نرم افزار پریمیر پرو چیست و چه کاربردی دارد؟

  • نویسنده موضوع شاهدخت
  • تاریخ شروع
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,248
امتیازها
113
مدال ها
16
کدام نرم افزار بهتر است پریمیر یا افتر افکت ؟

زمانی که قصد دارید یک ویدیو را پردازش ، تدوین یا ادیت کنید ، می بایست با توجه به ویدیو خود و ادیتی که می‌ خواهید بر روی آن ویدیو انجام دهید ، نرم‌افزاری را انتخاب کنید که کار خود را سریع ‌تر و راحت‌ تر به انجام رسانید و سوال این است که کدام نرم افزار بهتر است پریمیر یا افتر افکت ؟

نرم افزارهای متعددی برای ادیت فیلم وجود دارد که دو نرم افزار افترافکت After Effect و پریمیر Premiere pro ، ساخت شرکت ادوبی ، از جمله پر کاربرد ترین و معروف ترین نرم افزارهای ادیت ویدیو می باشد .

این دو نرم‌افزار علی رغم شباهت هایی که در محیط های نرم افزاری دارند ، تفاوت های بسیار زیادی در برخی از قسمت‌ های محیط نرم‌افزار و همچنین چگونگی عملکرد و زمینه های به کارگیری شده نیز دارند .

ادیت ویدیو فقط شامل حذف کردن قسمت های مختلف ویدیو ، افزودن یک آهنگ ، تصاویر یا زیرنویس های مختلف نمی شود . بلکه می تواند بسیار پیشرفته تر باشد و شامل افزودن افکت های پیشرفته ، ساخت موشن گرافیک و … شود .

با بکارگیری صحیح این دو نرم‌افزار می ‌توانید از ادیت های ساده تا ادیت های حرفه ای را بر روی ویدیو های خود انجام دهید و بهترین نتیجه را کسب کنید .

به طور کلی با توجه به تغییراتی که قصد دارید در ویدیو خود اعمال کنید و ادیتی که برای ویدیو خود در نظر دارید ، می بایست یکی از دو نرم افزار پریمیر یا افترافکت را انتخاب کنید .


نرم افزار پریمیر پرو چیست و چه کاربردی دارد؟

ادوبی پریمیر پرو یکی از نرم افزارهای ویرایش ویدیو است که توسط شرکت ادوبی و به عنوان بخشی از برنامه‌ی Adobe Creative Cloud عرضه شده است.

نرم افزار ادوبی پریمیر پرو یکی از بهترین نرم افزار های ویرایش فیلم و تدوین ویدیو است. این نرم افزار که محصول بسیار قدرتمند شرکت Adobe است، حرفه ای ترین امکانات را در اختیار افرادی قرار می دهد که قصد ویرایش فیلم و ساخت کلیپ دارند.

دانش کار با نرم افزار پریمیر از تخصص هایی محسوب می شود که درآمد آن میتواند برای افراد نا محدود باشد. بله درست خواندید نامحدود… با تخصصی که در حوزه تدوین ویدئو با پریمیر بدست می آورید میتوانید هرچقدر که میخواهید درآمد داشته باشید. اما سطح درآمدی که خواهید داشت فقط به خود شما بستگی دارد.

برنامه ادوبی پریمیر ابتدا در سال 1991 و برای سیستم‌های عامل مک وارد بازار شد و نرم افزار پریمیر پرو، نسخه‌ی دوباره طراحی شده‌ی آن است که در سال 2003 جانشینش شد و از آن زمان تمرکز خود را بر روی ادیت ویدیو گذاشته است.

این برنامه بیشتر برای افراد حرفه‌ای مناسب است که می‌خواهند تغییراتی فراتر از ویرایش‌های ساده را انجام دهند. به کمک نرم افزار پریمیر پرو می‌توانید نوار خام ویدیو را به اثر سینمایی تماشایی تبدیل کنید.

این نرم افزار با سایر محصولات ادوبی نیز به خوبی در ارتباط است و این موضوع به کاربران این برنامه کمک می‌کند تا اطلاعات و اثر مد نظر را بدون اینکه وقفه‌ای در کارشان ایجاد شود، بین نرم افزارهای مربوطه جابه‌جا و ویرایش کرده و محصولی خلاق تولید کنند.


