نکات کلیدی در مورد ژله بستنی

  • نویسنده موضوع کاجول
  • تاریخ شروع
کاجول

کاجول

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
15/10/22
نوشته‌ها
4,143
پسندها
6,048
امتیازها
113
مدال ها
11
Screenshot        comkhorasannewsakharinkhabar 1
شما با مطالعه و مشاهده آموزش زیر می‌توانید به زیباترین شکل ممکن دسر ژله بستنی خود را آماده کنید.با یادگیری دسر ژله بستنی دیگر برای مهمانی‌ها و مجالس و دورهمی‌های خود دغدغه انتخاب مدل دسر را ندارید. چرا که به راحتی و با کمترین امکانات می‌توانید دسر‌های متنوعی را داشته باشید. شما با مطالعه و مشاهده این آموزش می‌توانید به زیباترین شکل ممکن دسر ژله بستنی خود را آماده کنید. با ایده گرفتن از تصاویر ارائه شده در این مطلب و چاشنی کردن کمی خلاقیت می‌توانید دسر ژله بستنی زیبا و شکیل تری را تهیه کنید. با این کار ضمن نشان دادن ذوق و سلیقه خود، می‌توانید از زیبایی بیشتر این دسر لذت بیشتری ببرید. پیشنهاد می‌کنم مطالعه این مطلب تا پایان را از دست ندهید.

۱. برای داشتن این دسر در ابتدا به ازای هر بسته پودر ژله از ۱ لیوان آب جوش استفاده کنید. پودر ژله را به کمک آب جوش حل کنید. بهتر است از روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم) برای حل کردن بهتر ژله کمک بگیرید.
۲. در تهیه این دسر نیازی به استفاده از آب سرد نیست و به جای آب سرد باید از بستنی استفاده کنید. بستنی مود نیاز برای این دسر حدود ۳ قاشق غذا خوری یا ۱ لیوان بستنی کوچک به ازای هر بسته می‌باشد. بستنی ساده وانیلی معمول‌ترین بستنی مورد استفاده در این دسر می‌باشد.
۳. بسته به طرح، قالب و ظرف مورد نظر، ترکیب یا ترکیبات آماده شده را داخل ظرف بریزید.
4c062aba-7a41-4049-91d5-9da8d5868b54.jpg

ژله بستنی قالبی
۱. برای تهیه ژله بستنی قالبی، اول قالب مورد استفاده تان را با آب اندازه گیری کنید ببینید به اندازه چند لیوان آب ظرفیت دارد. سپس بسته به حجم قالب و ظرف، تعداد ژله‌ها را انتخاب کنید.
۲. وقتی می‌خواهید ژله بستنی در چند رنگ درست کنید باید نکاتی را رعایت کنید. اولا مواد هر لایه را زمانی باید به لایه بعدی اضافه کنید که ژله لایه قبل کمی بسته شده باشد در غیر این صورت رنگ لایه‌ها با هم ترکیب می‌شود و ظاهر خوبی پیدا نمی‌کند. اگر هم لایه کاملا سفت شده باشد و سپس شما بخواهید لایه بعد را بریزید لایه‌ها به خوبی به هم نمی‌چسبند. این مورد زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بخواهید ژله را از ظرف یا قالبی که در آن تهیه کردید خارج کنید. چون در این مواقع به دلیل اینکه لایه‌ها خوب بهم نچسبیده اند، در هنگام برگرداندن قالب و یا برش، ژله خرد می‌شود.
93e8e0f0-3134-4b28-9892-66ac77f41721.jpg

ژله بستنی رنگین کمان
اگر ذائقه شما و مهمانان شما طعم خیلی شیرین را نمی‌پسندد می‌توانید با به کار بستن ترفند‌هایی از شیرین شدن بیش از حد دسر خود جلوگیری کنید. انتخاب ژله با طعم ترش‌تر یکی از این ترفندهاست تا در کنار مزه شیرین بستنی، طعم دسر متعادل شود. راهکار دوم ترکیب شیر با بستنی است؛ و جایگزین کردن کامل شیر به جای بستنی نیز یکی دیگر از روش‌ها است که البته دیگر ژله با بستنی نیست و ژله شیر محسوب می‌شود.
در تهیه این دسر می‌توانید از ژله بی رنگ مثل آلوئه ورا و یا ترکیب پودر ژلاتین و آب به همراه بستنی رنگی استفاده نمایید. با این روش می‌توانید ژله بستنی متفاوت تری داشته باشید.
دیگر نکات کلیدی برای تهیه دسر ژله بستنی
بستنی مورد استفاده در ژله بستنی باید به حالت روان (شل) باشد. استفاده از بستنی سفت و یخ زده و یا بستنی کاملا آب شده در کیفیت نهایی ژله بستنی تاثیر منفی می‌گذارد.
با دانستن و رعایت یکسری نکات درباره این دسر می‌توانید دسر‌های متنوع دیگری از جمله ژله بستنی با میوه، ژله خرده شیشه، ژله رولی، ژله رنگین کمان، ژله عروسکی، ژله بستنی تک نفره و کلی دسر دیگر را درست کنید و از خوردن آن‌ها لذت ببرید.
94d79eb0-c3de-464f-a73d-62867caef207.jpg

ژله بستنی خرده شیشه
اگر می‌خواهید ژله بستنی شما یکدست باشد و موقع بسته شدن، ژله از بستنی جدا نشود باید ترکیب ژله و بستنی را خوب با همزن یا مخلوط کن هم بزنید تا کاملا یکدست شود. رعایت این نکته در مورد تهیه برخی دسر‌های ژله بستنی لازم است.
برای جذاب‌تر شدن ترکیب رنگ‌ها و تهیه ژله بستنی خاص‌تر می‌توانید چند قطره رنگ خوراکی متناسب با رنگ ژله به ترکیبات این دسر اضافه کنید.
سعی کنید از رنگ‌هایی در کنار هم استفاده کنید که در کنار هم زیبا‌تر باشند و در نهایت ژله زیباتر و شیک تری داشته باشید. به کار بستن رنگ‌های تیره در کنار روشن پیشنهاد خوبی برای انتخاب رنگ برای تهیه این دسر می‌باشد.
 

موضوعات مشابه

اعتصامی
  • بسته
  • چسبان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
143
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
62
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
74
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
38
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
28
اعتصامی
اعتصامی
بالا