هر آنچه در مورد درم ابریژن باید بدانید 🔴+ تمام نکات کلیدی

اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,885
پسندها
22,636
امتیازها
113
مدال ها
6
هر آنچه در مورد درم ابریژن باید بدانید 🔴+ تمام نکات کلیدی

درم ابریژن چیست؟

درم ابریژن چیست نی نی سایت ؟ درم ابریژن یک تکنیک لایه برداری است که از ابزار چرخشی برای برداشتن لایه های بیرونی پوست، معمولاً روی صورت، استفاده می کند. این روش درمانی برای افرادی که می خواهند ظاهر پوست خود را بهبود بخشند محبوب است. برخی از بیماری هایی که می تواند درمان کند شامل خطوط ریز، آسیب های ناشی از نور خورشید، اسکار آکنه و بافت ناهموار است.

درم ابریژن در مطب متخصص پوست رخ می دهد. در طول این عمل، یک متخصص قبل از برداشتن خارجی‌ترین لایه‌های پوست، پوست شما را با بی‌حسی بی‌حس می‌کند. این یک روش سرپایی است، به این معنی که پس از درمان می توانید برای بهبودی به خانه بروید.

چندین دستگاه بدون نسخه وجود دارد که فرآیند پاکسازی و لایه برداری درمان های حرفه ای را شبیه سازی می کند. اینها معمولاً مدت بیشتری طول می کشد تا اثرات صاف کنندگی پوست درم ابریژن حرفه ای را ایجاد کنند و معمولاً تأثیرات کامل را به دست نمی آورند.
______________________________________
دلایل استفاده به درم ابریژن چیست؟


دلایل استفاده به درم ابریژن چیست نی نی سایت؟ درم ابریژن لایه های خارجی آسیب دیده پوست را از بین می برد. این لایه‌های جدیدی از پوست را که جوان‌تر و صاف‌تر به نظر می‌رسند، نمایان می‌کند.

درم ابریژن علاوه بر ایجاد ظاهری جوان تر، می تواند به درمان:

✔️جای جوش
✔️لکه های سنی
✔️چین و چروک های ظریف
✔️لکه های پوستی پیش سرطانی
✔️رینوفیم یا قرمزی و پوست ضخیم روی بینی
✔️اسکارهای ناشی از جراحی یا جراحت
✔️آسیب خورشید
✔️خالکوبی
✔️رنگ پوست ناهموار

درم ابریژن تنها یکی از درمان های متعدد برای این شرایط است. به عنوان مثال، پیشرفت‌های فناوری لیزر باعث می‌شود که تاتو با لیزر سریع‌تر و آسان‌تر شود. در مورد تمام گزینه های درمانی برای شرایط خاص خود با متخصص پوست خود صحبت کنید.

برخی از بیماری های پوستی ممکن است از انجام درم ابریژن توسط پزشک جلوگیری کند، از جمله آکنه التهابی، شعله ور شدن مکرر تبخال، سوختگی ناشی از تشعشع یا اسکار سوختگی.

همچنین اگر داروهایی با عوارض جانبی نازک‌کننده پوست مصرف کرده‌اید، ممکن است نتوانید درم ابریژن دریافت کنید. و اگر رنگ پوست شما به طور طبیعی بسیار تیره باشد، ممکن است پزشک شما درم ابریژن را توصیه نکند.
______________________________________
چگونه برای درم ابریژن آماده شوم
؟

قبل از درمان، پزشک شما را معاینه فیزیکی می کند، سابقه پزشکی شما را بررسی می کند و خطرات و انتظارات شما را مورد بحث قرار می دهد. در مورد داروهایی که مصرف می کنید، از جمله داروهای بدون نسخه و مکمل های غذایی، به پزشک خود اطلاع دهید.

ممکن است لازم باشد مصرف آنها را متوقف کنید زیرا ممکن است خطر خونریزی شما را افزایش دهند یا پوست شما را تیره کنند. اگر در سال گذشته ایزوترتینوئین (آکوتان) مصرف کرده اید، به پزشک خود اطلاع دهید.

همچنین پزشک توصیه می‌کند تا چند هفته قبل و بعد از درمان سیگار نکشید. استعمال دخانیات نه تنها باعث پیری زودرس پوست می شود، بلکه جریان خون در پوست را کاهش می دهد و روند بهبودی را کند می کند.