نرم افزار قدرتمند ادوبی پریمیر چیست ؟

در صنعت فیلم سازی از نرم افزار های متنوعی استفاده می شود. نرم افزار هایی که هر یک با کارایی ها و قابلیت هایی متنوعی که دارند، برای هدفی به خصوص در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. البته بسیاری از این نرم افزار ها، کاربردی فراتر از صنعت فیلم سازی داشته و از آن ها در زمینه های بسیار متعددی استفاده می شود. یکی از نرم افزار های پرکاربرد در حوزه ویرایش و ادیت فیلم، برنامه پریمیر است.

این برنامه که با نام کاملا Adobe Premiere pro نیز شناخته می شود، یکی از نرم افزار های پر کاربرد در زمینه ویرایش و ادیت فیلم و محتوا های ویدئویی است. این برنامه کارایی های بسیار منحصر به فردی را در اختیار کاربران قرار می دهد و می توان آن را به عنوان یکی از پرطرفدار ترین نرم افزار های ویرایش فیلم در نظر گرفت.

تاریخچۀ پریمیر پرو

آدوب پریمیر پرو ابتدا فقط تحت عنوان پریمیر در سال 1991 برای سیستم های مک ارائه شد و یکی از اولین سیستم های ویرایش خطیِ مبتنی بر رایانه می باشد.
نامِ پریمیر پرو اولین بار در سال 2003 برای تمامی نسخه های زیر مجموعۀ آن ارائه شد.
اولین نسخۀ پریمیر پرو نام های مختلفی مانند پریمیر پرو 1 تا پریمیر پرو 7 داشت.

پریمیر پرو چیست؟
پریمیر چیست و چرا اینقدر مهم است ؟


آدوبی پریمیر پرو ( به انگلیسی : Adobe Premiere Pro ) نرم افزار تخصصی ویرایش فیلم و ویدیو هست که توسط شرکت ادوبی ارایه شده است .
پریمیر برنامه ای جامع برای ویرایش است و علاوه بر این، بعنوان بخشی از مجموعه برنامه های آدوب Creative Cloud نیز در دسترس است.
پریمیر پرو اغلب بهمراه افترافکتس ( After Effects ) و فتوشاپ ( Photoshop ) در پروژه های خلاقانه بکار می رود.

پریمیر پرو، سخت‌افزارها و نرم‌افزارهایی را به همراه دارد و در بیشتر موارد به عنوان یک بسته به نام OEM به همراه کارت‌های ویرایش ویدئویی مانند Matrox RT.X۲ همراه است.

همچنین کارت سخت‌افزاری ویدئویی محبوب پرو وان محصولی از شرکت پیناکل آلمان از پراستفاده و رایج‌ترین اقلام وابسته و هماهنگ با این نرم‌افزار حرفه‌ایست.

پریمیر پرو، یک نسخه دوباره نوشته شده از نرم‌افزار ادوبی پریمیر می‌باشد که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و از زمانیکه دوباره نوشته شد توسط صنعت فیلم و ویدئو مورد قبول واقع شده‌است.

پریمیر نرم‌افزاری که با نهایت امکانات و تکنولوژی‌ها ویرایشی قدرتمند را برای فیلم‌ها امکان‌پذیر می‌سازد.

اکثر فیلم‌هایی که امروزه ما با نهایت کیفیت و استفاده از انواع تکنولوژی و ویرایشی حرفه‌ای مشاهده می‌کنیم با این محصول ادوبی تدوین شده‌اند.

شاید مهم‌ترین خصوصیت را بتوان در این مورد خلاصه نمود که دیگر قرار است از این به بعد ادوبی تنها نسخه‌های ۶۴ بیت برای ادوبی پریمیر ارائه دهد، نه تنها ادوبی پریمیر بلکه افتر افکت هم تنها به صورت ۶۴ بیت عرضه می‌شود؛ این امر هم به این دلیل است که سیستم‌های ۳۲ بیت دیگر توان پردازش‌های سرسام‌آور این دو محصول را ندارند.

با این که این نسخه قرار است تنها بر روی سیستم عامل ۶۴ بیت نصب شود اما با توجه به بهینه‌سازی‌های انجام شده سرعت عملکرد نرم‌افزار با افزایش چشم‌گیری رو به رو شده و کاربران سیستم عامل ۶۴ بیت پس از نصب این نسخه می‌توانند این افزایش سرعت را به راحتی حس کنند.[۴]آخرین نسخه این نرم‌افزار ۲۰۲۰ نسخه ۱۴ است؛ که در این ورژن قابلیت‌های جدید در بخش Essential Graphics, Auto Reframe، قابلیت افزایش ولوم صدا تا ۱۵ db، پشتیبانی از فرمت‌های جدید (H264, H265 (HEVC),ProRes HDR) برای ویندوز و مک و… افزوده شده‌است.

