغ زود‌رسش رقم خورده

✅ در حقیقت تغییراتی که قبل از موعد خود در یک دختر رخ میده مربوط به بلوغ_زودرس اوست.
✅ علائم دیگه ای که نشان‌دهنده بلوغ زودرس یک دختر هست به ظاهر شدن مو در نواحی دستگاه تناسلی و زیر ‌بغل مربوط میشه.

✅ همچنین جوش‌هایی که به این گزینه‌ها برای تاییدش کمک میکنه.

🍀علل_بلوغ_زودرس​


✅ هشتاد درصد این مسئله به علل ناشناخته مربوط میشه. اما مواردی مانند اختلالات ژتتیکی یا اختلال غدد داخلی مانند تیروئید، جنسی و فوق کلیوی همچنین عوامل محیطی به این مسئله یعنی علل بلوغ زودرس بر‌میگرده

✅ البته گزینه‌هایی دیگه ای هم میتونه در ایجاد بلوغ زود‌رس موثر باشه. گزینه‌هایی مثل زیاد حمام رفتن کودک به دلیل استفاده از مواد شیمیایی موجود در شامپو‌ها، تماشای زیاد تلویزیون و تاثیر آن در برهم زدن تعادل هومورن‌های بدن، عدم حضور کافی پدر کنار فرزند و مصرف زیاد گوشت از آن دسته مواردی هستن که روی بلوغ زود‌رس اثر مستقیم میذاره.

🌸🌸🌸مراقبت‌های_ویژه🌸🌸🌸🌸​


✅ تغذیه یکی از مراقبت‌هایی هست که در این موارد مؤثره. خوردن غذاها و فرآورده‌های هورمونی همچنین پرهیز از چاق شدن به پیشگیری از بلوغ زود‌رس کمک میکنه.

✅ خواب مناسب و به موقع، تفریحات سالم و عدم استفاده از فیلم‌ها و انیمیشن‌های مبتذل از دیگر موارد ویژه‌ای که به جلوگیری از بلوغ زود‌رس کمک می‌کنه.

✅ در کل باید مراقب بود با اولین نشانه‌هایی که در ظاهر فرزندمان رخ میده حواسمان را جمع کنیم. البته این حواس‌جمعی نباید به وسواس ختم شود و با حساسیت روی فرزندان خود آنها را بی‌آزاریم.

❓❓راجب خانواده هایی که نگران متوقف شدن رشد قدی فرزندشون هستن....​


در پاسخ به دغدغه این خانواده ها باید بگیم که این فرضیه اشتباه هست❌، چرا که بعد از بلوغ نیز رشد بچه تا حد طبیعی خود ادامه داره و جای نگرانی نیست، در این خصوص موارد زیر توصیه میشه:

⭕️- به هیچ وجه مرغ و تخم مرغ ماشینی و فراوردهای هورمونی را مخصوصاً به دختران خود ندهید.

⭕️- اضافه وزن ایشان را کنترل کنید، چرا که چاقی می تواند باعث بلوغ زودرس و رشد موهای زاید بشه
⭕️- غذای سالم بهشون بدید و بذارید پروسه بلوغ فرزندتان طی بشع و نگران نباشید
.
⭕️⭕️- ضمناً آمپول های تزریقی برای جلوگیری از بلوغ زود رس بسیار مضر هست و محور تخمدان به هیپوفیز را مختل میکنه و تاثیر منفی در رشد واژن و رحم داره

❌❌❌❌❌❌

🔹سویا و بلوغ زودرس دختران​


مصرف گیاهان حاوی استروژن گیاهی (فیتواستروژن) از جمله سویا و رازیانه می تواند بر زمان بلوغ، دوره قاعدگی، عملکرد هیپوتالاموس در ترشح هورمونهای محرک تخمدان، و نیز عملکرد تخمدان تاثیر بذاره.

باز هم تکرار میکنم چاقی هم میتونه بلوغ دختران را جلو بندازه....
 
  • گل
واکنش‌ها[ی پسندها]: ثمین
بالا