پزشک در مورد قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز به شما توصیه می کند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید بدون محافظت مناسب دو ماه قبل از درم ابریژن می تواند باعث تغییر رنگ پوست شود. همچنین به شما توصیه می شود تا زمانی که پوست در حال بهبود است از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید و پس از بهبودی روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

همچنین ممکن است پزشک توصیه کند که قبل از درم ابریژن از موارد زیر استفاده کنید:

داروهای ضد ویروسی: قبل و بعد از درمان درم ابریژن برای جلوگیری از عفونت های ویروسی استفاده شودآنتی بیوتیک خوراکی: این از عفونت باکتریایی جلوگیری می کند، که به ویژه در صورت داشتن آکنه مهم استکرم رتینوئید: این کرم از ویتامین A مشتق شده و به بهبودی کمک می کند

همچنین می‌خواهید پس از انجام عمل، سفری به خانه ترتیب دهید. عوارض بعدی بیهوشی ممکن است رانندگی را ناامن کند.
______________________________________
در حین درم ابریژن چه اتفاقی می افتد؟


نوع بیهوشی شما در حین درم ابریژن به میزان درمان شما بستگی دارد. پزشک معمولاً به شما بی حسی موضعی می دهد. با این حال، برخی موارد ممکن است برای کمک به آرامش یا احساس خواب آلودگی به آرامبخش نیاز داشته باشند. گاهی اوقات ممکن است در طول عمل بیهوشی عمومی داده شود.

در طول درمان، یک دستیار پوست شما را کشیده نگه می دارد. پزشک دستگاهی به نام درمابیدر را روی پوست شما حرکت می دهد. درما بریدر یک دستگاه کوچک و موتوردار با سطح ناهموار است.

در قسمت‌های بزرگ پوست، پزشک از درمبردر دایره‌ای استفاده می‌کند، در حالی که در مکان‌های کوچک‌تر، مانند گوشه‌های دهان، از یک درمبردر کوچک استفاده می‌کند. پزشک شما ممکن است بخش های بزرگی از پوست را در چندین جلسه درمان کند.

بلافاصله پس از عمل، پزشک ناحیه تحت درمان را با یک پانسمان مرطوب می پوشاند. آنها معمولاً این پانسمان را در یک قرار ملاقات روز بعد عوض می کنند.
______________________________________
بعد از درم ابریژن چه اتفاقی می افتد؟


پزشک دستورالعمل‌های کامل مراقبت در منزل را در مورد نحوه تعویض پانسمان، نحوه پوشاندن ناحیه تحت درمان و محصولاتی که باید استفاده کنید، به شما می‌دهد. می توانید انتظار داشته باشید که تا حدود دو هفته دیگر به سر کار بازگردید.

به دنبال درم ابریژن، پوست شما معمولاً صورتی و متورم است و ممکن است احساس کنید که در حال سوزش یا سوزن سوزن شدن است. پوست ممکن است در حین بهبودی، مایع یا پوسته ای شفاف یا زرد رنگ ترشح کند. حدود سه ماه طول می کشد تا پوست شما به طور کامل بهبود یابد و رنگ صورتی آن محو شود.
______________________________________
درم ابریژن چه عوارضی دارد؟


خطرات مرتبط با درم ابریژن مانند سایر روش های جراحی است. آنها شامل خونریزی، عفونت و واکنش آلرژیک به بیهوشی هستند.

برخی از خطرات خاص درم ابریژن عبارتند از:

جوش های آکنهتغییرات در رنگ پوستمنافذ بزرگ، معمولا موقتیاز دست دادن کک و مکسرخیکهیرتورم

اگرچه نادر است، برخی افراد پس از درمان درم ابریژن دچار اسکار یا کلوئید بیش از حد می شوند. در این موارد، برخی از داروهای استروئیدی می توانند به نرم شدن جای زخم کمک کنند.

همیشه توصیه های پزشک خود را دنبال کنید و طبق توصیه ها در قرار ملاقات های بعدی شرکت کنید. مهمترین چیز این است که با پوست خود ملایم باشید. از استفاده از پاک کننده های خشن یا محصولات مراقبت از پوست خودداری کنید و از شستشوی پوست خودداری کنید. پزشک ممکن است استفاده از یک پماد مرطوب کننده غلیظ مانند ژل نفتی را توصیه کند. همچنین بسیار مهم است که در هنگام بهبودی پوست خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید. هنگامی که پوست شما بهبود یافت، هر روز از ضد آفتاب استفاده
 
بالا