پریمیر پرو CC چیست؟

در نامِ این برنامه CC مخففِ Creative Cloud است و نسخۀ عضویت دار پریمیر پرو می باشد.
بروز رسانی های جدید برنامۀ پریمیر پرو برای دانلود در دسترسِ اعضای جدید است. بمنظور استفاده از نسخۀ CC پریمیر پرو، عضویت در این برنامه اجباری است. نسخه های قدیمی تر پریمیر پرو مانند پریمیر پرو CS نیازی به عضویت ندارند.

آدوب اولین بار در سال 2013 بعنوان بخشی از Creative Cloud نسخۀ عضویت دار پریمیر پرو را ارائه نمود. آدوب بروز رسانی های جدید پریمیر پرو CC را هر 12 تا 18 ماه منتشر می کند.

ادوبی پریمیر راش چیست؟

ادوبی پریمیر (به انگلیسی: Adobe Premiere Rush) اپلیکیشن پریمیر راش ادوبی اپلیکیشن حرفه‌ای ویرایش ویدئو برای سیستم‌عامل آی‌اواس است که نسخهٔ دسکتاپ آن نیز وجود دارد.

اولین نکته‌ای که پس از اجرای اپلیکیشن با آن مواجه می‌شوید، صفحهٔ ورود به حساب کاربری است که برای ایران دردسترس نیست و برای ورود به حساب ادوبی باید از نرم‌افزارهای تغییر IP استفاده کنید. البته، یکی از مزیت‌های حساب کاربری این است که پروژه‌هایتان ازطریق فضای ابری از همه‌جا دردسترس خواهند بود.[۶] نمی‌توان در پریمیر راش از پلاگین‌ها استفاده کرد.

پریمیر المنتس

ویرایش
همان پریمیر پرو اما در سطح کاربران عادی و متوسط قرار گرفته‌است.[۷] همانند پریمیر راش نمی‌توان در پریمیر المنتس از پلاگین‌ها استفاده کرد.

فیلم‌های سرشناسی که در پریمیر پرو ویرایش شده‌اند

ویرایش ۱۳ (توسط برتون اسنوبرد)
قانون شجاعت
آواتار
ددپول
دختر گم‌شده
هوگو (باستثنای جلوه‌های بصری)
در یک تپش قلب
بازگشت سوپرمن
شبکه اجتماعی (فیلم)


آشنایی با قابلیت های نرم افزار Premier (پریمیر آنلاین)

●Export انواع فایل ها با فرمت های مختلف
●برخورداری از سرعت بالا در ویرایش و ادیت فیلم
●پشتیبانی از بیشتر فرمت ها از جمله SWF
●قابلیت بازخوانی در فیلم های دارای زیر نویس
●برخورداری از افکت های متعدد
●دارای انواع صداهای دیجیتالی
●ویرایش انواع صوت ها
●قابلیت ذخیره سازی انوع فیلم ها را با فرمت و کیفیت مورد نظر
●امکان قرار دادن متن و زیر نویس روی فیلم در اختیار کاربران
●امکان قرار دهی logo روی فیلم و تصویر مد نظر با استفاده از نرم افزار پریمیر
●ویرایش انواع فیلم های سه بعدی و hd با کمک Premier
●امکان حذف قسمت های اضافی با پریمیر(پریمیر آنلاین)
●امکان تنظیم با انواع دوربین های عکاسی و فیلم برداری
●سازگاری بالا با دیگر نرم افزار های کاربردی در حوزه گرافیک
●امکان کار کردن ساده در فضای برنامه پریمیر
●قابلیت تولید فیلم هایی با کیفیت بالا مانند فرمت و لوح فشرده Blu-ray
●برخورداری از ابزارهای مختلف و گسترده
●ویرایش انواع کلیپ های صوتی و تصویری و ترکیب آن ها
●تنظیم صوت و تصویر مد نظر را با کیفت دلخواه
و ….

درآمد زایی از پریمیر

این بخش از کار کار راحتی نیست و علاوه بر توانایی تدوین به مقداری دانش و تجربه سینمایی نیاز دارد. اما درآمد آن هم بسیار خوب و قابل توجه است.

اگر شما به عنوان تیم تدوین و مونتاژ یک فیلم سینمایی و یا یک سریال و حتی مستند فعالیت کنید، چیزی حدود 2 تا 5 برابر مبلغ قبلی برای هر یک دقیقه درآمد خواهید داشت. این کار نیازمند تلاش بسیار زیادی است.

گاهی اوقات پیش می آید که شما و تیم تدوین مجبور می شوید تا در مدت کوتاهی سریال یا فیلم سینمایی را برای پخش آماده کنید. فشار کاری و توانایی کار گروهی در این بخش باید به شدت بالا باشد.

کاربرد و ویژگی های نرم افزار پریمیر پرو

پلاگین‌های ادوبی پریمیر پرو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که وارد کردن و خروجی گرفتن فرمت‌های بیشتری در این نرم افزار نسبت به QuickTime و DirectShow امکان‌پذیر باشد.

در واقع این برنامه از طیف گسترده‌ای از فایل‌های صوتی، ویدیویی و کدک‌ها هم در سیستم‌های ویندوز و هم مک پشتیبانی می‌کند؛ به خصوص اگر با پلاگین‌های کدک CineForm استفاده شود، ویرایش 3 بعدی در آن امکان‌پذیر است و این قابلیت را دارد تا با استفاده از مانیتورهای 2 بعدی، اجسام 3 بعدی را نیز مشاهده کنید.

فایل‌های فتوشاپ را می‌توان به طور مستقیم در نرم افزار پریمیر پرو باز کرد و آن‌ها را در فتوشاپ ویرایش کرد.

وقتی فایل فتوشاپ را ذخیره می‌کنید، تمامی تغییرات در همان لحظه به روز رسانی می‌شوند و بعد از آن، تمرکز کار دوباره به پریمیر برمی‌گردد.

با استفاده از Adobe Dynamic Link می‌توانید برگه‌ها را از ادوبی افترافتکس (Adobe After Effects) وارد برنامه‌ی پریمیر کنید.

این برگه‌های افترافتکس را می‌توان ویرایش کرد و هر زمان که دوباره وارد برنامه پریمیر شوید، کلیپ شما مطابق تغییرات به روز رسانی خواهد شد.

برعکس آن نیز امکان‌پذیر است و می‌توان طرح‌ها و پروژه‌های ادوبی پریمیر پرو را در برنامه‌ی افترافکتس وارد کنید.

پریمیر پرو از بسیاری از پلاگین های افترافکنس نیز پشتیبانی می‌کند.

پروژه‌های Premiere Rush را می‌توانید وارد نرم افزار پریمیر پرو کرده و ویرایش‌های پیچیده‌تری را به آن‌ها اضافه کنید.

این نرم افزار از فناوری‌های استودیوی مجازی پشتیبانی می‌کند و ابزارهای گسترده‌ای را برای ویرایش‌های VR در برمی‌گیرد.

ادوبی پریمیر رابط کاربری‌اش را به صورت مداوم به روز رسانی می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا چندین پروژه را همزمان باز کرده تا برای اضافه کردن صحنه‌های مورد نظر به ویدیو، در وقتشان صرفه‌جویی شود.

تبدیل یک فرمت به فرمتی دیگر ممکن است باعث شود تا خرابی‌هایی هر چند ناچیز در فایل به وجود بیاید. برای جلوگیری از این مشکل، پریمیر پرو به گونه‌ای طراحی شده تا کاربران بتوانند ویدیوهای خود را به طور مستقیم درون برنامه وارد کنند.

به این شکل، دیگر مشکلات مربوط به روند تبدیل فایل‌ها و فرمت‌های مختلف برایتان پیش نخواهد آمد.

کاربردهای پریمیر به زبان ساده

حتماً در تیتراژ فیلم ها و سریال هایی که تا الان دیده اید نام تدوین‌گر را در خلال دست اندرکاران آن مشاهده کرده اید. آیا می دانید نقش این بخش چیست؟
فکر می کنید برای این که یک فیلم ساخته شود و در معرض عموم قرار بگیرد، به چه چیز یا چیز هایی نیاز داریم؟

احتمالاً اولین گزینه ای که ذهن تان می آید بازیگر، کارگردان و حتی شاید نویسنده باشد. هر چند تمامی این پاسخ ها درست هستند

اما اگر پشت صحنه کارهای تلویزیونی و سینمایی را دیده را دیده باشید، متوجه می شوید که برای تبدیل شده بازی یک بازیگر به فیلم، چندین سکانس را ضبط می کنند .

که در پایان هر روز کاری تعداد زیادی ویدیو های تکه تکه، خوب، بد، کوتاه و بلند باقی می ماند و نیازمند دستان معجزه‌گر یک تدوین‌گر است تا تمامی آن ها را به شیوه ای هنرمندانه کنار هم قرار دهد و لازمه این کار نرم افزار پریمیر است ولی قدرت پریمیر به اینجا ختم نمی شود.

ادوبی پریمیر، دروازه ورود به بازار کار

اگر از طرفداران کلیپ های ویدیویی هستید . حتماً به این نکته توجه کرده اید که اغلب آن ها از :

●تکه های فیلم ها
●ویدیو ها به همراه صداگذاری
●پیام های زیرنویس
●و ویدیو های تبلیغاتی در اول، وسط و یا آخر
آن تشکیل شده اند. به علاوه نرم افزار پریمیر رکن اصلی و عصای دست تدوین‌گران است تا جایی که در فیلم ها و آثار مطرح هالیوودی مانند: آواتار، بازگشت سوپرمن، قانون شجاعت، دختر گمشده و… از این نرم افزار برای ویرایش آن ها استفاده شده و این امر در حال حاضر نیز ادامه دارد.

این ابزار محصول شرکت ادوبی که توسعه دهنده محصولات ماندگاری مانند: فتوشاپ، افترافکت، ادوب آکروبات (PDF)، ایلاستریتور، پریمیر و سایر نرم‌افزار های حرفه ای می باشد که اولین نسخه در سال 2003 به بازار عرضه شد و در طی سالیان گذشته تاکنون شاهد نسخه های جدید تر، با امکانات و قابلیت های حرفه ای آن هستیم.

زمینه های کاری تدوینگر ادوبی پریمیر چیست؟

نرم افزار پریمیر با قدرتی که برای متخصص آن ایجاد می کند می تواند شرایطی را در زمینه های مختلف و بستر های متفاوت فراهم آورد. بستر های گوناگون درآمد زایی که هر کدام به نوبه خود می تواند درآمد خوبی را داشته باشد.

تیزر های تبلیغاتی

به سطحی از کار با تدوین با پریمیر برسید که بتوانید در زمان کوتاهی تیزر های تبلیغاتی برای برند ها بسازید. که در این صورت فرصت های زیادی در این کار پیش پای شما است. شما در این شاخه در فرصت کوتاهی به درآمد قابل توجهی خواهید رسید. مبالغ و دستمزد هایی که برای هر دستمزد دریافت میکنید بسیار متغیر بوده اما حتی کمترین مقدار آن توجه شما را جلب خواهد کرد.

تدوین کلیپ های عروسی، جشن تولد

امروزه مراسم های عقد و عروسی و داماد ها و عروس ها به طور عمده از کلیپ ها استفاده میکنند. تقاضای بیشتر آن ها جلوه های ساده ی بصری است.

کافی است که شما با ساختن نمونه کار هایی آزمایشی در جایی یا گروهی که در انجام این گونه کار ها مشغول به کار هستند عضو شده و از خلاقیت نشان دهید و بتوانید مهارت خود را به نمایش عموم بگذارید و با هنر خود رضایت آن ها را جلب کنید، مطمئن باشید طولی نمیکشد که آن ها به شما و هنرتان ایمان آورده و شیفته کارتان میشوند و از شما میخواهند تا برای آنها کلیپ هایی بسازید و اما با قیمت مناسب و دستمزد خوبی که برای ساخت هر کلیپ میگیرید.

درآمد زایی از پریمیر با مونتاژ و تدوین فیلم

این بخش از کار کار راحتی نیست و علاوه بر توانایی تدوین به مقداری دانش و تجربه سینمایی نیاز دارد. اما درآمد آن هم بسیار خوب و قابل توجه است.

اگر شما به عنوان تیم تدوین و مونتاژ یک فیلم سینمایی و یا یک سریال و حتی مستند فعالیت کنید، چیزی حدود 2 تا 5 برابر مبلغ قبلی برای هر یک دقیقه درآمد خواهید داشت. این کار نیازمند تلاش بسیار زیادی است.

گاهی اوقات پیش می آید که شما و تیم تدوین مجبور می شوید تا در مدت کوتاهی سریال یا فیلم سینمایی را برای پخش آماده کنید. فشار کاری و توانایی کار گروهی در این بخش باید به شدت بالا باشد.

ساخت کلیپ های موزیک ویدیو

یکی از بهترین بازارها برای کسب درآمد از پریمیر ساخت کلیپ های موزیک ویدیو می باشد. بازار کار خواننده ها، موزیسین ها و … روز به روز در حال گسترش است و شاهد تولید موزیک ویدیوهای بسیار حرفه ای و جذابی از آن ها هستیم.

این حوزه طرفداران بسیاری دارد و اگر بتوانید یک پرسونال برندینگ قوی داشته باشید می توانید به راحتی چنین پروژه هایی را تحویل بگیرید و به درآمد عالی دست یابید.
 
آخرین ویرایش:
بالا